رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملکشاهی با اشاره به استقبال گسترده گردشگران نوروزی از جاذبه های تاریخی ،مذهبی وطبیعی در ایام نوروز گفت: 119هزار گردشگر ومیهمان نوروزی از جاذبه های گردشگری این شهرستان دیدن کردند.
کد خبر: ۵۸۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 08 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ طالب خزان افزود: این گردشگران و مسافران نوروزی از آثار تاریخی، مکان های مذهبی و جاذبه های طبیعی و نیز آثار دست ساز و صنایع دستی شهرستان در این ایام بازدید کردند.

وی ادامه داد: حضور و بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش 15 درصدی برخوردار بوده است.

وی اضافه کرد: اماکن مذهبی شهرستان شامل دو امامزاده سید محمد عابد (ع) و سید محمد ابوچماقین (ع) با 46 هزار مسافر نوروزی بیشترین آمار بازدید کننده را نسبت به دیگر امکان گردشگری شهرستان داشته است.

خزان افزود: 41 هزار گردشگر و مسافر نوروزی نیز از جاذبه های طبیعی شهرستان بویژه آبشار اما ، سد چم گردلان و تالاب سیاب درویش بازدید داشته اند .

وی با اشاره به اجرای آیین نوروزگاهی در مناطق گردشگری برای گردشگران و مسافران نوروزی افزود: این آیین فرهنگی در اماکن عمومی با استقبال مردم و مسافرین نوروزی مواجه شد.

31 اثر تاریخی و گردشگری شهرستان ملکشاهی در فهرست آثار ملی کشور ثبت است . /م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار