به هرحال با تمام حرف وحدیث های موجود ،امروز بختیار کرمبیگی با ارایه استعفای خود به رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ،از تمامی فعالیت های سیاسی واجتماعی کناره گیری نمود.
کد خبر: ۵۸۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 28 March 2018

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان ،یکی از بزرگترین گروههای سیاسی اصلاح طلب استان ایلام  ،شورایی که از نظر ساختاری و به تبعیت از شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور،بمنظور   برعهده گرفتن نقش محور وهماهنگ کننده احزاب و گروههای سیاسی اصلاح طلب در استانها وتاثیرگذاری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری شکل گرفت .

اگر چه در استانی نظیر ایلام بدلیل نقش آفرینی سایرمولفه های اثر گذار درانتخابات نظیر وابستگی های قومی و قبیله ای ، نمی توان چنین ادعا نمود که این شورا  از ظرفیت وتوان لازم  بمنظور تاثیر گذاری بسیار بالا در روند انتخابات برخوردار است ،اما حمایت این شورا از گزینه اصلاح طلب استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی ورای آوری ایشان با تکیه بر تفکر اصلاحات را می توان نقطه عطفی در انتخاب سیاسی استان به حساب آورد.

البته صرفنظر از نقش منفی ومخرب  برخی از اعضای این شورا در ایجاد افتراق وشکاف دربین اعضا واحزاب سیاسی اصلاح طلب که  پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی به وقوع پیوست ،نمی توان نقش این شورا در ایجاد هیجان انتخاباتی و حمایت عمومی از کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را نادیده گرفت .

با پایان یافتن دو انتخابات مهم گذشته و دور  شدن از فضای انتخابات ،بروز برخی اتفاقات در این شورا نظیر سهم خواهی در انتصابات استان ،انتخاب درون گروهی با تکیه بر تعصبات قوی وقبیله ای ،تلاش برای قبضه نمودن نماینده اصلاح طلب استان و مهمتر از همه  رای گیری مناقشه برانگیز این شورا در خصوص استاندار پیشین ایلام ، منجر به فاصله گیری آن از اهداف و برنامه های شورا شد که بروز انشقاق و دودستگی در بین اعضای شورا و سیاسیون اصلاح طلب استان با شورای سیاستگذاری را می توان مهمترین دستاورد این اتفاقات به حساب آورد.

دنبال نمودن رد چرایی وقوع اتفاقات پیش گفته شده در بین سیاسیون استان ،واکاوی آن و بررسی منازعات فضای مجازی ورسانه ای استان در نهایت به یک گزینه ختم خواهد شد. آن گزینه هم کسی نیست جز " بختیار کرمبیگی "نایب رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ایلام ! فردی که بیشترین سهم از انتقادات صورت گرفته به نماینده اصلاح طلب وجریان اصلاحات استان ایلام را به تنهایی به خود اختصاص داده است.

علیرغم انتقادات جدی که این روزها متوجه نایب رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان بوده ودلایل محکمی هم در  رد این  انتقادات وجود ندارد  ،از انصاف که نگذریم " بختیار کرمبیگی " ملقب به  " سیاسی قوی هیکل " این روزهایِ فضای مجازی وسیاسی استان، یکی از هزینه داده ترین نیروهای سیاسی اصلاح طلب استان است . سابقه سه بار بازداشت در دستگاههای امنیتی استان ،نزدیک به شصت روز بازداشت در سلول های انفرادی ، یک سال حبس تعلیقی و دهها بار احضار به مراجع قضایی وامنیتی  به دلیل حمایت جدی وافراطی از جریان اصلاح طلب و لیدرهای آن برای اثبات این هزینه ها کفایت می کند.

نایب رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان در حالی بیشترین هجمه از سوی فعالین سیاسی را متوجه خود نموده است که علیرغم تندی ها ،ناملایمات ومهمتراز همه انتقادات جدی که در روند فعالیت وی در قاموس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان وارد است ،اما همواره بر سر فکر واندیشه اصلاح طلبی خود باقی ماند وبا وجود بیشترین نقش در دو دستگی وانشقاق ایجاد شده در بین اصلاح طلبان، اما به خوبی توانست با تکیه بر کیاست سیاسی، از عهده نقش سیاسی  خود بعنوان یک اصلاح طلب واقعی  برآید.

شاید اگر از همان روزهای ابتدایی و آغاز به کار نماینده اصلاح طلب استان در مجلس شورای اسلامی ، کرمبیگی کمی با فاصله از ایشان حرکت می نمود و در عزل ونصب های مدیران (آنهم در راستای دغدغه حمایت از اصلاح طلبان وهزینه داده های این جریان )فاصله گرفته و با اجماع وحرکت در مسیر تعامل با احزاب و نام داران اصلاح طلبی استان در مقام مشورت ورود می نمود ،نه تنها خبری از برچسب های تک روی ،خودمحوری وحرکت به دور از اجماع  وقبضه نمودن نماینده اصلاح طلب استان نبود ،بلکه گروههای اصلاح طلبی با وحدت وانسجام  وامید بیشتری به سوی انتخابات آتی حرکت و امروز از ایشان به عنوان چهره ای محوری در ایجاد وحدت وانسجام یاد می شد.

به هرحال با تمام حرف وحدیث های موجود ،امروز بختیار کرمبیگی با تقدیم استعفای خود به رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ،از تمامی فعالیت های سیاسی واجتماعی کناره گیری نمود. شاید وی در متن استعفای خود  به دلایلی نظیر بیماری وکسالت جسمی اشاره نموده است،اما به واقع شاید کرمبیگی بیشتر از همه به نقدهای صورت گرفته به خود در قاموس نایب رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان واقف است .

شاید هم وی با وجود نزدیگی و قرار داشتن در حلقه محدود مشاورین جلال میرزایی ،از عدم تحقق مطالبات اصلاح طلبان و عدم تحقق وعده های نماینده اصلاح طلب استان به مردم وسیاسیون آگاه است که اینچنین عطای فعالیت سیاسی را به لقایش بخشید تا با وجود زخمی که این شورا و نماینده اصلاح طلب استان بر پیکر جریانات سیاسی ایجاد نمود ،فرصتی در اختیار آنان قرار دهد تا در غیاب ایشان با آسودگی خاطر به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی وچاره درمان این زخم بیاندیشند، البته التیام این زخم های عمیق  قدری زمانبر وهزینه بر است .

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
خداروشکر .انشالله استان ایلام از دست فتنه ها و باند بازی و دودستگی و.... ایشان راحت شود
ایلام 98
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
اصلاحات بی بختیار معنی نداره
هرچند می توانست با بهره گیری از نیروی جوانی جوانان به کاری که علاقه مند بود یعنی کار تشکیلاتی می پرداخت انا خوب چه میشود کرد
تفاسیر متعدد است
اما به یقین ناکامی در آموزش و پرورش و آمدن گزینه ای که می دانند در آینده چه خواهد کرد از دیگر دلایل فاصله گیری است تا بیشتر خراب نشود
بدون شک بختیار و جلال و انجمن شخصی نگر معلمان خسارت جدی به پیکره آموزش و پرورش وارد کردند که تا سالها اثرش می ماند و برای پی بردن به آن ذوکات زیادی لازم نیست
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
واقعا حیف شد...شیر مردی است این کرم بیگی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
دنبال بیرون رفت از تنفر مردم هستند رنگ این بازیها دیگه برای مردم حنا نداره. میرزایی باعث شد که مردم بیشتر به سمت قبیله گرایی و به سمت نامزدهای قومی برن و دیگر به حزب رای ندهند. چون حزب فقط به فکر خودشان و فراموش کردن مردم است.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
کرم بیگی یک اصلاح طلب واقعی که همانطور که در متن امده هزینه های زیادی در این راستا و همایت از فکر خود داده است...
معلوم است دوستان هنوز تعریف اصلاح طلبی را نمیدانند که دم از قومی گرایی میزنند.
ایشان و دکتر میرزایی در تلاشند که به دور از تعصب قومی و قبیله ای فردی اصلح را به کرسی بنشانند و این نهایت مردانگی و ازاد نگری است.
به حق اقای کرم بیگی شخصی بزرگ با فکر بزرگ و اهداف بزرگ هستند که استعفای ایشان موجب ناراحتی اصلاح طلبان واقعی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
ارزوی سلامتی برای بزرگ مرد اصلاحات ایلام.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار