مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: ۵۶ روحانی و مبلغ دینی و مذهبی اعزامی از قم و ۸ روحانی بومی در راستای اجرای طرح آرامش بهاری در سطح بقاع متبرکه در ایام نوروز ۹۷ حضور خواهند داشت
کد خبر: ۵۸۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 18 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام و المسلمین حسن شهیدی اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در سطح بقاع متبرکه این استان اجرا می‌شود .

وی با بیان اینکه این طرح در سطح 27 بقعه شاخص استان ایلام و در مناطق مختلف برگزار می‌شود، افزود: زمان اجرای این طرح از 25 اسفند سال جاری تا 15 فروردین در سطح بقاع متبرکه خواهد بود که هدف از این طرح ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به زوار و گردشگران مذهبی خواهد بود .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با اشاره به اینکه 9 خیمه معرفت نیز در راستای اجرای این طرح در سطح بقاع متبرکه شاخص استان برپا خواهد شد، اضافه کرد: این خیمه‌ها شامل غرفه‌های پاسخگویی به سؤالات شرعی، مشاوره دینی و مذهبی، مشاوره خانواده، غرفه چندرسانه‌ای، غرفه قرآن بخوانیم جایزه‌بگیریم, غرفه کودک و نوجوان است .

شهیدی عنوان کرد: طرح آرامش بهاری در ایام نوروز به‌طور ویژه در حرم مطهر امامزاده علی صالح (ع) برگزار خواهد شد و در سایر بقاع نیز بر اساس ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود تلاش شده که خدمات مناسب دینی و مذهبی با حضور روحانیون مستقر و اعزامی به زائران و گردشگران ارائه شود .

وی با بیان اینکه 56 روحانی و مبلغ دینی و مذهبی اعزامی از قم و 8 روحانی بومی در این طرح مشارکت خواهند داشت، گفت: اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی، حضور در خیمه‌های معرفت، برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره‌های دینی و خانوادگی از برنامه‌های این روحانیون خواهد بود .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اجرای طرح حجاب و عفاف در ایام نوروز، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم به ‌منظور فرهنگ‌سازی در امر وقف و ایجاد وقف‌های جدید در استان، تبلیغات محیطی در سطح امامزاده‌ها و فراهم کردن شرایط لازم برای پذیرایی از زوار از برنامه‌های دیگر این ایام خواهد بود .

شهیدی تصریح کرد: نشست‌های هماهنگی با هیئت‌امنای بقاع متبرکه استان، دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجرایی، انتظامی و عمرانی ستاد تسهیل سفر و دیگر نهادها در راستای ارائه خدمات بهتر به زوار بقاع متبرکه در سطح استان نیز برگزارشده و در این ایام نیز بازرسی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار