وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش گفت: شبکه ملی آموزش و پرورش برای بررسی آسیب های اجتماعی راه‌اندازی و در اردیبهشت ماه سال جاری رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۵۹۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ 12 April 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمد بطحایی امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های یکساله وزارت متبوع خود، اظهار کرد: در هشت ماه اخیر با استقرار دولت دوازدهم تلاش‌هایی را آغاز کرده‌ایم، ماموریت‌های ما نباید تنها در حد مأموریت‌های آموزشی باشد، باید این مأموریت‌ها را تغییر داد و بخشی از آن معطوف به مهارت‌هایی باشد که جامعه به آنها نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: مهارت های زندگی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی، چگونگی مواجهه با تهدیدات و خطرات از موضوعاتی است که نظام آموزش و پرورش باید وارد این حوزه‌ها شود، باید حجم فعالیت‌ها را برای مهارت‌های شناختی کاهش دهیم و وارد این نوع مهارت‌ها شویم، تا دانش‌آموزان مواجهه منطقی با خطرات داشته باشند بنابراین بر این اساس برنامه‌هایی را تنظیم کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از راهبردهای مهم، تعامل با خانواده‌ها است به ویژه در فضای مجازی این ارتباطات گسترده با خانواده‌ها امری ضروری است زیرا عدد و رقم‌های نگران‌کننده‌ای در خصوص آسیب‌های اجتماعی خدمت مقام معظم رهبری ارائه کرده‌ایم، ولی این آمار حتی اگر کم باشد زیبنده نظام آموزشی ما نیست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی از این معضلات گفت: استفاده از مواد توهم‌زا، مواد مخدر و خودکشی هر چند با درصدهای بسیار اندک اما مسائل جدی است که در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

وی در پاسخ به سؤال آیت‌الله مکارم شیرازی که آمار نوع این معضلات به چه میزان است، افزود: 8 دهم درصد دانش‌آموزان در معرض خطر اعتیاد هستند و این شامل یک بار استفاده از مواد مخدر است، مسئله سیگار رو به ازدیاد است یک درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه را شامل می‌شود.

بطحایی ادامه داد: طی آسیب‌شناسی که انجام گرفت، بخش زیادی از بروز این آسیب‌ها در داخل خانواده است که بر اثر طلاق، فقر و خشونت خانواده‌ها، فراوانی زیادی دارد. همچنین آسیب‌های فضای مجازی بسیار جدی است.

وی خاطرنشان کرد: از اسفند ماه برنامه‌ای را با عنوان محیط خانواده تولید و پخش کرده‌ایم، با توجه به محدودیت در صدا و سیما در پخش این برنامه‌ها، شبکه ملی را برای آموزش و پرورش راه‌اندازی کرده‌ایم که از اردیبهشت ماه رونمایی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مخاطب این شبکه خاص هستند و در واقع مادران دانش آموزان متوسطه، مدیران و روسای مناطق با یوزر و پسورد خاصی وارد برنامه‌ها می‌شوند تا با آزادی عمل بیشتری واقعیات را بیان کنند.

وی افزود: در حوزه حجاب و عفاف علاوه بر مبانی دینی به مبانی اجتماعی این موضوع پرداخته‌ایم و آثار تربیتی حجاب و عفاف را از منظر اجتماعی بررسی می‌کنیم، دوستی با جنس مخالف در جامعه، قبح آن ریخته است و حتی در مواردی افتخار نیز محسوب می‌شود، با خانواده‌ها و حضور روانشناسان این مسائل و ناهنجاری‌ها بررسی می‌شود. ما امیدواریم در این حرکت جدید بتوانیم مؤثرتر، مهارت‌ها در حوزه اجتماعی و ایمانی و اعتقادی ورود پیدا کند.

بطحایی ادامه داد: طی این سالها همکاری خوبی را با حوزه‌های علمیه آغاز کرده‌ایم، البته از گذشته این سنت حسنه وجود داشته است ولی همه تلاشمان این است که بتوانیم از همه ظرفیت حوزه‌های علمیه در پیشبرد اهداف عالی وزارت آموزش و پرورش بهره‌مند شویم تا بتوانیم با این برنامه‌ها گره‌ها و مشکلات را بگشائیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار