مدیرکل بنیادحفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس ایلام گفت: پیشرفت فیزیکی زیرساخت ها در یادمان های دفاع مقدس استان 30 درصد بوده و سرعت بخشی به این پروژه ها نیازمند اعتبار است.
کد خبر: ۵۷۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 15 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ محمدرضا شرف بیانی  اظهار کرد: دلیل پیشرفت ناکافی طرح های زیرساختی در یادمان های دفاع مقدس و مزار شهدای گمنام نبود اعتبارات عمرانی است.


وی افزود: عمده نیاز و مشکل یادمان های دفاع مقدس و مزار شهدای گمنام استان نبود حسینیه، خوابگاه و سرویس های بهداشتی است که ساخت این سه مورد باید در ردیف اولویت های یادمان ها قرار بگیرد.


وی یادآور شد: برای تکمیل زیرساخت های یادمان های استان درخواست 80 میلیارد ریال داده شد که در سال مالی جاری تنها مبلغ 14 میلیارد ریال آن تامین شد که این مبلغ اندک پاسخگوی حجم بالای نیازهای زیرساختی یادمان های استان نیست.


وی تاکید کرد: خوابگاه های موجود که برای مسافران در نظر گرفته شده فاصله زیادی با محل یادمان ها دارند و این رفت و آمدها و نیز شرایط جوی در فصول مختلف سال موجب اذیت شدن مسافران و زائران می شود.


شرف بیانی در ادامه در خصوص برنامه های یادمان ها هنگام تعطیلات نوروزی اظهار کرد: امسال برنامه های متعددی در یادمان های مختلف استان به ویژه قلاویزان، میمک، شرهانی و نیز منطقه چم هندی در دشت عباس (محل عملیات والفجر یک) برگزار می شود.


به گزارش ایرنا، یادمان های رسمی استان ایلام از 25اسفند تا 15 فروردین پذیرای بازدید کنندگان به خصوص کاروان های راهیان نور هستند.


انتظار می رود در نوروز 97 این تعداد بازدیدکنندگان از یادمان های استان ایلام 190 هزار نفر برسد که در صورت تحقق این رقم تعداد مسافران یادمان های استان نسبت به عید امسال 20درصد افزایش خواهد یافت.


در عید سال 97 تعداد 10 نفر از راویان پیشکسوت استان در نظر گرفته شده اند که در هر یادمان سه نفر راوی به صورت شیفتی وقایع جنگ را برای زائران روایت می کنند.


430 کیلومتر خط مرزی ایلام با کشور همسایه عراق در دوران دفاع مقدس به عنوان جبهه میانی آوردگاه حماسه افرینی رزمندگان اسلام بود./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار