مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام از افزایش پنج برابری صادرات صنایع کوچک و متوسط این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: هفت میلیون و 835 هزار دلار کالاهای مرتبط با این بخش پارسال از این استان صادر شد.
کد خبر: ۵۸۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 09 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مرتضی دارایی  اظهار کرد: مهم ترین محصولاتی که سال گذشته در حوزه صنایع کوچک و متوسط از این استان صادر شامل نخ های استرج، نایلون و نایلکس عریض کشاورزی، اسید سولفوریک ، سولفات پتاسیم سولفوریک و اسید کلریدریک، قند و شکر، آرد و ترشی جات، آب معدنی و نوشابه و دلستر و آبمیوه بوده که برای نخستین بار توانسته اند با توجه به کیفیت مناسب آنرا بویژه به بازار عراق صادر کنند.

وی وزن کالاهای صادر شده را 16 هزار و 356 تن به ارزش هفت میلیون و 835 هزار دلار عنوان کرد و افزود: میزان صادرات محصولات صنایع کوچک و متوسط این استان در سال ماقبل (95) به وزن سه هزار و 500 تن و ارزش یک میلیون و 745 هزار دلار بوده است که افزایش پنج برابری را در سال 96 به نسبت سال 95 نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام با اشاره به اجرای برنامه های حمایتی این سازمان برای تقویت صادرات یادآور شد: توجه به خواسته و رفع موانع پیش روی صادرات غیر نفتی از اولویت های دولت است و هدفگذاری 2 میلیارد دلاری صادرات صنایع کوچک و متوسط در کشور انجام شده است.

دارایی تاکید کرد: امکان تولید، صادرات و دسترسی به بازارهای داخلی و خارجی به صورت همزمان در استان ایلام فراهم است و وضعیت صادرات در مرز مهران روند صعودی دارد.

وی اضافه کرد: مشکلی در زمینه صادرات کالاها از این مرز به کشور عراق نداریم ضمن اینکه تلاش شده که با ایجاد امکانات لازم برای تجار و بازرگانان، امر صادرات در این مرز تسهیل شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان ایلام با اشاره به تشکیل و فعالیت کنسرسیوم های صادراتی فرش دستباف ، گلیم نقش برجسته و صنایع پلاستیک استان و نیز نقش این کنسرسیوم‌ها در افزایش و تسهیل امور صادراتی، تصریح کرد: این مراکز در زمینه شناسایی چالش ها و مشکلات واحدهای صنعتی به تفکیک رشته و گروه و ارائه راهکارهای لازم به منظور بهبود صادرات فعالیت می کنند.

553 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار