عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس از پرداخت پاداش میلیاردی در بانک مرکزی خبر داد و گفت: آقای سیف، رئیس کل بانک مرکزی؛ معاون خود را بازنشسته کرد و به او یک میلیارد و 200 میلیون تومان پاداش داد و دوباره این معاون بازنشسته را یک هفته بعد در همان شغل منصوب کرد.
کد خبر: ۵۹۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷ 14 April 2018

به گزارش «تابناک یزد»، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی الف؛ با اشاره مدیریت ناکارآمد بانک مرکزی بخصوص در مورد موسسات غیر مجاز و حقوق سپرده گذاران و موضوع افزایش نرخ ارز؛ گفت: آقای رئیس‌جمهور در 29 بهمن سال گذشته بیان کردند که امسال کسری بودجه نخواهیم داشت و یا اینکه آقای نوبخت در سال جاری عنوان کرد که دولت منابع را تامین می‌کند؛ اما بیشترین درآمد و سود از افزایش قیمت دلار نصیب خود دولت شده و می‌شود، به‌نحوی‌که دولت در سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان درآمد ریالی از محل مابه‌تفاوت گران شدن دلار درآمد کسب کرد و درآمد خوبی از محل افزایش قیمت دلار گیرد دولت خواهد آمد.

وی با اشاره به بی‌انضباطی مالی در دولت؛ ادامه داد: در برخی از دستگاه‌های دولت نشان می‌دهد قبح خلاف قانون عمل کردن ریخته شده است؛ به‌طوری‌که در گزارشی که در کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس عنوان شد چندین مورد وجود داشت که به‌عنوان نمونه وزارت نفت در یک مورد یک میلیارد و 110 میلیون دلار را به‌حساب خزانه واریز و مبلغ قابل‌توجهی از درآمدهای نفتی که باید به صندوق توسعه واریز می‌کرد؛ انجام نداده است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با بیان اینکه مدیریت ارزی و پولی کشور و بانک مرکزی به‌عنوان خزانه اصلی کشور به دست کسی داده‌شده که توانایی مدیریت آن را ندارند، اظهار کرد: آقای سیف در اواخر سال گذشته معاون خود را بازنشسته کرد و به این معاون 700 میلیون تومان به پاداش پایان خدمت و 500 میلیون هم به عناوین دیگر مانند طلب مرخصی‌ها و... پرداخت کرد.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: معاون آقای سیف بالغ‌بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان به پاداش گرفته است؛ اما آقای سیف بلافاصله مجدداً او را به سرکار برمی‌گرداند؛ بدون اینکه این مبالغ (پاداش میلیاردی) برگشت داده شود و این معاون دوباره در همان سمت مشغول به کار شد.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در موضوع حقوق‌های نجومی فرمودند که حداقل انصاف داشته باشید؛، افزود: به نظر می‌رسد اینجا (بانک مرکزی) انصاف رعایت نشده است. اگر آقای سیف به این معاون را نیاز داشت؛ چرا او را بازنشسته کرد و اگر نیاز نداشت چرا بعد از یک هفته که پاداش میلیاردی به ایشان داد، او را مجدد در همان سمت مشغول به کار کرد. این نشان می‌دهد مدیریت در بانک مرکزی وجود ندارد و یا عمداً مواردی مانند افزایش نرخ دلار را به ایجاد کردند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس گفت: در موضوع موسسات مالی و اعتباری دیدیم که کم‌کاری بانک مرکزی باعث شد نگرانی‌هایی برای 20 میلیون نفر افراد از زیرمجموعه از خانواده سپرده‌گذاران ایجاد شود که بیش از 10 هزار میلیارد تومان ضرر به بیت‌المال زده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار