فرماندارایلام
شهرستان ایلام با 71 روستا دارای 28 دهیاری فعال و سه دهیاری تازه تاسیس است که امر خدمات دهی به روستائیان را انجام می دهند.
کد خبر: ۵۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 06 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،ناصر خوش‌خبر ظهر امروز در جمع اعضای شورای شهر ایلام، نقش دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها را در توسعه پایدار روستایی کلیدی و برجسته دانست و اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به توسعه روستایی و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

وی با تاکید به نقش دهیاران و شوراهای اسلامی در مدیریت و توسعه روستایی ادامه داد: دولت به بحث توسعه روستایی اهتمام ویژه‌ای داشته و در صدد است که فاصله زندگی شهری و روستایی را کاهش داده و با ایجاد بسترهای لازم زمینه ایجاد اشتغالزایی وتولید را فراهم و از مهاجرت روستائیان جلوگیری کند.

وی به نامگذاری سالجاری تحت عنوان دولت ،ملت همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: دهیاران و شوراهاهی اسلامی باید با برنامه‌ریزی لازم و مناسب شرایط و زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کنند.

خوش‌خبر از مسئولین شهرستان خواست برای عمران و آبادانی روستاها بیشتر تلاش کنند. توجه به توسعه روستاهای مرزی و بر طرف کردن مشکل روستائیان در حوزه‌های آب، برق و آبرسانی از برنامه‌های در دست اقدام مدیریت اجرایی شهرستان است.

وی افزود: رویکرد این دولت، افزایش کمک‌های فنی و اعتباری به مناطق کمتر توسعه یافته و روستاهاست که در این زمینه دهیاران باید مشکلات را شناسایی و نیازها را احصا و برای رفع آنها پیگیری لازم به عمل آورند.

فرماندار ایلام روستاها را کانون اصلی تولید و اشتغال پایدار اعلام کرد و گفت: مدیریت کارآمد و روستایی می‌تواند علاوه بر رفع نیازهای روستاییان و ایجاد اشتغال برای جوانان و ماندگاری در روستاها، کمک بزرگی به توسعه و پیشرفت همه جانبه داشته باشد.

خوش‌خبر یادآور شد: برای اینکه بتوانیم تولید را در روستاها تقویت کنیم، چند فعالیت نیاز است، اینکه سرمایه از روستاها خارج نشود که در این خصوص دهیاران می‌توانند بستر این مهم را عملی و اجرایی کنند تا روستاها به یک کانون درآمدی پایدار مبدل و به رونق تولید منتهی شده و در نهایت ماندگاری جمعیت روستایی و رضایتمندی در زمینه کسب و کار منجر شود.

وی ایجاد اعتماد در بین مردم را از وظایف اصلی شوراها و دهیاران برشمرد و افزود: اگر دهیاران اعتماد مردم را جلب کنند در انجام مسئولیت خود موفق خواهند بود البته ایجاد اعتماد در سایه تلاش و جدیت و پیگیری امور به دست می‌آید.

فرماندار ایلام به مشکلات دهیاری‌های شهرستان ایلام اشاره کرد و پایین بودن درآمد آنها وضعف مشارکت مردم را از مشکلات اساسی دانست.

شهرستان ایلام با 71 روستا دارای 28 دهیاری فعال و سه دهیاری تازه تاسیس است که امر خدمات دهی به روستائیان را انجام می دهند.

در این نشست که با حضور دهیاران روستاهای تابعه شهرستان ایلام برگزار شد، دهیاران به بیان مسایل و مشکلات روستاها پرداخته و رفع آنها توسط مسئولان ذیربط را خواستار شدند.

در این جلسه به سه نفر از دهیاران نمونه شهرستان لوح و جوایزی اهدا شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار