باز هم آموزش وپرورش !
به هرحال برآیند این اتفاقات چیزی جز به کمارفتن پروسه تغییر در آموزش وپرورش استان نیست . کمایی یک ماهه که می تواند سرآغاز برخی تغییر وتحولات و تصمیم سازی های نادرست در دستگاهی شود که آثار مخرب ناشی از آن برای سالهای متمادی دامن فرزندان این دیار را خواهد گرفت .
کد خبر: ۵۷۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸ 12 March 2018

تابناک ایلام ؛؛این روزها یکی از بزرگترین ،حساس ترین، با نفوذ ترین وموثرترین دستگاههای اداری آموزشی واجرایی استان دستخوش اتفاقات وچالش هایی شده است .این دستگاه عظیم اموزشی وپرورشی به جای پرداختن به هدف و سیاست کاری اش ،یعنی آموزش وتربیت فرزندان مردم ،به حیاط خلوت نمایندگان و محل زور آزمایی سیاسیون تبدیل شده است.

بحث ها بر سر تغییر مدیرکل این دستگاهها بالا گرفته ،هر گروه ،تیم ،دسته وخانواده ای وزن سیاسی ،نفوذ وقدرت خود را به رخ دیگری می کشد وبه تنها چیزی که نمی اندیشند این است که "موثر ترین دستگاه در توسعه وبالندگی استان به حاشیه کشانیده  شده است".

به خوب وبد مدیران کل قبلی وفعلی آن نیز کاری نداریم ،اصولا هدف کنونی ما از قلم فرسایی در خصوص این دستگاه ،نه غرض ورزی است و نه قضاوت عملکرد !بنا هم نداریم با تخریب گزینه ای ،پروسه سوزاندن یا جابجایی گزینه ها را دنبال کنیم ،فقط همین را می دانیم بروز پاره ای اتفاقات در این اداره کل عریض وطویل ،آن را از مسیر حقیقی منحرف وبه بیراهه کشانیده است  و دود آن فقط وفقط  به چشم جگرگوشه های مردم استان می رود وبس !

قرار بود همانند سایر دستگاههای براساس یک سیاست کاری ،مدیر این دستگاه نیز تغییر یابد. گزینه های دو گانه ای نیز از ماهها قبل توسط نمایندگان استان به وزارت آموزش وپرورش معرفی شد .از آقای استاندار هم استعلام وکسب نظر شد .نهایتا با همفکری وتحقیق وپرس وجو از سیاسیون وصاحبنظران واهل شور ،بر روی  یک گزینه بعنوان گزینه نهایی اجماع  شد.

علیرغم بروز برخی تنش ها وانتقادات در فضای مجازی ،بنا شد هفته جاری مدیرکل فعلی کلید آموزش وپرورش استان را تحویل و بعنوان مدیرکل آموزش وپرورش لرستان معرفی و مدیرکل جدید استان نیز معارفه شود. اما پس از خبری شدن موضوع و فعال شدن شاخک های سیاسیون وسهم خواهان، یکمرتبه در لحظات آخر ورق برگشت وخبر جدیدی در فضای مجازی دست به دست شد.

خبر هم این بود ؛یک گزینه دیگر جهت مصاحبه به وزارت آموزش وپرورش معرفی شده است . همین خبر کافی بود تا اجماع شکل گرفته شکسته و انسجام ایجاد شده جهت معرفی مدیرکل این دستگاه مهم به اختلاف و دودستگی در بین نمایندگان استان ، ذی نفوذان و  استاندار بیانجامد. اختلافی که روز به روز دامنه آن تشدیدتر و اثرات نامطلوب آن هویدا ترمی شود.

این اختلاف کافی بود تا تصمیمات جدی اتخاذ شده برای جابجایی مدیر کل آموزش وپرورش استان  و معرفی مدیر جدید آن لا اقل برای یک ماه به تعویق بیافتاد . یک ماهی که نمی تواند فرصت کمی باشد تا در خلال آن سهم خواهان وفراموش کنندگان خیر وصلاح مردم ،با شدت بخشیدن بر لابی گری ها وبهره گیری از توان سیاسی وقدرت خویش ،گزینه مورد نظرشان  را به آموزش وپرورش استان قالب نمایند.

به هرحال برآیند این اتفاقات چیزی جز به کمارفتن پروسه تغییر در آموزش وپرورش استان نیست . کمایی یک ماهه که می تواند سرآغاز برخی تغییر وتحولات و تصمیم سازی های نادرست در دستگاهی شود که آثار مخرب ناشی از آن برای سالهای متمادی دامن فرزندان این دیار را بگیرد.

مخلص کلام اینکه ؛نوشتن ما از سر حب وبغض نیست ،بلکه دغدغه داشتن آموزش وپرورشی سالم ،پویا وبدون حاشیه ما را برآن داشت تا در این خصوص به قلم فرسایی بپردازیم .امید آن داریم استاندار ایلام که همین امروز ودر نشست خبری با اهل رسانه ،برجدیت خود در تصمیم گیری بدون تاثیر پذیری از این و آن در زمینه تغییرات مدیریتی تاکید ورزیدند ،عرصه را برای تاخت وتاز سهم خواهان سیاسی وقومی باز نگذارند. بدون شک کم کردن یک روز  از حاشیه های این دستگاه مهم وانسان ساز غنیمتی بس ارزشمند خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
متاسفانه دیوهای هفت سری درجدال برای تکیه برکرسی هدایت طفلان معصوممان هیچگاه نخواهندگذاشت فردی دلسوزوکاری هدایت اموررابدست گیردوهرکه ازاینان باشداوضاع بدترنشودبهترنخواهدشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
متاسفانه دیوهای هفت سری درجدال برای تکیه برکرسی هدایت طفلان معصوممان هیچگاه نخواهندگذاشت فردی دلسوزوکاری هدایت اموررابدست گیردوهرکه ازاینان باشداوضاع بدترنشودبهترنخواهدشد.
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
تاسف دارد رفتار سیاسیون
ما را گوشت قربانی کردند
اون سهم خواهان با مدیرکل توافق شده چه مشکلی داشتند
باج بهشون نمی داد یا بعضی ها مدیر کل ببو گلابیمیخوان
درود بر تابناک و گروه نقادش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
تو را به خدا کسی که چند جمله فارسی روان نمی تونه حرف بزنه زشت نیست بیاد مدیر کل آموزش و پرورش استان بشه با کدوم توانایی و برنامه ریزی ???!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
از بین گزینه های مطرح شده بهترین گزینه جايدري است هم تجربه داره هم سطوح مدیریتی را طی کرده به علاوه فردی شجاع و توانمند است رابطه خوبی هم با فرهنگیان داره
عدالت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
سلام دوستان به نظر بنده استاندار نباید از هیاهوی سیاسیون درگیر گزینه انجمن اسلامی معلمان شود که دنبال سهم خواهی هستند در استان چند حزب هستند که سهم خانواده این گزینه بیش از 3 حزب است و لابی سختی با همه گذاشته و به همه هم پیشنهاد پست دادن تا مدیرکل شوند. استاندار باید منافع آموزش و پرورش به منافع عده قلیلی که تعدادی از آنها دور بر خودشه ترجیح نده. آموزش و پرورش یک دستگاه فرهنگی است نه جای سیاسی بازی آقای استاندار. عواقب تصمیمهای سیاسیون منفعت طلب بسنج و بعد تصمیم بگیر . معلمان خسته شدن از سیاسیون و منفعت طلبان. هر چیزی بگند نمکش می زنن وای به حالی بگندد نمک.
سهم خواه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
آقا راستش خسته شدیم در این ...............چند خانواده سالهاست کمترین زحمت برای اصلاح طلبی کشیدن و بیشترین نفع بردند. جناب استاندار اگر باز هم به این خانواده ها باج بدهد خیلی زشت است
چرا این اقایان همه جا مطرح میشن و گند میزنند
بخدا افراد توانمند زیادی هست
خدا از بانیان این کار نگذرد که جامعه فرهنگی را نابود کردند به ویژه انجمن منفعل و بیخود معلمان با افراد معلوم الحال و بازنشسته درون آن
احمدسلیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
چرا عادل آذر و زینی وند وو نماینده مجلس جناب کاظم زاده از مدیر کل ناتوان وبسار ضعیف حمایت می کنند ///جای تاسف دارد //به اتاق از اداره کل نگاه می کنی کلا حوزه واکر توانا باشند حرفی اما اکثرا ناتوان بازنشسته واز کار افتاده واز رده خارج/// بیراوند هرچه بیشتر بماند به ضرر دانشآموزان وفرهنگیان است چون ایشان فقط وفقط به فکر صندلی ریاست است
ناصری نو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
آقای رستم زاد به هیچ عنوان توانایی تصدی مدیر کلی راندارند ///آموزش وپرورش استان فردی که در حد استاندار باشد نیاز دارد .به این افراد ضعیف وصرفا جناحی اعتمادی نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار