مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام ایلام ؛
مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام ایلام گفت: 340 تن گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ در آستانه ایام عید نوروز در بازارها و نمایشگاه های بهاره این استان توزیع می شود.
کد خبر: ۵۷۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶ 10 March 2018

به گزارش تاناک ایلام ؛ مهدی پورسیابیدی  اظهار کرد: در این راستا 300 تن مرغ منجمد، 80 تن گوشت قرمز و 50 تن تخم مرغ سهمیه استان ایلام است که البته در صورت تقاضای بازار امکان افزایش این سهمیه وجود دارد.


وی افزود: تاکنون از 300 تن مرغ منجمد 50 تن آن در بازار توزیع شده که قیمت خرید این ماده خوراکی از درب شرکت برای عاملان توزیع 58 هزار ریال و قیمت خرید آن برای مشتریان 61 هزار ریال مصوب شده است.


پورسیابیدی یادآور شد: سهم گوشت قرمز منجمد استان 80 تن است و تاکنون 20 تن آن توزیع شده که قیمت سردست از درب شرکت 220 و ران 23 هزار ریال برای عاملان فروش و سردست 227 و ران 237 هزار ریال برای خریداران در نظر گرفته شده است.


وی در خصوص توزیع تخم مرغ نیز اظهار کرد: تاکنون 30 تن تخم مرغ توسط عاملان در بازارها و نمایشگاه های بهاره توزیع و برای تامین تخم مرغ بازار 20 تن دیگر نیز درخواست داده شده که هنوز این محموله وارد استان نشده است.


وی قیمت مصوب و تعیین شده هر شانه تخم مرغ از درب شرکت برای عاملان توزیع را 116 هزار ریال و برای خریداران 126 هزار ریال عنوان کرد.


پورسیابیدی افزود: گوشت و تخم مرغ وارداتی بوده اما بخشی از مرغ منجمد به مقدار 80 تن از مرغداران استان مازنداران تهیه شده و مابقی این کالای خوراکی تولید مرغداران داخل استان ایلام است.


مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان ایلام تاریخ مصرف مرغ را تا مهر سال آینده و تاریخ انقضای گوشت قرمز را تا مردادماه سال 97 اعلام کرد.


وی گفت: تا نیمه اول فروردین ماه این کالاهای مصرفی پروتئینی در بازارهای مصرف استان توزیع می شود و در صورت تقاضای خریداران امکان افزایش سهمیه استان ایلام وجود دارد.


وی در مورد قیمت مصوب این اقلام خوراکی نیز توضیح داد: قمیت های تعدیل شده گوشت قرمز و مرغ به منظور ایجاد تعادل در بازارهای مصرف است که خریدار و فروشنده و نیز بخش خصوصی متضرر نشوند و توان خرید برای همه اقشار امکان داشته باشد.
پورسیابیدی افزود: کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ دولتی سهمیه نوروز تا زمانی ادامه دارد که نرخ گوشت قرمز در قصابی های بخش خصوصی از 250 هزار ریال و مرغ نیز از750 هزار ریال کمتر نشود.


به گفته وی شرکت روزانه میزان توزیع و مشخصات عاملان فروش هر روز را به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال می کند تا بازرسان این دستگاه نظارتی بر روی قیمت های مصوب شده نظارت داشته باشند./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار