در آخرین مورد آن نیز طبق شنیده ها از منابع موثق ،نگاه تصمیم گیران حوزه تعیین مدیران ،بر همان شیوه نادرست پیشین منطبق است و براساس تصمیمات اتخاذ شده ،باید به زودی چمبره زدن یک روحانی سیاسی یا یکی از فرهنگیان بر صندلی مدیریتی این دستگاه مهم واثر گذار در توسعه اقتصادی ،اجتماعی وفرهنگی استان را شاهد باشیم.
کد خبر: ۵۸۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸ 11 April 2018

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::یکی از مهمترین و در عین حال شیرین تر ین خبرهایی که بیشتر از سایر خبرهای منتشره به مذاق مخاطبین رسانه ها و کاربران فضای مجازی وحتی قاطبه مردم خوش می آید ،بحث جابجایی مدیران دستگاهها و تلاش زیاد برای دستیابی به اطلاعات تغییرات مدیریتی است.

هر چند از ماه پایانی سال گذشته که مدیرکل آموزش وپرورش استان تغییر نمود تاکنون خبرهایی در خصوص جابجایی مدیران کل دستگاههای اجرایی ویا روسای سازمانهای استان مخابره نشده است،اما شک نکنید دراین بین عده ای بیکار ننشسته ودر سایه این خاموشی  ،شب وروز نشناخته وبرای این امر مهم وخطیر نقشه وبرنامه می ریزند.

به هر حال همانطور که بارها وبارها تاکید نموده ایم ،تغییر مدیران حق دولت است وکسی نباید متعرض این حق باشد که دولت برای پیشبرد برنامه ها وهماهنگی بیشتر باید نیروهای همفکر خود را در راس دستگاههای اجرایی استان بگمارد.البته در استانها هم ،این حق استاندار است با هماهنگی با نمایندگان مردم برای این مهم برنامه ریزی نماید.

اما شناختن این حق نباید فضایی را در اختیار تصمیم سازان این حوزه قرار دهد ،تا تمامی مولفه ها وپارامترهای انتخاب یک مدیر را یکجا فراموش وتنها وتنها موضوع سیاسی ووابستگی حزبی وفکری را در گزینش وتعیین مدیران لحاظ نمایند ،چه بسا ورود به این مقوله دولت رادر اجرای برنامه هایش و هماهنگ سازی بیشتر دستگاه زمین گیر کرده ویا لااقل در اجرای برنامه ورسیدن به اهداف تعریف شده وقفه ایجاد خواهد کرد.

اگرچه تاکنون تغییرات مدیریتی در استان جملگی به سمت وسوی استفاده از نیروهای سیاسی پیش رفته ودر بسیاری از موارد علیرغم ادعای استاندار ،نمایندگان مجلس تعیین کننده بوده اند ،اما لازم است در ادامه راه حساسیت بیشتری به خرج داده شود  وبا شناخت نسبی که آقای استاندار از وضعیت نیروهای استان پیدا کرده اند، در چینش مدیران نهایت دقت وتامل صورت پذیرد.

واقعیت این است که برخی دستگاههای تخصصی در استان وجود دارند که نگاه سیاسی صرف به مدیر گزینی برای آنان از سم مهلک تر است وبطور قطع دستگاه را در راه رسیدن به اهداف وبرنامه هایش و همچنین رتق وفتق امور کارکنان ومهمتر از همه ،حل مشکلات مردم با مشکل جدی مواجهه خواهد کرد.

بطور مثال دستگاه مهمی نظیر اداره کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی یکی از دستگاههایی است که این سالها در انتخاب مدیران آن بسیار کج سلیقگی به خرج داده شده است . دستگاه مهمی که شاید اگر مدیریت آن از بین نیروهای متخصص وتحصیلکرده همان دستگاه بدون رویکرد سیاسی وجناحی وقبیله ای انتخاب می شد، اینک استان ایلام با وجود مزیت های نسبی گردشگری وتاریخی،در جذب سرمایه گذار این حوزه وگردشگر باید در کشور حرف اول را می زد.

اما متاسفانه این موضوع خیال خامی بیش نبوده وبسیاری از سیاسیون ،فعالین ونمایندگان مردم با نگاه نادرست به این دستگاه آن را جهیزیه سیاسی تلقی و هر چند سال یکبار باید شاهد سکانداری آن توسط مدیری غیر ماهر ،سیاسی و بدون درک صحیح از میراث و فرهنگ و گردشگری وصنایع دستی باشیم.

در آخرین مورد آن نیز طبق شنیده ها از منابع موثق ،نگاه تصمیم گیران حوزه تعیین مدیران ،کماکان بر همان شیوه نادرست پیشین منطبق است و براساس تصمیمات اتخاذ شده ،باید به زودی چمبره زدن یک روحانی سیاسی ومعلم مدارس استان بر صندلی مدیریتی این دستگاه مهم واثر گذار در توسعه اقتصادی ،اجتماعی وفرهنگی استان را شاهد باشیم.

قصد تعرض یا اهانت به شخصیت هیچ فرهنگی یا روحانی رانداریم ،اما واقعا این موضوع جای نقد دارد که چرا به دستگاه مهمی نظیر میراث فرهنگی وگردشگری استان باید بعنوان یک تحفه یا جهیزیه سیاسی نگریسته شود ؟ چرا نباید روحانی در جای خود ،معلم در جای خود و کارشناس میراث فرهنگی در جای خود قرار گیرد؟

آیا یک بار با خود اندیشیده اید ،که چرا کشور ما علیرغم برخورداری از این همه موهبه الهی ،پتانسیل ها وظرفیت های مهم اقتصادی از نفت وگاز گرفته تا کشاورزی ومعدن وظرفیت های گردشگری وتاریخ و.....همیشه وهمیشه هشتش باید گرو نهش باشد!  تازه اینقدر شکننده بشود که یک پیام رسان خارجی! عامل تمام بدبختی های آن معرفی شود؟

بله مشکل ما ضعف زیر ساخت هانیست  بلکه نگاههای غلط ودامنه داریست که مثل بختک به جان این کشور افتاده است ،نگاههای ناسالم در حوزه تصمیم گیری که هیچگاه هیچ چیز را در جای خود قرار نداد ! روحانی که باید در مسجد ونمازخانه وتکیه به امور دینی بپردازد ،مدیر کل میراث فرهنگی می شود ،بعدش انتظار هم داریم که مزیت بالقوه گردشگری ما بالفعل شده و تکیه گاهی برای اقتصادی فشل کشور شود و دهها وبلکه صدها مورد مشابه این !

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
درود بر تابناک که به موقع انگشت روی واقعیت ها و چرایی های موجود استان می‌گذارند واقعا این دیگه اگر محقق شود از آن دست کارهای نوبره. که استان ایلام رکورد میزنه تو کشور
و باعث رونق گردشگری بویژه توریست های خارجی میشه،،،عجبا
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
باسلام ؛
قطعا داستان اون معاون رئیس جمهور که جاسوس بود را شنیده اید . وقتی گفتند جاسوس همان معاون رئیس جمهور است ؛ هیچ سرنخی پیدا نکردن تا اینکه از خودش خواستند حقیقت را بازگو نکتد ؛
ایشان چنین گفت:
من از سازمان سیا آمریکا ماموریت یافته بودم که برای نابود کردن کشور هیچ متخصصی را در منسب واقعی خودش قرار ندهم .
حکایت حکومت ما هم همین است! چه کسی در حایگاه واقعی خودش قرار دارد .
دوستدار تاریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
سلام
واقعیت اینه که الان شاهد مدیرکلی در این اداره هستیم که هم از جنس خود اداره هست و هم اینکه عملکرد قابل دفاعی داشته بویژه در نوروز
البته که کاستیهایی هم وجود داره که قابل دفاع نیست
ولی باز هم به نظر من باتوجه به تجربیات کافی مدیرکل کنونی بهتر از این گزینه هاست
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
بنده به عنوان کسی که سالهاست با سازمان میراث فرهنگی استان سروکاردارم و با توجه به ایراداتو ضعفهایی که مدیرکل کنونی این سازمان دارند ولی انتصاب یک روحانی غیر مرتبط با این سازمان بزرگ مشلات را بیشتر خواهد کرد, لطفا دست از سیاسی بازی و قبیله گرایی برداریدو به فکر یک مدیر مدبر قوی و کا دان برای این سازمان بی در و پیکراستان باشین که داد همه دراومده از دست بی لیاقتی و بیسوادی تعدادی از کارمندان و کارشناسان ش
ابوذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
با توجه و شناختی که من دارم ایشون از پس این مسئولیت بر میان
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
ایشون در هر جایی که مدیریت کردن کارنامه قابل قبولی داشتن
ابوذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
کسی که دارای سواد بسیار بالای باشد توان مدیریتی هر جای را دارد
ابوذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
کسی که دارای سواد بسیار بالای باشد توان مدیریتی هر جای را دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار