یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: از نظرات بعضی می‎توان این طور نتیجه گرفت که از عدم یک سیستم پویا و مدیریت یکپارچه در امور اجرایی کشور، وجود فساد اداری و لگام گسستگی در مدیریت دولتی رنج می‌برند. بنابراین به دنبال یک کودتای بدون خونریزی برای یک رفرم سیاسی و اجتماعی هستند.
کد خبر: ۵۸۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 31 March 2018

به گزارش تابناک : اغلب سیاسیون یک جمله معروف دارند که مردم بعد از کودتای 28 مرداد 32 خاطره بدی در ذهن شان ماند و بنابراین در انتخابات حتی اگر کسی سبقه نظامی گری داشته باشد به او رأی نمی دهند. طرفداران این دیدگاه با اشاره به سرنوشت قالیباف و رضایی بر تحلیل خود مهر تأیید می زنند اما اخیرا نماینده ای عکس این مسئله را بیان کرد که بازتاب های زیادی در رسانه های داخلی و خارجی داشت.

مشروح گفت‌وگو با حسن بیادی از فعالان سیاسی اصولگرا را در ارتباط با این موضوع در ادامه بخوانید:

آقای پورمختار از نمایندگان مجلس گفته بود «یک نظامی رئیس‌جمهور شود کشور را نجات می‌دهد». نظر شما چیست؟
عده قلیلی از سياسيون از اين حرفها مي زنند و از نظرات بعضی می توان این طور نتیجه گرفت که از عدم یک سیستم پویا و مدیریت یکپارچه در امور اجرایی کشور، وجود فساد اداری و لگام گسستگی در مدیریت دولتی رنج می برند بنابراین به دنبال یک کودتای بدون خونریزی برای یک رفرم سیاسی و اجتماعی هستند که باید حواس انقلابیون بیش از این جمع باشد که گول نخورند.

آیا امروز شما اراده ای را در این حوزه می بینید که کسانی چنین نیتی داشته باشند، یا این نماینده یک اظهارنظر شخصی کرده است؟
البته آقای پورمختار عاقل‌تر از این هستند که بلندگوی این و آن باشند اما از نظرات بعضی مستکبرین و قلدران جهانی چنین استفاده می شود که چنین طرح هایی دارند و بدنبال بعضی از احمق‌های سیاسی و تمامیت خواه می گردند که بدون جیره و مواجب نظرات آنان را در جامعه منتشر و به منحصه‌ بروز و ظهور برسانند.

به نظر شما با توجه به تجربه توأم با شکست، آقایان رضایی و قالیباف برای حضور در صحنه انتخابات ریاست جمهوری، آیا فرد دیگری از حوزه نظامی‌گری پا به این رقابت سیاسی می گذارد؟
البته باید اعتراف کنم که مجموعه سازمانهای نظامی کشور مقدس و دارای جان برکفانی هستند که در هیچ جای دنیا از لحاظ تخصص و ایثار و فداکاری بعید می‌دانم نمونه‌های آنان را بتوانید پیدا کنید مانند بسیج چند میلیونی کاملاً مردمی که زبان‌زد عام و خاص است و چنین کسی هم با آن شاخصه‌ها که فرمودید فکر نمی‌کنم وجود داشته باشد. اما این دوبزرگوار که نام‌ بردید از اول هم قرار نبوده نظامی باشند و مدت مدیدی است از سلک نظامی‌گری خارج شده‌اند با توجه به عدم موفقیتشان در دوره‌های گذشته باید مسیر سیاسی خود را برای انجام یک خدمت دیگر برای مردم مانند بعضی از وزارتخانه‌های پر مخاطره طراحی نمایند.

 

 

 

منبع : نامه نیوز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار