معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت:امسال با توجه به مساعد بودن هوا احتمال حضور جمعیت بیشتری در طبیعت و اسکان انها در زیر چادر و ایجاد کمپ های خانوادگی نسبت به سال گذشته وجود دارد و به همین خاطر 100 هزار اصله نهال گرمسیری و سردسیری برای توزیع بین آنها تامین شده است.
کد خبر: ۵۸۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 23 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛حجت الله فتحی اظهار کرد: با توجه به حضور گسترده مردم استان در مناطق تفریحی و برپا کردن چادر در دامان طبیعت نیروهای یگان حفاظت و کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در صدد توزیع نهال در بین این گروه های هدف در تعطیلات نوروزی هستند.

وی افزود: امسال با توجه به مساعد بودن هوا احتمال حضور جمعیت بیشتری در طبیعت و اسکان انها در زیر چادر و ایجاد کمپ های خانوادگی نسبت به سال گذشته وجود دارد و به همین خاطر 100 هزار اصله نهال گرمسیری و سردسیری برای توزیع بین آنها تامین شده است.

فتحی یادآور شد: این نهال ها مقاوم و متناسب با آب و هوای هر منطقه بوده و در نقاط سردسیر و کوهستانی گونه هایی چون بلوط، ارغوان، تای و در مناطق گرمسیری و خشک هم نهال از نوع اوکالیپتوس، کنار، رمیلک و ... به مردم داده می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را فرهنگ سازی بیشتر در بین اقشار مختلف مردم برای حراست و حفاظت از عرصه های طبیعی و گونه های درختی و اهتمام انها برای کاشت نهال برشمرد.

به گفته فتحی در این طرح نیروهای یگان حفاطت و منابع طبیعی با حضور در محل برپایی چادرها و اقامتگاه های نوروزی گردشگران آموزش های لازم به خانوارها در خصوص اهمیت حفظ سلامت طبیعت و راه های نگهداری از عرصه ها را ارائه می دهند.

وی یادآور شد: با توجه به آسیب هایی که گردشگران و ساکنان اقامت گاه های نوروزی خواه ناخواه بر طبیعت وارد می کنند توزیع، کاشت و مراقبت از نهال در دل عرصه ها می تواند به نوعی خسارت های وارده به طبیعت را کاهش دهد.

وی افزود: خانواده ها برای مقدار دریافت و کاشت نهال هیچ محدودیتی ندارند و نهال را در نزدیکی چادرهای خود کاشته و در مدت حضور در طبیعت از آن نهال مراقبت و حراست می کنند.

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار