نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی :
عضو فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد باید تهدید خروج آمریکا از برجام را به فرصت تبدیل کنیم تا از این طریق علاوه براینکه انسجام درونی کشورمان را افزایش می دهیم، شکاف موجود بین اروپا و ایالات متحده را شفاف تر کنیم.
کد خبر: ۵۸۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 24 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ جلال میرزایی در خصوص خروج احتمالی ایالات متحده از برجام و شرایط ادامه حضور کشورمان در برنامه جامع اقدام مشترک، گفت: به نظر می رسد در شرایط حساس کنونی بایستی در مواجه با برجام و برنامه هسته ای کشورمان به طور گام به گام حرکت کنیم تا بتوان منافع و امنیت ملی ایران اسلامی را تامین کنیم.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بنابراین باید تهدید خروج آمریکا از برجام را به فرصت تبدیل کنیم تا از این طریق علاوه براینکه انسجام درونی کشورمان را افزایش می دهیم، شکاف موجود بین اروپا و ایالات متحده را شفاف تر کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها از ابتدای انعقاد برجام به طور شایسته متعهد به اجرای تعهداتشان در برجام نبوده اند از این رو شاید خروج آنها از این توافقنامه هزینه هایی در برداشته باشد اما خیلی مشکل خاصی ایجاد نمی کند، ادامه داد: انتظار می رفت آمریکایی ها به تعهداتشان عمل کنند اما از روز اول اجازه بهره مندی از مزایای برنامه جامع اقدام مشترک نداده اند و با روی کار آمدن ترامپ نیز پیگیری این سیاست دوچندان شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه با روی کار آمدن تیم جدید سیاسی آمریکا احتما خروج این کشور از برجام افزایش یافته است، افزود: اما باید اذعان کرد که قرار نیست ایران اسلامی به پیشواز چنین اقدامی برود؛ بر این اساس باید هزینه های خروج از برجام توسط ایالات متحده را کاهش دهیم.

میرزایی با اشاره به اینکه برخی همچنان عنوان می کنند که در مواجه با برجام می توانسیم بهتر عمل کنیم و برخی دیگر نیز طرفدار مذاکرات هستند، اظهار کرد: اما باشد اذعان کرد که در عرصه دیپلماسی کوتاهی نداشته ایم از این رو در شرایط کنونی نیز نباید اشتباه محاسباتی داشته باشیم.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه اروپایی ها مانند فرانسه انگلیس و آلمان اعلام کردند که از برجام در قبال خروج آمریکا حمایت می کنند، تصریح کرد: باید برجام را با اروپایی ها ادامه دهیم زیرا آنها به برجام با عنوان دستاوردی بین المللی نگاه می کنند و برایشان مهم است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم اروپا در زمین آمریکا بازی کند، افزود: اگر اروپایی ها به تعهداتشان عمل کنند و در مقابل آمریکا کوتاه نیایند در واقع این مهم منافع ملی کشورمان را تامین خواهد کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید در خصوص برجام عاقلانه تصمیم گرفته شود و از برخورد احساسی بپرهیزیم و اجازه ندهیم اجماع بین المللی که در گذشته علیه کشورمان شکل گرفته بود، مجدد تکرار شود./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
سلام درتایپ کلمات نماینده شهرستانها به اسم کامل اشاره شود ویا بهتره به هیچکدام اشاره نشود در عینحال انتظار می رود در خصوص حوزه انتخابیه هم اظهار نظر داشته باشند اخرمردم در حسرت حداقلها ماندن ودوست دارن از مشکلات مبتلا به ملموس وجاری انان صحبت شود هرچند مسائل کلان وبین المللی هم اهمیت خود را دارند ولی سهم سایر اقشار هم باید رعایت شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار