فرماندار ایلام ؛
فرماندار ایلام گفت: ثبت آمار وقایع حیاتی گام اول و ضروری تدوین و تحقق برنامه توسعه است بنابراین ثبت احوال در ارائه آمار دقیق و به موقع نیازمند همکاری و مساعدت افراد، سازمان‌ها و دیگر ادارات است.
کد خبر: ۵۷۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 13 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ معروف بسطامی  در نشست شورای ثبت احوال شهرستان ایلام اظهار کرد: مردم در فرآیند ثبت وقایع حیاتی باید حساس باشند، چرا که مهلت اعلام ولادت حداکثر 15 روز پس از تاریخ ولادت طفل و مهلت اعلام فوت نیز حداکثر 10 روز پس از تاریخ فوت است.


وی افزود: ثبت به موقع آمار حیاتی، اطلاعات و آمار مشابه آن جهت برنامه ریزی و توسعه و پیشرفت هر کشوری ضروری و نقش مهمی دارد.


بسطامی یادآور شد: این اطلاعات شامل تولد، ازدواج، مرگ و طلاق، همان وقایع چهارگانه است که مهمترین حسن آن اطلاع از تعداد جمعیت و تغییرات به روز آن است.


وی تاکید کرد: رسانه ملی، خبرگزاری ها، اصحاب رسانه و دستگاه های مرتبط میتوانند در بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در اجرای این مهم ثبت احوال را یاری نمایند.


فرماندار ایلام گفت: طبق آمارهای اعلام شده از سوی ثبت احوال شهرستان ایلام واقعه وفات افزایش یافته و نسبت به سال گذشته 16 درصد رشد داشته است که باید علت آن ریشه یابی و چاره ای برای آن اندیشیده شود.


وی با بیان اینکه آمارها باید پالایش و بررسی شوند، گفت: داشتن اطلاعات و آمار واقعی نقاط ضعف و قوت را شناسایی و با توجه به آنها برنامه ریزی های بهتری در این زمینه صورت میگیرد.


فرماندار ایلام تاکید کرد: اسناد سجلی مهمترین سند هویتی یک فرد در هر جامعه است که نقش اساسی در برنامه ریزی ها و هدف گذاریهای خرد و کلان آن جامعه محسوب می شود و به همین دلیل اجرای دقیق و بموقع ثبت وقایع حیاتی می تواند در پردازش اطلاعات و آمار موثر و مفید باشد.


رئیس ثبت احوال شهرستان ایلام نیز در این نشست گفت: باید از همه ظرفیت ها و امکانات در ارائه خدمات سجلی و پوشش ثبت وقایع حیاتی و جلوگیری از دیرثبتی و کم ثبتی استفاده نمود.


آیت مهدیان اظهار کرد: لازم است ساز و کارها و شیوه های اجرایی مناسب تهیه و تدوین شود تا شاهد رویه های اجرایی متناسب و یکسان در ادارات ثبت احوال باشیم.


وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار وقایع چهارگانه در شهرستان ایلام 100 در صد در موعد مقرر ثبت شده است، گفت: واقعه ازدواج در 11 ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته 17 درصد و واقعه طلاق نیز 17 درصد کاهش داشته است.


مهدیان یادآور شد: واقعه وفات در شهرستان ایلام 16 درصد رشد و واقعه ولادت نیز پنج درصد افزایش یافته است.


وی در خصوص صدور کارت هوشمند ملی و شناسنامه مکانیزه نیز گفت: در ابتدای سال جاری تاکنون 51 هزار و 483 درخواست کارت هوشمند ملی ثبت شده است و از این تعداد 47 هزار و 898 کارت صادر و 46 هزار و 723 کارت نیز فعال شده است.


مهدیان افزود: 13 هزار و 351 شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال و 220 شناسنامه برای اتباع خارجی شهرستان ایلام صادر شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار