معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از ثبت 7 اثر از محوطه ها و یادمان های دوران دفاع مقدس در فهرست ملی میراث فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد .
کد خبر: ۵۷۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 13 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام، «رویا ارجمندی» اظهار کرد: محوطه یادمانی عملیات سیدالشهداء ، محوطه شرهانی ، محوطه یادمانی عملیات والفجر یک ، محوطه یادمانی شهید حسن باقری واقع در شهرستان دهلران ، محوطه یادمانی قلاویزان ، محوطه یادمانی سه راه جنداله و محوطه یادمانی شهید کشوری واقع در شهرستان مهران 7 اثری هستند که درتاریخ 4/11/96 در فهرست ملی میراث فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ثبت رسیده‌اند.

وی گفت: میراث فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مهمترین میراثی است که برای کشور از رشادت‌ها و جانفشانی جوانان مومن و متدین به یادگار مانده و باید برای ماندگاری آن تلاشی مضاعف کرد .

ارجمندی ادامه داد : آثار مذکور تحت حفاظت ستاد مرکزی راهیان نور و نظارت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آنها شود برابر مواد 558 و 569 از کتاب پنجم قانون مجازات های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب، مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد ومرمت و بازسازی آثار صرفاً با تأیید و نظارت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ممکن خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار