رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی نسبت به مدت مشابه و بلندمدت در استان ایلام و همچنین پراکنش نامناسب بارندگی، خسارات 60 تا 80 درصدی به مزارع دیم وارد شده است.
کد خبر: ۵۸۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 10 April 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر «سید محمدتراب میری» در جریان بازدید از مزارع كلزا و روند برداشت و خريد محصول، در مراكز خريد شهرستان دهلران با بیان اینکه امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته دانه روغني كلزا بصورت تضميني از كشاورزان خريداري مي‌شود، اظهار کرد: كار برداشت كلزا و همچنين در ادامه غلات در سطح استان توسط 400 دستگاه كمباين و در 10 مركز خريد انجام مي‌پذيرد .

وي در مورد قيمت خريد تضميني كلزا افزود: قيمت نهايي خريد كلزا در جلسه آينده شوراي اقتصاد كشور مشخص مي‌شود اما گمانه زني‌ها از افزايش 9 درصدي نسبت به پارسال حكايت دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام همچنین در جریان بازدید از مزارع شهرستان آبدانان ادامه داد: با توجه به کاهش نزولات جوی نسبت به مدت مشابه و بلندمدت در استان ایلام و همچنین پراکنش نامناسب بارندگی خسارات 60 تا 80 درصدی به مزارع دیم استان خصوصاً مناطق گرمسیری مانند کلات مورموری و صالح‌آباد و سایر نقاط وارد شده است.

میری عنوان کرد: با توجه به مشکلات صندوق بیمه محصولات کشاورزی و عملکرد نامناسب آن متاسفانه تعداد کمی از کشاورزان اقدام به بیمه محصول خود کردند که باید چاره‌ای بدین منظور اندیشیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار