رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: ناپایداری ها از اواخر روز جمعه آغاز و تا ساعاتی از روز یکشنبه ادامه دارد که به شکل رگبار رعد و برق بوده و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۵۸۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 05 April 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی میهن پرست اظهار کرد: این ناپایداری ها از اواخر روز جمعه آغاز و تا ساعاتی از روز یکشنبه ادامه دارد که به شکل رگبار رعد و برق بوده و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

وی با یادآوری اینکه این سیستم بارشی طبق بررسی نقشه های ماهواره ای از میزان ریزشی مطلوبی برخوردار است و در بیشتر مناطق استان دامنه آن پراکنش دارد، افزود: سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر به همراه بروز صاعقه نیز از پیامدهای ورود این توده بارشی است.

میهن پرست با بیان اینکه اواخر هفته آتی نیز احتمال ورود یک سامانه بارشی دیگر به استان وجود دارد، اضافه کرد: بر اساس مطالعه نقشه های جوی طی هفته های پایانی فروردین ماه ریزش های جوی مطلوب در استان دور از انتظار نیست.

وی گفت: هرچند وزش باد در استان وجود دارد اما هنوز توده هایی از گرد و غبار در کانون های ریزگردی منطقه شکل نگرفته و در صورت ایجاد ریزگرد اخبار آن مخابره می شود.

 استان ایلام در سال زراعی 96 - 97 با کاهش چشمگیر بارش ها مواجه بود و سالی خشک و کم ریزش را تجربه کرده است.

بیشترین بارش از ابتدای مهرماه 96 تاکنون در استان ایلام مربوط به ایوان با 436 میلی متر و کمترین بارش نیز از مهران با 114 میلی متر گزارش شده است.

شهر ایلام نیز در این بازه زمانی شاهد 403 میلی متر بارندگی بود که به نسبت دوره مشابه سال ماقبل افزایش 11 درصدی و در مقایسه با میانگین بلندمدت کاهش 16 درصدی را نشان می دهد.

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار