رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح استان ایلام گفت: متوليان نظم و امنيت بايد همواره به انجام مأموريت‌ها نگاه علمي داشته باشند.
کد خبر: ۵۷۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 13 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام، محمد روشنایی در جمع کارکنان یگان ویژه استان ایلام به تشریح قوانین و موضوعات قضایی و مرتبط به ماموریت‌های ناجا پرداخت و اظهارداشت: پرسنل یگان ویژه در ماموریت‌های محوله باید هوشیاری و دقت نظر خود را دو چندان کنند تا مخلان نظم و امنیت در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام کنند.

وی خاطر نشان کرد: برخورد قاطعانه با هر گونه بزه کاری در دستور کار قضایی قرار دارد و در ایجاد امنیت این دستگاه بدون هیچ مسامحه ای با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

وی امنیت را از مهم‌ترین نیازمندی‌های زندگی انسان عنوان کرد و افزود: رسالت کار نیروی انتظامی تامین نظم و امنیت است تا بتواند پناهگاهی محکم برای مردم ایجاد کند که در سایه آن،  شهروندان احساس آرامش و امنیت داشته باشند.

روشنایی با اشاره به این که دستگاه قضائی حمایت‌های قانونی خود را هیچگاه از ماموریت‌های پلیس دریغ نکرده و همواره با حداکثر توان حامی و پشتیبان کارکنان نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: مجموعه پلیس و دستگاه قضائی، ارکان حافظان نظم و امنیت در نظام اسلامی هستند که در راستای اهداف نظام و در جهت تامین نظم و برقراری امنیت و حصول عدالت در سطح جامعه تلاش می‌‌کنند.

وی با تاکید بر انضباط اجتماعی، اخلاق حرفه‌ای، مهارت شغلی و رعایت حقوق شهروندی توسط کارکنان، بیان کرد: پلیس باید در مقام مجری قانون با اقتدار توأم با رأفت انجام وظیفه کند.

این مقام قضایی در ادامه با اشاره به اجرای قانون آیین کیفری در کشور اظهار کرد: نقش آموزش همگانی در آگاهی مردم نسبت به وظایف پلیس بسیار مهم است و پلیس باید در مواردی که در حیطه وظایفش است حقوق شهروندی را به آنان گوشزد کند تا جامعه به سمت قانونمداری بیشتر سوق یابد.

روشنایی تصریح کرد: متولیان نظم و امنیت باید همواره به انجام مأموریت‌ها نگاه علمی داشته و ضمن برخورد با قانون شکنان،‌ اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان با تاکید بر حفظ حریم و حقوق شهروندان، کرد: اعتماد مردم به پلیس و دستگاه قضائی زمانی محقق می شود که مردم عدالت را در رسیدن به حقوق مادی و معنوی خود لمس کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار