رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: پست اینستاگرامی محسن تنابنده پس از پخش آخرین قسمت سریال «پایتخت ۵»/ فشار‌ها به شهردار تهران علنی شد/انتقاد علی لاریجانی از واردات سنگ قبر ! و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴ 09 April 2018
 
 

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

 

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید. 

استقبال کیهان از حمله یک بازیگر و فرزند مداح مشهور به دولت

روزنامه کیهان نوشت:به چهره‌هایی که در دوران انتخابات ریاست جمهوی از حسن روحانی حمایت کرده و برای وی تبلیغ می‌کردند و حالا پشیمان هستند روز به روز افزوده می‌شود.حمیدفرخ نژاد، بازیگر سینما در فضای مجازی، خطاب به رئیس‌جمهور نوشت: «جناب روحانی رئیس‌جمهور گرامی، برای امثال من به خاطر حمایت از شما آبرویی پیش مردم نمونده، یه کم به فکر خودتون باشید.»محمدعلی آهنگران هم در این باره نوشت: ▪️«در ایام انتخابات و در سخنرانی‌ها به مخاطبین می‌گفتم برای اینکه رخدادهای تلخی نظیر بالارفتن یک شبه قیمت ارز و سکه در دوره احمدی‌نژاد تکرار نشود به روحانی رای دهید چون دولت او دولت ثبات است امروز با دیدن دلار ۵۷۰۰ تومانی با صراحت بابت این بخش از سخنانم عذرخواهی و استغفار می کنم.»گفتنی است کیهان بارها به دو چهره یادشده حمله کرده است.

پست اینستاگرامی محسن تنابنده پس از پخش آخرین قسمت سریال «پایتخت ۵»

پس از پایان فصل پنجم سریال پایتخت، محسن تنابنده با انتشار پستی جدید در صفحه اینستاگرامش به حاشیه‌هایی که گرایش‌های مختلف سیاسی درباره این سریال به وجود آوردند، واکنش نشان داد.او نوشت:▪️ «ميگن توي شهر يه چشمی‌ها همه يا چشم چپ داشتند يا چشم راست، يه چشم همه نابينا بود اونايی كه چشم راست داشتند سمت راست شهر زندگی می‌كردند و اونايی كه چشم چپ داشتند سمت چپ شهر، چپيا و راستيا مدام با هم در جنگ بودند، سرهمه چی، حتی سر هيچی. يه روز دعوا آنقدر بالا گرفت كه با سنگ افتادند به جون هم، بارانی از سنگ از چپ به راست و از راست به چپ باريد آنقدر زياد شد كه خورد به چشمهای سالمشون و اهالی هر دو طرف به كل كور شدند و همه نابود، بياييد همديگه رو كور نكنيم ما كه دو چشم سالم نداريم حداقل يه لامپی كنار هم ادامه بديم.
ممنون و خداحافظ
فدايی دارين
نقی يه لامپی»

  فشار‌ها به شهردار تهران علنی شد

 
زهرا صدراعظم نوری در کانال تلگرامی خود با اشاره به صحبت‌های امروز (دوشنبه) دادستان کل کشور در پستی نوشته است: «دادستان کل کشور با انتقاد از رد استعفای نجفی توسط شورای شهر به نجفی گفته مجددا استعفای خود را تقدیم شورای شهر کند.رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: دادستان کل کشور گفته است آقای شهردار باید مهلتی نیز تعیین کند و عنوان کند که تا فلان روز در دفتر کارم هستم تا شهردار تعیین کنید، در غیراینصورت از فلان تاریخ مسئولیت شهرداری تهران را عهده دارنخواهم بود و قطعا آقای شهردار کسی شما را به این جهت تحت تعقیب قرار نخواهد داد.»به گزارش ایسنا، روز گذشته در جلسه علنی شورای شهر تهران که در راستای بررسی استعفای شهردار تهران برگزار شده بود، ۱۶ عضو از ۲۰ عضو حاضر در جلسه شورای شهر تهران با وجود اصرار محمدعلی نجفی، استعفای او را از شهرداری تهران نپذیرفتند.امروز صبح نیز حجت‌الاسلام و السملین منتظری دادستان کل کشور در اظهاراتی گفته «شورای شهر با نپذیرفتن استعفای نجفی، سیاسی برخورد کرده.»وی افزوده است: «به عنوان مدعی العموم اعلام می‌نمایم اگر چنانچه این کار ادامه یابد و آقای شهردار به علت بیماری نتواند وقت لازم را در مدیریت شهری بگذارد و کار آسیب ببیند، قطعا این آقایان مسئول هستند.» 
 
واکنش تند کانال احمدی‌نژاد به وزرای سابق

کانال دولت بهار در مطلبی توهین‌آمیز و در واکنش به مصاحبه تسنیم با یکی از وزرای دولت احمدی‌نژاد نوشت: آن وزرا غلط کرده‌اند با شما.کانال دولت بهار در واکنش به اظهارات صادق خلیلیان که گفته بود وزرای احمدی‌نژاد با وی درباره برخی اقدامات غیرقانونی و غیراصولی اتمام حجت کرده بودند و به وی تذکر جدی داده اند، اظهارات توهین‌آمیزی خطاب به وزرای دولت نهم و دهم مطرح کرد و خطاب به صادق خلیلیان نوشت: «آن وزرا غلط کرده‌اند با شما! قبل از دکتر احمدی‌نژاد چی بودید؟ حالا چی هستید؟! بروید خیابان ببینیم اصلاً مردم اعتنایی به شما‌ها می‌کنند؟! مرد باشید.»اظهارات توهین‌آمیز کانال دولت بهار خطاب به وزرای دولت نهم و دهم در حالی است که پیش از این نیز برخی از وزرای دولت نهم و دهم با اقدامات اخیر محمود احمدی‌نژاد مخالفت کرده بودند.
 
واکنش توئیتری حق شناس به اظهارات دادستان کل کشور

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به اظهارات دادستان کل کشور واکنش نشان داد.محمدجواد حق شناس ظهر امروز در توئیتی به موضوع پیشنهاد دادستان کل کشور مبنی بر استعفای دوباره نجفی شهردار تهران واکنش نشان داد و نوشت: «ورود آقای منتظری دادستان کل کشور به موضوع استعفای شهردار تهران، دکتر نجفی، نه با تدبیر همخوانی دارد و نه با وظایف ذاتی جایگاه حقوقی ایشان تطبیق پیدا می‌کند. کاش بیشتر با وظایف‌مان آشنا بودیم.»
 
تلگرام کمتر از ۲۰ روز دیگر فیلتر می‌شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به طور قطع با توجه به ابعاد خسارات استفاده از تلگرام، در آینده نزدیک کمتر از ۲۰ روز تلگرام فیلتر خواهد شد.مجتبی ذوالنوری اکید کرد: در جلسه کمیسیون مشترک اظهاراتی به صورت پراکنده پیرامون فیلترینگ تلگرام مطرح شد، لذا ضمن تاکید بر تقویت پیام‌رسان‌های داخلی بحث فیلترینگ تلگرام هم در دستور قرار خواهد گرفت.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیام‌رسان‌های داخلی پاسخگوی نیاز مردم و فعالان اقتصادی خواهند بود، یادآور شد: این جلسات ادامه خواهد داشت و جلسه امروز کمیسیون مشترک اولین جلسه درباره تهدیدات اقتصادی تلگرام و عملکرد پیام رسان‌های داخلی بود./خانه ملت
 
گزینه‌های سرپرستی شهرداری تهران اعلام شد

محمد علی نجفی مجددا استعفای خود از شهرداری تهران را اعلام کرد و فردا قرار است اعضای شورای شهر تهران در این خصوص تصمیم بگیرند که به گفته اکثر اعضا این استعفا دیگر قطعا رای خواهد آورد.اعضای شورای شهر تهران فردا باید برای شهر تهران سرپرستی را مشخص کنند. یک منبع گاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: فردا در جلسه هم‌اندیشی شورای شهر تهران ۴ نفر بعنوان سرپرست شهرداری مورد بررسی قرار می‌گیرند.وی ادامه داد: از معاونین شهردار حسینی مکارم و حناچی مطرح شده است و از شهرداران مناطق نیز مصطفی سلیمی شهردار منطقه ۳ و کش‌پور شهردار منطقه ۲ مطرح هستند.

تعطیلی سایت شخصی حسن روحانی


سایت شخصی حسن روحانی به آدرس rouhani.ir از ابندای سال 1396 به روز نشده و تعطیل شده است.آخرین مطلب منتشره در صفحه سایت مربوط به پیام نوروزی سال 96 حسن روحانی و مطالب خبری نیز مربوط به اواخر سال 1395 و روزنوشت های سایت مربوط به سال 1383 می باشد.جالب اینجاست بررسی بخش فیلم و عکس سایت نشان می دهد که این سایت فقط کارکرد انتخاباتی داشته و فقط تصاویر و فیلم های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در آن موجود است و پس از آن سایت هیچ گونه تصویر و فیلم جدیدی نداشته است.گفتنی است، بررسی rss سایت نیز حاکیست، آخرین مطلب منتشره در سایت همان پیام نوروزی سال 96 رئیس جمهور می باشد./عصر خبر 

خبر فیلتر شدن تلگرام تا ۲۰ روز دیگر صحت ندارد

علیرضا رحیمی نماینده مجلس شورای اسلامی در کانال تلگرامی‌اش صحبتهای ذوالنور درباره فیلتر شدن تلگرام تا ۲۰ روز دیگر را تکذیب کرد. او نوشت:امروز طبق هماهنگی قبلی جلسه مشترک کمیسیونهای امنیت ملی و اقتصاد با حضور وزیر ارتباطات و رییس شورای عالی فضای مجازی در محل کمیسیون امنیت به مدت دوساعت برای بررسی وضعیت تلگرام و استماع سخنان مقامات ذیربط و رویکرد دولت و شورای عالی فضای مجازی تشکیل شد.در موضوع استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی بجای تلگرام توسط کاربران ایرانی، اقای بروجردی مقدمه سخنانش را با عبارت "مهاجرت مقدس از خانه بیگانه به خانه خودی" بیان کرد و اقای فیروزآبادی نیز عبارت "کوچ داوطلبانه" را ترجیح داد.به رغم انتظار قبلی هیچ سخنی توسط هیچیک از مقامات حاضر در جلسه در خصوص فیلتر تلگرام در جلسه مطرح نشد نه بعنوان تصمیمی که در مرجع دیگر گرفته شده و نه بعنوان رویکرد اول یا فوری دولت.

متاسفانه یکی از نمایندگان پس از جلسه طی مصاحبه ای اعلام داشته که ظرف بیست روز آینده تلگرام بسته می شود که چنین اظهاری واقعا جای تعجب داشت در شرایطی که مطلقا هیچ مسئولی چنین اظهاری در جلسه نداشته است. چنین تاکتیکی بی تردید بازی باروان مردم است و مردود.

اقای کریمی قدوسی به وزیر ارتباطات پیشنهاد کرد هر ابهامات خود را از رهبری استفتاء کنید ایشان فورا جواب میدهند و همان جواب را لایحه کنید به مجلس بفرستید اینجا تبدیل به قانون می شود و اجرایش کنید.بزرگنمایی موضوع گرام (ارز رمزگذاری شده ای که تلگرام اعلام کرده در نیمه دوم سال جاری میلادی مورد تست و اجرا قرار میدهد) توسط مسئولان شورایعالی فضای مجازی از رسانه ملی بعنوان تهدید اقتصادی موضوعی بود که به مسئولان یادآور شدیم.بزرگ کردن چنین موضوعی بیشتر نشانی از شکنندگی ساختار پولی و بانکی کشور خواهد بود تا قدرت و توان "گرام" و ارزهای دیجیتال در شرایطی که موضع رسمی کشور نسبت به بیت کوین هنوز تعیین نشده است هراس از "گرام" بعنوان نسل سوم ارز دیجیتال (که هنوز متولد نشده است) بجای برنامه اقناعی بیشتر تاثیر منفی روانی در کاربران و شهروندان خواهد داشت تا اثر بازدارندگی از اختلال اقتصادی.وزیر ارتباطات اعلام کرد پنج لایحه در حوزه فضای مجازی و آی تی اماده کرده ایم که لایحه حفاظت از داده ها را بدلیل اهمیت حفظ حریم خصوصی کاربران، به زودی و باقید فوریت به مجلس ارسال خواهیم کرد. 

اعتراض نماینده تهران به ورود دادستان به ماجرای استعفای نجفی


محمود صادقی در یک رشته توییت خطاب به دادستان کل کشور نوشت: ‏آقای دادستان! این از اختیارات بدیهی شورای شهر است که درباره پذیرش استعفای شهردارش چه تصمیمی بگیرد. به جای نگرانی از اعمال اختیارات قانونی شورای شهر، پاسخگوی رفتار غیراخلاقی و غیرمتعارف زیرمجموعه خود با شهردار باشید. ‏آقای دادستان! به جای دخالت در کار شورای شهر، لطفا بفرمایید با آن گزارش ۵۰۰ صفحه ای تخلفات و ۱۲ پرونده شکایت شهرداری چه کرده اید؟! ‏آقای دادستان! به جای دخالت در کار شورای شهر، لطفا بفرمایید با آن گزارش ۵۰۰ صفحه ای تخلفات و ۱۲ پرونده شکایت شهرداری چه کرده اید؟!

شاهد فروپاشی اقتصاد و حرکت به سمت ونزوئلایی شدن هستیم


حسین راغفر (اقتصاددان و استاد دانشگاه) در مورد افزایش نرخ ارز و تشدید التهابات این بازار گفت: این شرایط عواملی مختلفی دارد که عامل عمده فضای مافیایی کشور و گروه‌های رانتی هستند که تبدیل به بازیگر عمده بازار ارز شده‌اند و از هر بهانه‌ای مانند خروج امریکا از برجام و اتفاقات شب عید برای غارت‌گری استفاده می‌کنند. این شرایط باعث تزریق احساس نگرانی و اضطراب به جامعه می‌شود و افراد برای حفظ ارزش دارایی‌های خود اقدام به تبدیل دارایی‌های ریالی به دلاری می‌کنند که برآیند آن در افزایش تقاضای ارز و افزایش بی‌رویه قیمت آن نمایان است. این فضا خود ملتهب کننده اتفاقاتی است که در شرایط کنونی ماهیت سیاسی پیدا کرده و افرادی که سعی می‌کنند از این رهگذر با دامن زدن به فضای بی‌اعتمادی، سود‌های هنگفتی را به بهای تحمیل هزینه به بخش‌های مختلف اقتصاد مانند تولید، بودجه خانوار‌ها و گسترش اضطراب‌های اجتماعی و سیاسی به دست آورند. البته نباید فراموش کرد که این موضوع تنها به دولت مربوط نیست وبخش‌های مختلفی خارج از نهاد دولت، منابع بزرگ ریالی خود را وارد بازار ارز می‌کنند تا از طریق افزایش قیمت وایجاد التهاب به اهداف اقتصادی وحتی تضعیف موقعیت دولت دست یابند، ازهمین روی نباید تمامی مشکلات را به پای دولت نوشت. این نهادها با فعالیت‌های اقتصادی و قدرت نفوذ بالای خود در اقتصاد، نقش تعیین کننده تری نسبت به دولت دارند، البته دولت نیز منافع این گروه‌ها را نمایندگی می‌کند تا منافع مردم را. این شرایط نشانه‌ای از فروپاشی اقتصادی ایران و حرکت به سمت ونزوئلایی شدن است که در آینده نیز تشدید می‌شود./ ایلنا

هدف اصولگرایان از طرح ریس جمهوری نظامی ،جلوگیری از شکستهای پیاپی است


محمدمهاجری فعال رسانه ای اصولگرا گفت: (مطرح شدن بحث كانديداتوري نظاميان براي انتخابات ١٤٠٠ يك استراتژي است يا صرفا تاكتيك است؟) به نظر مي‌رسد بخشي از جريان اصولگرا آن را فقط يك تاكتيك مي‌داند تا بر شكست‌هاي پياپي سال‌هاي اخير در انتخابات‌هاي مختلف مهر پايان بزند. براي اينكه بخواهم مطلبم را روشن‌تر عرض كنم اضافه مي‌كنم افرادي كه موضوع رياست_‌جمهوري_نظاميان را مطرح مي‌كنند براي آن تنها يك مصداق عيني دارند. مصداق آن، سرلشكر شجاع و مرد اخلاقمداري به نام حاج قاسم سليماني است. سردار سليماني نه تنها در ايران كه در منطقه و حتي جهان محبوبيت دارد و به گمانم عده‌اي مي‌خواهند با حمايت از او در واقع از محبوبيتش براي بي‌اثركردن تلاش‌هاي حريف بهره‌گيري كنند. در قانون اساسي هيچ منعي براي حضور #نظاميان در انتخابات وجود ندارد و به نظر من اگر در شرايط يكسان با ساير كانديداها و مهم‌تر از آن در شفافيت كامل و مطلق، نظاميان با ديگران رقابت كنند مشكلي پيش نمي‌آيد/اعتماد

انتقاد علی لاریجانی از واردات سنگ قبر !


علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: قانون حمایت از تولید ملی ضعفی در زمینه اجرایی دارد که باید این ضعف، برطرف شود و مجازات هایی برای تخلفات از این قانون در نظر گرفته شود. علاوه بر این، باید بین فعالیت های پروژه ای وزارت نفت و نیرو و واردات، تفاوت قائل شد. در حال حاضر محصولات نهایی و همچنین پروژه هایی به صورت واردات انجام می شود. اگر فقط با تعرفه ها می خواهید مانع واردات شوید، گاهی سنگ قبر هم وارد کشور می شود. درست است که باید فضای رقابتی برای تقویت محصولات داخلی انجام شود اما در برخی اوقات، محصولات نهایی وارد می شود؛ مثلا شکلات و بیسکوئیت وارد می شود. یک سری محصولات نهایی وجود دارد که نیازی به واردات آن در کشور وجود ندارد. روشی را به وجود آورید که ممنوعیت واردات، رانت ایجاد نکند. وزیر صنعت سالی یک بار محصولاتی را که واردات آن ممنوع است اعلام کند. همانطور که اجازه واردات مشروب داده نمی شود، باید مانع واردات برخی کالاها نیز شد./خانه ملت

پایداری‌ها برای جبران بدهکاری انتخاباتی مجبور به فروش خانه‌های‌شان شدند


محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی درباره علت سکوت پایداری در حوزه سیاسی گفت: پایداری به طور جدی فتیله خودش را پایین کشیده است. وقت هم می خواهد، در واقع دوستان پایداری ما باید وقت گذار باشند اما این طور نیست. اگرچه سیاست کلی پایداری از اول هم همین بود. معتقدم پایداری زود وارد عرصه سیاست شد. پایداری معتقد به فرهنگ سازی بود. عضو جبهه پایداری درباره برنامه پایداری برای انتخابات مجلس سال 98 و انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: هنوز چیزی اعلام نکردند ولی بعید می دانم که پایداری ها بخواهند مقابل دیگر اصولگرایان بایستند و برای خودشان برنامه خاص جداگانه ای داشته باشند چون تجربه این مشی نشان داد که به نتیجه نمی رسند. بر همین اساس پایداری فقط برای ادای تکلیف در زمان انتخابات می گوید «فلان نامزد اصلح است»، بعد کنار می رود و فعالیت آنچنانی نخواهد داشت. می دانم بعضی دوستان ما از دوران قبل تبلیغات نیز بدهکاری دارند و هزینه هایی که انجام دادند تأمین نشده و مجبور شدند خانه های شان را بفروشند تا آن هزینه ها را بپردازند./نامه نیوز

نجفی با قید کفالت آزاد است!


عضو شورای شهر تهران با انتشار ویدئوی مصاحبه‌اش در کانال تلگرامی خود گفت: 12 مورد از تخلفات گسترده شهرداری به مقامات قضایی تقدیم شده که هیچ‌کدام پیگیری نشده‌اند اما برای برنامه تعدادی دختر نابالغ شهردار تهران را برخلاف عرف معمول ساعت 10 و نیم شب احضار کرده‌اند. وی در ادامه گفت: خود آقای نجفی گفتند که یک جوانی ایشان را مورد سوال قرار داده‌ و با او برخوردهای نادرست صورت گرفته و با او به عنوان یک متخلف برخورد شده و نهایتاً ایشان با قید کفالت آزاد شده است. صدراعظم نوری افزود: 12 پرونده تخلف شهرداری گزارش می‌شود و هیچ انعکاس و اقدامی توسط مقامات محترم قضایی صورت نمی‌گیرد. من به عنوان نماینده مردم از مقامات قضایی می‌خواهم به پرونده‌هایی که برای ایشان ارسال شده را به جریان بیاندازند. 

میرسلیم: من از سروش استفاده می کنم و سوار سمند می شوم 

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: از پیام رسان وطنی سروش استفاده می‌کنم و خودرو‌ی سمند سوار می‌شوم.مصطفی میرسلیم درباره راهکارهای رفع انحصار تلگرام و لزوم استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی اظهارداشت: رفع انحصار از پیام‌رسان خارجی تلگرام، فقط با طراحى پیام‌رسان‌های داخلى میسر می‌شود و این در شرایط کنونی امری ضرورى به نظر می‌رسد.وی با بیان اینکه من خودم از پیام رسان وطنی سروش استفاده مى‌کنم، تصریح کرد: با افزایش کارآیى پیام رسان سروش مردم می‌توانند بدون نگرانى پیام رسان‌های داخلی را جایگزین نوع خارجی آن کنند.رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نوروز 97 مبنی بر حمایت از کالای ایرانی که مخاطب آن مردم و مسئولان توأمان بودند، در پاسخ به این سوال که خودروی شما چیست؟ خاطرنشان کرد: من خودروی ملی سمند دارم./آنا 

کشته شدن یک نیروی امنیتی در اعتراضات اهواز دروغ محض است

«غلامرضا شریعتی»، استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی وضعیت کنونی اهواز گفت: وضعیت آرام است. مناطقی نگرانی‌هایی داشتند و اعتراضات و انتقاداتی داشتند که الحمدلله الان مشکل خاصی نیست.وی در واکنش به ادعای برخی سایت‌های خبری مبنی بر کشته شدن یکی از نیروهای امنیتی در این اعتراضات، گفت: هیچ‌کس آسیبی ندیده است و کشته نشده است؛ این دروغ محض است. الحمدلله این اعتراضات بسیار مدنی کنترل شد و مشکل خاصی نبوده است.وی در پاسخ به اینکه «آیا ریشه‌ی این اتفاقات را تنها محدود به آن برنامه‌ی تلویزیونی در صدا و سیما می‌داند یا خیر؟»، گفت: بالاخره انتقادی که داشتند نسبت به این موضوع بوده است؛ فعلا آنچه نسبت به آن اعتراض و انتقاد کرده‌اند همین عملکرد صداوسیما بود و اشتباهی که صورت گرفت. اما افراد در تحلیل این اتفاق ممکن است به مسایل دیگری برسند. البته ممکن است که وقتی می‌نشینیم و در جلسات صحبت می‌کنیم، برخی از افراد هم، این موضوع که تبعیضی وجود دارد را بگویند و من هم نمی‌خواهم این موضوع را رد کنم و یا تایید کنم؛ اما آنچه در این چند روز به آن اعتراض شد همان برنامه‌ی صدا وسیما بود.

رونمایی دادستان کل از ترفند عجیبی در بازار ارز
حجت‌الاسلام منتظری در سخنان امروز خود با اشاره به نوسانات بازار ارز گفت: شنیده ایم که عده‌ای در تهران ارز می‌خرند و آنسوی مرز تبدیل کرده و پول ایرانی وارد می‌کنند یعنی اجازه می‌دهیم ارز کشور اینگونه دستخوش یک عده سودجو شود و نگرانی این است که دست‌هایی پشت این قضیه قرار گرفته تا مردم را نسبت به توان اقتصادی دولت به تردید بیندازد.

رای دیروزمان به نجفی به معنی تقدیر از او بود
محسن هاشمی، با بیان اینکه نامه دوم نجفی مبنی بر استعفا از شهرداری تهران دقایقی پیش در اختیار بنده قرار گرفت اظهار کرد: در این نامه شهردار تهران ذکر کرده که باتوجه به شرایطش قصد ادامه همکاری در شهرداری را ندارد. رییس شورای شهر گفت: البته رای روز گذشته شورا به معنای تقدیر از زحمات آقای نجفی در طول دوره مسئولیت و حمایت از برنامه‌های مدیریت شهری بود و همانگونه که ایشان نیز در سخنان خود گفت بعلت مشکلات جسمی، قادر به ادامه حضور در شهرداری نیست. وی با بیان اینکه موضوع استعفای دوم نجفی در جلسه علنی فردا شورای شهر تهران بررسی خواهد شد، گفت: درصورتی که استعفای دوم نجفی رأی بدهند در نهایت برای شهرداری تهران سرپرست انتخاب خواهد شد.

تابلوی خیابان دکتر محمد مصدق نصب شد

پاسخ تند کانال احمدی‌نژاد به وزرای سابق/تلگرام کمتر از ۲۰ روز دیگر فیلتر می‌شود؟/گزینه‌های سرپرستی شهرداری تهران اعلام شد/تعطیلی سایت شخصی حسن روحانی

عضو شورای نظارت بر صداوسیما: سانسور لوگوها با کج سلیقگی بود
یک عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما سانسور لوگوی تیم رم در تلویزیون را کج سلیقگی دانست و ابراز امیدواری کرد: مسئولان معاونت سیمای صداوسیما چنین اعمال نظرهای سلیقه‌ای را در آینده تکرار نکنند. احسان قاضی زاده هاشمی در واکنش به اتفاقات پیش آمده در جریان پخش مستقیم باشگاه رم و بارسلونا در شبکه سوم سیما و به دنبال آن سانسور لوگوی باشگاه رم گفت: برخی سانسورها در لوگوها اعمال شد که به نظرم در آن سانسورها نگاه توام با کج سلیقگی همراه بود. امیدوارم مسئولان سیمای صداوسیما چنین تفاوت‌ها و اعمال نظرهای سلیقه‌ای را در آینده تکرار نکنند و کار براساس قاعده و فرمول درستی باشد.

آل‌اسحاق: نرخ واقعی دلار ۴۲۰۰ تومان است
یحیی آل‌اسحاق رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران نرخ واقعی دلار را نهایتا ۴۲۰۰ تومان دانست و تصریح کرد که نرخ ۵۶۰۰ تومانی موجود در بازار اصلا واقعی نیست و عزمی هم برای کنترل این بازار وجود ندارد. این در حالی است که ارزش پول ملی ۴۰ درصد افت کرده است.رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه افزایش نرخ دلار آثار واقعی در اقتصاد دارد، تصریح کرد: پیش از این ماجراها ارزش پول ملی تا ۳۴ درصد کاهش یافته بود و می‌توان گفت که پس از تغییرات به وجود آمده در بازار ارز، ارزش پول ملی تا ۴۰ درصد کاهش یافته است؛ یعنی عملا یک میلیون تومان پول در جیب مردم ارزشی معادل ۶۰۰ هزار تومان پیدا کرده است.

سیف دعا کرد بازار متعادل شود
ولی‌الله سیف بعد از جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی آخرین وضعیت بازار ارز در جمع خبرنگاران، گفت: جلسه خوبی با اعضای کمیسیون اقتصادی در خدمت آقای کرباسیان وزیر اقتصاد داشتیم که بحث‌های خوبی انجام شد. وی افزود: درباره موضوع ارز تفاهم اصولی وجود دارد البته باید جزئیات را در جلسات دیگر تکمیل کنیم. رییس کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که بازار ارز به وضعیت باثبات و متعادل نزدیک شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار