استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: ایلام یکی از استان های پیشرو در زمینه تولید مرغ در کشور است که تولید سالانه 51 هزار تن مرغ در استان نشانگر این امر است.
کد خبر: ۵۷۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 11 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با نمایندگان اتحادیه مرغداران و تعدادی از مدیران استانی مرتبط با صنعت تولید مرغ با اشاره به اینکه زنجیره تولید مرغ در استان باید تکمیل شود، اظهار داشت: 50 میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه یکساله و 2 ساله برای خرید یا احداث کشتارگاه مرغ به صندوق حمایت از تولیدات بخش کشاورزی اختصاص می یابد.


استاندار ایلام همچنین با تأکید بر اینکه صادرات مرغ استان به کشور عراق باید مورد توجه جدی قرار گیرد، یاداور شد: با راه اندازی بازارچه های چیلات و چنگوله، غرفه فروش بدین منظور در اختیار اتحادیه مرغداران قرار می گیرد.


سلیمانی احداث واحد تولیدی مرغ یک روزه را در راستای تکمیل زنجیره تولید در استان بسیار مهم برشمرد و از مسئولان مربوطه خواست تمهیدات لازم را در این راستا اتخاذ و موانع موجود بر سر راه این واحد تولیدی بردارند.


رئیس سازمان جهادکشاورزی نیز در این نشست اظهار داشت: مصرف مرغ در استان ایلام 16 هزار و 500 تن در سال است که این مقدار حدود 30 درصد مرغ تولیدی استان بوده و مابقی گوشت تولیدی به خارج از استان صادر می شود.


سید محمدتراب میری همچنین تکمیل نبودن زنجیره تولید، برنامه ریزی نامناسب برای استفاده از ظرفیت مرز جهت صادرات مرغ تولیدی به کشور عراق و نوسان قیمت نهاده های مورد نیاز تولید مرغ را از مهمترین مشکلات این بخش برشمرد.


استان ایلام 391 مرغداری دارد که از این تعداد، 325 واحد فعال، 48 واحد نیمه فعال و 18 واحد غیرفعال هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار