هر چند ردای مدیرکلی چنان نمی ارزد که این همه قسم و لابی و سفر و حضر برای آن هزینه کنند اما چه میشود کرد، هدف خدمت است و ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت.
کد خبر: ۵۸۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳ 17 March 2018

تابناک ایلام ::در حالی که به آخرین ساعات اداری در سال 96 می رسیم، خبرهای ضد و نقیضی از پرونده طولانی و خسته کننده مدیرکل آموزش و پرورش استان به گوش می رسد. اینکه حتی در لحظات پایانی سال به عنوان عیدی به فرهنگیان خبر تغییر جدی می شود، خوب است اما در این گردونه اتفاقات سه طیف در بازی باخت باخت، باختند و تنها لابی و رانت و حرکات فریبنده بود که به ثمر نشست، تا نه تنها معلمان از بازی سیاسیون بیشتر متنفر شوند بلکه من بعد، پشت دست داغ کرده به هیچ کس خاصه طیف سیاسی کار اعتماد نکنند.

طیف اول نمایندگان بودند که علیرغم تلاش بی سابقه معلمان برای به کرسی رسانیدن آنها چنان رفتاری کردند که هم خود و هم معلمان، ناامید از توانایی آنان باشند، نمایندگانی که بعد از چند ماه رایزنی بر روی گزینه ای تفاهم کردند و اکنون مشخص نیست چرا گزینه تفاهم شده به طرفه العینی کنار گذاشته شد و در جواب مخاطبان، خود را مبرا از تصمیمات وزیر و استاندار می دانند و به شکل زیدانی همه را دریپل زده و با پاس منجر به گل، گل سرسبد انتصابات خانوادگی را به هدف نشاندند.

طیف دوم سیاسیون (تو بخوان انجمن معلمان) هستند که بعد از ساعت ها جلسات مکرر البته برای رضای خدا و نه شخص یا افراد منتفع؛ گروهی عازم تهران شده تا در واپسین روزهای سال گزینه ای را به صدارت بنشانند که بیشترین حرف شنوی از آنان داشته باشد و حتی در سفر به تهران آن گزینه در حال گرفتن ابلاغ در طبقات فوقانی وزارت پیش آن یار هم استانی(قسم می خورد که به دو گزینه حوزه خاص دست نزند) تا همچنان شایستگان آن حوزه در انتظار دولتی دیگر و یا وزیری دیگر باشند که در این سودای دنیامدارانه جایی برای نخبگان آن نباشد و به همین سهمیه بسنده کنند زیرا آمدن این گزینه برای حفظ شرایط موجود است نه تغییر مطابق خواست فرهنگیان که اگر چنین بود اصلا چرا تغییر !!؟. هر چند ردای مدیرکلی چنان نمی ارزد که این همه قسم و لابی و سفر و حضر برای آن هزینه کنند اما چه میشود کرد، هدف خدمت است و ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت.

اما طیف سوم مدیریت اجرایی استان و در راس آنان استاندار محترم است که پیش از این میگفت پرونده مدیرکل آموزش و پرورش با هماهنگی نمایندگان محترم بسته شده است و جایی برای فرد دیگری نیست!!. اما سوال !؟ اگر به حرف ایشان در سیمای ایلام توجه کنیم می بایست ایشان و وزیر محترم تصمیم نهایی بگیرند، حال آیا الان ایشان و وزیر تصمیم گرفته اند!؟ ، اما قرائن حاکی از این نیست زیرا نشانه ها از در میان بودن پای لابی مرکز نشین است ، از استاندار سالهای دور ایلام تا نماینده اسبق و دیوان نشین امروز برای حفظ معاون مالی کنونی، تا اعضای یکی از احزاب سیاسی در تهران که اخوی جناب گزینه دبیر ستاد استانی آن است و زمستان امسال سفری به ایلام داشت!! ؟ جناب استاندار!! با دنیای ارتباطات امروز چیزی برای پنهان کردن نیست، نشانه ها دنبال شوند رد پای اشخاص عیان است!. جناب استاندار گناه معلمان توانمند که لابی ندارند چیست!؟

گر مراودات هم حزبی های قدیم و تهران نشین دخیل است و خواست دولتمردان سابق، پس چرا شعار هماهنگی با نمایندگان مردم مبنی بر گزینه تفاهمی. آیا زیرکانه وکیل و موکل در مقابل هم قرار نگرفته اند!!؟ فریادی که در مجلس طنین انداز شد برای قطع دخالت برخی افراد بود، اما الان آن دخالت بیشتر هم می شود!؟ پس سوال از وزیر برای چه بود؟ یعنی دایره 12000هزار نفری فرهنگیان سقفش این فرد است یا نه، چوب تکفیر بر سر بقیه می زنند. چرا وزیر گزینه تفاهم شده را کنار گذاشت آیا این قدر اطلاعاتش در مورد سنوات ناقص بود یا نه جریانی پشت پرده بود؟آیا این بداخلاقی سیاسی نیست که با شخصیت احدی از فرهنگیان باسابقه بازی شود؟ چه کسی جوابگوی این مسائل است؟

جناب وزیر محترم این گونه همکارانش در استان ها را ارج می نهد. آیا استاندار محترم پای تفاهمش با نمایندگان می ماند یا نه؟ آیا فشار احدی از نمایندگان جدا از دو دیگر صحت دارد یا خیر؟ اگر وزیر محترم نظرشان بر روی گزینه سومی است، چرا خود پیشقدم نمی شوند تا عنان کار بدست افراد با کفایت بیفتد نه وام دهندگان به احزاب سیاسی و لابی کنندگان پیدا و پنهان و گعده نشینان و کباب خوران دشت و کوهستان؟!

واما سخن آخر از زبان معلمان ؛ما معلمان هر چه بر سرمان باید کم است، وقتی سکوی پرتاب بعضی افراد میشویم باد هم چوب آن را بخوریم و بر باد سرد نشسته، منتظر جبران اشتباه باشیم. وقتی در انجمن ها حضور حداکثری نداریم، باید هم چند نفر بازنشسته، یکی از خودشان را برای ما تعیین کنند و بعدا هم با طرفه العینی انتصاب و انتقال و قس علیهذا انجام دهند. ازماست که بر ماست.
خدایا تو شاهد باش این نه خواست ما معلمان بود که اندیشه و مرام ما شایسته گزینی ، شایسته نگری و عدالت و انصاف برای همه جامعه فرهنگی بود. اکنون آرزوهایمان بلندو دستانمان کوتاه است، اما بیاد می سپاریم که هیچ کس نه نمایندگان و نه استاندار توجهی به خواست معلمان نکردند. والعاقبه للمتقین

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
واقعا عجیب و غریب است
این همه رایزنی برای مدیرکلی نوبر است
من این لابی داشتم جای خود وزیر را می خواستم
حق جناب زیست شناس خورده شده است
تبریک به استاندار برای انتصابات خانوادگی
فقط رئیس جمهور مونده دخالت کنه!!؟؟
بیچاره جایدری بداخلاقی سیاسی با ایشان منزجر کننده است
عدالت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
آقای استاندار خودش شخصا برای مدیرکلی آقای رستم‌زاد زنگ زده و حرف میرزایی تایید کرده . این بود مرامت آقای استاندار . توکه تا دیروز می گفتی خودم مستقل هستم ولی امروز تسلیم رییس دفترت شدی و بیچاره جایدری رو قربانی کردین. میرزایی چی شد حمایتت رو از جایدری ورداشتی ۱۸۰ درجه چرخیدی. گفتن سیاست پدر و مادر ندارد اما ما باور نکردیم.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
آموزش و پرورش استان دیرگاهی است که حیات خلوت اربابان قدرت شده است . قوم گرایان لانه کرده در وزارت ، همچون اختاپوس بر روی آن چنگ انداخته و فقط به منافع قومی قبیله ای خود می اندیشند .
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
ای خدا خودت کاری بکن
از دست این جماعت کاری ساخته نیست
از استاندار در تعجب هستم
دقیقا مخالف مصاحبه تلویزیونی عمل می کند
خدای معلمان هم آخرش یقه معامله گران را می گیرد
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
حالم ازاین همه لجن که آموزش وپرورش توش غوطه ورشده بهم میخوره نه من نه همکارم انگیزه ای برای کارنداریم کاش سابقه مون بالابودبازنشسته میشدیم خدا ازمسببین این اوضاع نگذره والا بااین همه دخالت ولابی من جای آقایان ناتوان بودم خیزبرمیداشتم براوزارت
اداره کلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
من الان تو اداره کل هستم
واقعا متاسفم برای تلاش های بعضی آقایون
معلمان باید اینارو بشناسند
واقعا از مدیرکل و معاون مالی و معاون برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد و مشاور اجرایی مدیرکل گرفته تا خانم معاون همگی لحظات سختی را تحمل می کنند و مثل ستاد جنگ بجای دادن مطالبات فرهنگیان و پیگیری حق التدریس معلمان همه در فکر مدیرکل شدن رستمزاد هستند برای ماندگاری خودشان.
این اوج حضیض و ذلت را به جامعه فرهنگی استان تسلیت میگم
وقتی همه دنبال یک گزینه باشند یعنی معامله
استاندار هم باز زدن نامه جداگانه و حمایت از ایشان مهر باطل زد بر تمام شعارهایشان
شیروان چرداولی نگران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
آقایان تو را بخدا این ظلم را در حق معلمان شیروان چرداولی نکنید
بخدا ما خیلی افراد توانمند داریم
آخر این چه کار اشتباهی است که یک معلم را توانایی ندارد و دارای رانت است معرفی کنید.
خدا از بانیان این کار مخصوصا انجمن معلمان و استاندار و مرعشی و ترکان نگذرد
که همه برای ایشان لابی کردند
از تحرکات معاونان و کارکنات اداره کل هم متاسفیم مخصوصا جناب ........آخه شما دیگه چرا ؟ این پست چرا باید رنگ شما را عوض کند؟
بخدا .....انسان والایی بود در دام این جماعت نان به نرخ روز خور افتاد و از چشم معلمان افتاد. خداوند همه را بیامرزد که اخلاق و انصاف و شایستگی را فدا کردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
وقتی فردی ضعیف و خنثی مانند آقای بطحايي که در دوران معاونت پشتیبانی وزارت خشکسالی مالی را برای فرهنگیان به ارمغان آورد به لطف جناب نوبخت وزیر آموزش و پرورش می شود مشروط بر اینکه سکوت اختیار کرده و موی دماغ دولت برای احقاق حق معلمان نشود توقعی برای انتصاب افراد کاردان و توانمند و لایق در سطوح مدیریت ستادی و استاني باقی نمی ماند . البته در مورد آقای رستم زاد پیش داوری نکرده و امیدوارم با بهره گیری از نظرات دلسوزان آموزش و پرورش و صبر و تدبیر بتوانند بر مشکلات عدیده فرهنگیان فائق آیند
مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
این آقای ارزیابی عملکرد با اصرار نماینده اسبق که اصولگرا بود به این پست رسید حالا صددرصد با اصلاح طلبان است سه سال دیگه اصولگراست و از اصلاح طلبی توبه میکند. این هزار چهره بودن برای چیست؟ تف به نانی که با چهره ی رنگارنگ و چاپلوسی به خانه می بری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
با سلام مطالبات فرهنگیان که پرداخت نشده کارکنان اداری اضافه کار و مأموریت سال 96 نگرفته اند تازه سال 95 تازه سال95
هم که اسفند اضافه کار پرداخت نشد مأموریت 95 هم فقط 7 روز برای هر نفر حق ازدواج و فوت که باید به همکاران پرداخت شود از سال 94پرداخت نشده حالا شما حدیث مفصل بخوان کسی که سال 94 کسی ازش به رحمت خدا رفته اگه چند سال بعد کمک هزینه اش را بدهند چه فایده
معلم فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
با سلام
ظاهرا نگارنده محترم به همان سبک و روش نگارندگی در این رسانه که از وحدت رویه اسلوب نویسندگی اش بر می آید که بیش از یک نفر نباشد برغم امانتداری و فرهنگ رسانه ای هر آنچه که دل تنگش می خواهد را به نام واگویه ، عرض حال ، چالش ، حاشیه ، واکاوی و ... بسیاری از این دست کلمات دهن پرکن نثار مخاطبان خود می نماید و بیشتر رنگ و بوی عقده گشایی دارد. درآغاز مطلب فارغ از رسالت خطیر خویش قانونمندانه و با گویشی رنگ و بو دار تلاش نمایندگان در تغییر مدیران را بعنوان یک عمل پسندیده ابراز داشته بلکه تخطی از آن را نکوهیده انگاشته و به باد انتقاد گرفته غافل از اینکه باید بر سر آن نمایندگان فریاد برآورد که شما را چه به دخالت در امر عزل و نصب. شما باید به دنبال مطالبات حوزه انتخابیه خود باشید نه اینکه در توجیه و پوشش ناکارآمدی خود مذبوحانه در بر سرکار آوردن فلانی دست و پا بزنید. وای به حال جامعه ای که مدیریت رسانه ای آن در اختیار افرادی باشد که صفحه رسانه را به میدان عقده گشایی تبدیل کرده اند و با اطلاعات غلط پا به عرصه مقدسی میگذارند که مصداق مثل معروف تکیه بر جای بزرگان نتوان رچزد به گزاف باشد.
نگارندگان یا نگارنده بدون رعایت تقوا هرآنچه که میخواهد می نگارد و جالب اینکه خود او ببافاصله زمانی اندک آنچه را که از دیگران به عنوان بی اطلاع نقل قول کرده و به باد انتقاد گرفته با تیتری درشت به عنوان خبری دست اول درج می کند. او که دیگران را به قومیت گرایی متهم می کند مرتب از قومیتی خاص سخن می راند و یاد آن ملا و شیخی را در ذهن متبادر می سازد که با عیالش بر سر وعظی که بر منبر خوانده بود جدل می کرد که آن را برای مردک گفتم نه برای خودمان.
خدا همه ما را به راه راست هدایت کند گرچه فرمود انا هدیناه السبیل ...
از اینکه مجبور شدم علیرغم میل باطنی مطالبی بنویسم که خاطر نگارنده محترم مکدر گردد از محضر ایشان عذر تقصیر دارم و خواهشمندم بجای آنکه دنبال جوابیه و پاسخ دندان شکن به این ناچیز باشید کمی به مطالب عنوان شده فکر کنید یقینا لااقل کمی از آن می تواند قابل تحمل و تامل باشد شاید موجب نتیجه ای مثبت شد
به امید روزی که نماینده ،وکیل، موکل ، معلم ، کارمند و ... پدر، مادر و فرزند القصه هرکس کار خود را به بهترین وجه ممکن انجام دهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار