بعنوان نمونه می توان گفت ؛کار شهرداری در تغییر میادین شهر ،زیبا سازی آنها و نصب المانها و اب نماها جدید،کار پسندیده و زیبایی ست ،اما اینکه در راستای این زیبا سازی ودر پشت موانع ایجاد شده کارگاهی ،درختان قدیمی وسرسبز از بین برده و درختان مصنوعی وآهنی در جای آنها کاشته شود نمی تواند توجیه فنی و عقلانی در پی داشته باشد.
کد خبر: ۵۸۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 07 April 2018

تابناک ایلام::یکی از مشکلاتی که تاکنون گریبانگیر شهر ایلام شده و با تغییر ونصب سریع ، هدفمند ،غیر اصولی و منبعث از اهداف قبیله ای شهرداران این شهر از حجم این مشکلات نیز کاسته نشده است ،در کنار مسایل مالی و درآمدی ،بی برنامگی ،عدم تخصص ،نداشتن جسارت ،نبود دانش ،بینش و مدیریت شهری در شهرداران منتخب و مهمتر از همه محرومیت از شورای  آشنا به اصول وفنون مدیریت شهری بوده است .

اما این روزها با نگاهی به اجرای پروژه های شهری ،فضای سبز و دگرگونی ولو ناچیز در المان شهری می توان حضور شهرداری اشنا به اصول وفنون مدیریت شهری وبرخوردار از سواد مدیریت شهری را احساس نمود. در جای جای شهر اثری از کار وخدمت وتغییر می توان مشاهده نمود. تغییر در وضعیت میادین وفضای سبز شهری وتوسعه آن ،ایجاد المان های جدید ومناسبتی وتوسعه معابر و تلاش برای ایجاد زیرساختهای موثر در وضعیت ترافیک شهر ،همه وهمه نشان از عزم قوی وبینش عمیق شهردار ایلام در رفع کاستیها و ایجاد امید وانگیزه در شهروندان را دارد.

هر چند می توان نمره مدیریتی شهردار ایلام در بازه زمانی کوتاه اخیر را نمره قابل قبولی اعلام کرد ،اما در کنار این تلاش واراده قوی برای خدمت براساس متدهای روز مدیریت شهری باز هم ایلام با ایده آل های شهری وبا حداقل های یک مرکز استان فاصله دارد.باز هم در کنار این خدمات رنگارنگ ومدیریت خوب آقای شهردار می توان ردی از بی توجهی وضعف مشاهده نمود که جای دارد با توجه بیشتر به این نکات ضعف وحذف آنها، از تحت شعاع قرار گرفتن خدمات خوب مجموعه شهرداری و در راس آن شهردار بادانش ایلام جلوگیری کرد.

بعنوان نمونه می توان گفت ؛کار شهرداری در تغییر میادین شهر ،زیبا سازی آنها و نصب المانها و اب نماها جدید،کار پسندیده و زیبایی ست ،اما اینکه در راستای این زیبا سازی ودر پشت موانع ایجاد شده کارگاهی ،درختان قدیمی وسرسبز را  از بین برده و درختان مصنوعی فلزی بی روح در جای آنها کاشته شود ،نمی تواند توجیه فنی و عقلانی در پی داشته باشد.

مطلب را با متن یکی از مخاطبین باسواد تابناک که ،دغدغه مندانه پاسخ چرایی قطع درختان میدان گلها را از شهرداری خواستار شده بود پایان می دهیم ،باشد که شهرداری ایلام در توجیه این مخاطب ودهها شهروند دیگر ایلامی که پیگیری این موضوع را از شهردار ایلام خواستار شده اند ،جواب مناسبی در چنته داشته باشند.

"امروز ۱۶ فروردین متاسفانه با لودر درختان مبدان گلها رو کندند.
با لودر!
شک ندارم که قصدشون خیر بوده و تغییر در نما و بازسازی میدان؛اما چرا باید توسعه رو جوری طراحی کنند که زحمات چندین ساله خودشون رو در آبیاری درختان و فضای سبز هدر بدهند.

کاری به ضرورت وجود درختان و نقش آنها در رفع آلودگی هوا و گرد و غبار و ...ندارم؛اگر اینها اعتقاد به فضای سبز ندارند چرا منابع ملت رو هدر میدهند همین؛ چرا پول عوارض و مالیات ما رو صرف فضای سبزی میکنند که چند مدت بعد خودشون برای ریشه کن کردنش، بازم از پول همین مردم بیچاره هزینه کنند؛؟
اگر کارشون درسته و توجیه فنی داره چرا با ایجاد یک جو پلیسی مانع عکسبرداری و فیلمبرداری میشوند؟"

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار