اما گویا وضعیت به گونه دیگری رقم خورده است ،به جای اینکه صدای کارگران به گوش مسئولین رسیده وآنها را برای رفع مشکلاتشان مجاب نماید ،مدیران پالایشگاه از دروازه انتقامجویی وساکت نمودن صدای معترضین وارد شده است. چرا که در اولین روز از سال 97 که اتفاقا با تدبیر رهبری معظم انقلاب وبا تکیه بر توان داخلی به عنوان سال حمایت از تولید ملی نام گرفته است ،در ست در نقطه مقابل این شعار و شعارهای روز گذشته رهبری انقلاب گارد گرفته وجمعی از کارگران را به جرم اعتراض به روند تضییع حقوقشان از کار بیکار کرده اند.
کد خبر: ۵۸۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 22 March 2018

تابناک ایلام::قبل از پرداختن به اصل مطلب بمنظور روشن شدن موضوع با گریزی به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری که در اجتماع زائرین حرم مطهر امام رضا (ع) ایراد شد ،می خواهیم این نکته مهم را به مسئولین از راس تا پایین یادآور شویم که مردم برای رهایی از خفقان و فضای ارعاب ستم شاهی انقلاب کردند ،در قانون اساسی هم اصولی به این مهم اختصاص داده شده است که در این کشور آزادی وجود دارد ،مردم ،رسانه ها و همه کسانیکه به نحوی از انحاء حقی از آنها تضییع می شود یا در معرض ضایع شدن قرار می گیرد، می توانند به صورت آزادانه اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانند.

ایشان در خصوص آزادی بیان در کشور به نکات ارزشمندی اشاره فرمودند به این مضمون که :"آزادی در این کشور تامین شده است.عده ای بی انصافی می کنند اگر می گویند آزادی در ایران نیست.آزادی فکر، انتخاب و بیان در کشور هست.هیچ کس به خاطر اینکه فکر و نظرش مخالف نظر و فکر حکومت است مورد فشار نیست.هر کس ادعا کند که به خاطر داشتن عقیده ای مغایر با حکومت، در جایی تحت فشار بوده، دروغ می گوید.هر کس چنین نظری بگوید دروغ گفته.افرادی نظر خود را که برخلاف نظر حکومت است مطرح می کنند.آزادی در همه جای دنیا چارچوب دارد.آزادی در ایران برخلاف قانون و شریعت و دین اسلام نیست."

دقیقا در راستای همین آزادی بود که جمعی از کارکنان قراردادی ارکان ثالث پالایشگاه گاز ایلام در ماه پایانی سال 96در اعتراض به عدم پرداخت مطالبتشان از سوی شرکت ،دو روز در مقابل پالایشگاه تحصن نمودند.

مسئولین مرتبط از بخشداری گرفته تا مدیران کار استان در محل تحصن حضور یافتند ،به خواسته کارگران گوش فرا دادند ،یکی از مدیران ارشد وزارت نفت هم در پالایشگاه حضور یافت تا باگوش فرا دادن به خواسته ها ومطالبات کارگران ،تحقق آنها را از مدیران مربوطه مطالبه نمایند.

اما گویا وضعیت به گونه دیگری رقم خورده است ،به جای اینکه صدای کارگران به گوش مسئولین رسیده وآنها را برای رفع مشکلاتشان مجاب نماید ،مدیران پالایشگاه از دروازه انتقامجویی وساکت نمودن صدای معترضین وارد شده اند. چرا که در اولین روز از سال 97 که اتفاقا با تدبیر رهبری معظم انقلاب وبا تکیه بر توان داخلی به عنوان سال حمایت از تولید ملی نام گرفته است ،درست در نقطه مقابل این شعار و شعارهای روز گذشته رهبری انقلاب گارد گرفته وجمعی از کارگران را به جرم اعتراض به روند تضییع حقوقشان از کار بیکار کرده اند.

خبرهای رسیده از پالایشگاه گاز ایلام حاکیست که مدیریت این پالایشگاه در اولین روز از سال 97به علت تحصن یکماه پیش کارگران در اعتراض عدم پرداخت مطالبات چندساله اشان ،در اقدامی غیر منتظره در پایان قرارداد پیمان ها از عقد قرار داد با تعدادی از کارگران باسابقه واعضای شورای اسلامی کار که دراین تحصن شرکت کرده بودند در پیمان های جدید جلوگیری به عمل آورند.

اینک مسئولین پالایشگاه باید به این سه سوال پاسخ دهند ،اگر در قانون جمهوری اسلامی اعتراض وآزادی بیان پذیرفته شده و رهبری انقلاب هم به آن تاکید ورزیده اند ،آیا این اقدام آنها مصداق همان ترویج خفقان وبستن دهان منتقدین در نظام نیست که این روزها به بهانه ای برای تخریب نظام توسط معاندین ودشمنان تبدیل شده است ؟اگر بنا پایان قرداد است ،آیا درپالایشگاه گاز ایلام فقط همین چند نفر قرار داد آنها به پایان رسیده یا آنار بیش از اینهاست ؟آیا روش در پیش گرفته شده مصداق همان به در زدن برای شنیدنِ دیوار نیست ؟! تا از این طریق بخواهند زهر چشمی از دیگر کارگران گرفته شود؟!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سخن حق
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
حق گرفتنی است ن دادنی قطعا تمام کارگران در جای جای ایران از خواسته ای به حق شما حمایت کرده و دوشا دوشتان خواهند بود
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
باسلام؛؛؛ امید است سازمان بازرسی و معاونت نیروی انسانی استان از خواب بیدار شوند و کلیه ی کارکنانی که با رابطه استخدام شده اند رو بررسی نمایند ، قشر کارگر شده محل اجرای احکام آیین مجازات ها. آقایان بهتره اول پرونده استخدامی کارمندان را بررسی کنن و ببین فاجعه کجاست...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار