عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده موانع احداث شهرک صنایع تکمیلی و پایین‌دستی پتروشیمی در شهرستان امیدیه به‌ویژه در حوزه منابع طبیعی رفع شده و به‌زودی فاز اجرایی آن آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۸۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 29 March 2018

علی گلمرادی اظهار کرد: پیرو مذاکرات روز گذشته با مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و همچنین مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان و پیگیری‌های انجام‌شده موانع احداث شهرک اختصاصی صنایع تکمیلی پتروشیمی امیدیه برطرف شده و هم‌زمان با مطالعات انجام‌شده بر روی طرح‌های اقتصادی موردنظر، اقدامات اولیه نیز برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آغازشده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه سال گذشته وزارت نفت مقررشده بود این شهرک در جاده حدفاصل شهرستان بندر ماهشهر به امیدیه احداث شود که به دلیل برخی موانع در رابطه با منابع طبیعی این پروژه عظیم مدتی راکد مانده بود که در جلسات روزهای گذشته این موانع برطرف و زمینی به مساحت ۳ هزار هکتار در شهرستان امیدیه به این منظور اختصاص داده شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه به پیشبرد خوب مطالعات احداث شهرک صنایع تکمیلی پتروشیمی در شهرستان امیدیه اشاره کرد و گفت: از حدود یک ماه گذشته مطالعات لازم برای احداث این شهرک و اجرای حدود ۸۰ طرح صنایع تکمیلی، پایین‌دستی پتروشیمی و گاز برای حضور صنایع عظیم پتروشیمی در بندر ماهشهر آغازشده که این طرح روند خوبی را پشت سر می‌گذارد.

گلمرادی بیان کرد: استقرار صنایع مادر پتروشیمی و تولید سالانه ۲۶ میلیون تن مواد خام پتروشیمی باارزش افزوده پایین ضرورت احداث شهرک صنایع تکمیلی و پایین‌دستی پتروشیمی را در شهرستان هم‌جوار که به‌راحتی می‌توان مواد اولیه آن را تأمین کرد، بیشتر از پیش نشان می‌دهد که می‌توان محصولات پتروشیمی را باهدف تکمیل زنجیره ارزش تولید و ایجاد اشتغال قابل‌توجه تولید و به‌قصد رونق اقتصادی روانه بازار کرد.

وی افزود: احداث این شهرک با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری اولیه حدود ۲۰ میلیارد دلار برای بیش از ۲۰ هزار نفر فرصت اشتغال فراهم می‌کند که نه‌تنها تأثیر قابل‌توجهی در کاهش بیکاری جوانان حوزه انتخابیه با اولویت افراد بومی خواهد داشت، بلکه برای آمار بیکاری استان خوزستان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم بندر ماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندر امام خمینی (ره) در پایان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این شهرک تا حدود ۴ سال آینده با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مورد بهره‌برداری قرار گیرد، این پروژه یکی از طرح‌های عظیم حوزه انرژی کشور است به‌گونه‌ای که در ابتدای فعالیت سرمایه‌گذارانی را از کشور آلمان به خود جلب کرده است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار