معاون سیاسی استاندار ایلام گفت:سازمان های مردم نهاد صدای مردم هستند و دولت معتقد است بدون مردم نمی توان زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم کرد.
کد خبر: ۵۸۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 08 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در دیدار نوروزی با دبیران سازمان های مردم نهاد استان اظهار کرد: هر زمان مردم با دولت همسو بوده اند، کیان نظام نیز حفظ شده است، پایه نظام مردم بوده و اتکا به خداوند اساس کار و قانون مجرای حرکت ما به سوی پیشرفت است، باید این وحدت و همدلی را حفظ و قدردان عملکرد دولت باشیم.

وی با بیان اینکه اگر دستگاه های اجرایی سطح استان به تشکل ها و سمن ها اعتقاد نداشته باشند، با ارائه مستندات سازمان های مردم نهاد با آنان برخورد خواهد شد، افزود: این سازمان ها مستقل از دولت بوده و در عین غیرانتفاعی بودن، در خدمت مردم هستند و به همین دلیل، صدای مردم نامیده می شوند.

استاندار ایلام یادآور شد: سمن ها، نماد و واسط مشارکت مردم هستند و حضور مردم نیز یکی از بازوهای اصلی ارتقای سلامت، کاهش فقر و بی عدالتی محسوب شده و باید به آنان احترام گذاشت.

سلیمانی تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان مطرح و می توانند دولت ها را در مسیر برطرف کردن آسیب های اجتماعی و نابسامانی های درون جامعه یاری کنند.

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار نیز در این دیدار گفت: سازمان های مردم نهاد صدای مردم هستند و دولت معتقد است بدون مردم نمی توان زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم کرد.

محمد نوذری افزود: وجود پاره ای از مشکلات از جمله مسائل زیست محیطی و گرد و خاک در کشور سبب شده دولت برای حل این معضل وجود سازمان های مردم نهاد را در کنار خود ضروری و مهم بداند و از ظرفیت های موجود در این سازمان ها برای توسعه استان بهره بگیرد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد می توانند با ورود به این حوزه کالاهای استان را به کشور و جهان معرفی کنند.

مدیرکل سیاسی ، امنیتی استانداری ایلام اظهار کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید حضور سازمان های مردم نهاد در کنار دولت است و باید مسیر پویایی این تشکل های غیر دولتی را هموار کنیم.

گفتنی است، تعداد سمن های دارای مجوز ایلام از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون حدود 2 برابر شده است و هم اکنون 46 سمن در حوزه های مختلف در این استان فعالیت می کنند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار