مدیرکل تربیت بدنی وزارت نفت خبر داد:
مدیرکل تربیت بدنی وزارت نفت درباره اتفاق‌هایی که برای اعزام تیم دختران بسکتبال نفت آبادان به اردن افتاد توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۵۸۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ 10 April 2018

غلامرضا شاه‌کرمی، مدیرکل سلامت، تربیت ‌بدنی و مسوولیت اجتماعی وزارت نفت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اتفاقاتی که برای تیم پالایش نفت آبادان پیش از سفر به اردن جهت حضور در رقابت‌های غرب آسیا افتاد، اظهار کرد: دلیل این اتفاق‌ها، عدم هماهنگی در حوزه تابعه و بخش اجرایی بود که از نظر وزارت نفت و اداره کل سلامت، تربیت بدنی و مسئولیت اجتماعی به عنوان سیاستگذار در حوزه ورزش نفت، قابل قبول نیست و بی شک با خاطیان برخورد خواهد شد.

او در خصوص روند اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات برون‌مرزی توضیح داد: زمانی که بحث اعزام برون مرزی وجود دارد، باشگاه‌ها باید مجوز اعزام دریافت کنند، اتفاقی که برای تیم بسکتبال بانوان پالایش نفت آبادان‌ نیفتاد. کما اینکه تیم‌های نفتی بارها به رقابت‌های خارج از کشور اعزام شده‌اند و شاهد مشکل مشابهی نبوده‌ایم. مجموعه ورزش پالایش نفت آبادان یک سال فرصت داشته تا روند اداری و قانونی را برای کسب مجوز اعزام برون مرزی طی کند، اما این کار را نکرده و بدون پشت سر گذاشتنِ مراحل قانونی به دنبال اعزام تیم بوده است. در حقیقت این مشکل کاملاً متوجه باشگاه و شرکت پالایش نفت آبادان است که اقدام به اخذ مجوز نکردند و رسانه‌ها به لحاظ رعایت اخلاق حرفه‌ای نباید قصور آن‌ها را به «وزارت نفت» نسبت دهند.

وی افزود: سیاست وزیر نفت، همچنین رویکرد رئیس و اعضای شورای عالی ورزش وزارت نفت همواره بر پایه حمایت از ورزش بانوان و تکریم آنان بوده است و دوری از تبعیض جنسیتی در کلیه فعالیت‌های ورزشی این وزارتخانه برای ما در اولویت قرار دارد، بنابراین حضور بانوان ورزشکار محجبه در رقابت‌های بین‌المللی برای ما بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل سلامت، تربیت بدنی و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت تصریح کرد: با توجه به اهمیت ورزش بانوان و تأکید مقام عالی وزارت بر فعالیت بانوان در حوزه‌ ورزش، صدور مجوز در کمترین زمان ممکن و با مساعدت دکتر سلحشور، رئیس شورای مرکزی ورزش وزارت نفت و مهندس صادق آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی صورت گرفت و امکان حضور این تیم در مسابقات غرب آسیا فراهم شد اما قطعاً با شرکت پالایش نفت آبادان و باشگاه مربوطه برخورد خواهیم کرد. چون شرکت مربوطه باید طبق ضوابط و مقررات (آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها که پیش از این به تمام مجریان و متولیان ابلاغ شده است) عمل می‌کرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بسکتبال بانوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار