رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد ؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیمارستان 361تختخوابی ایلام در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت اختصاص ۵۰ میلیاردتومان سازمان برنامه و بودجه در سال ۹۷، بخش عمده احداث ساختمان آن به پایان خواهد رسید.
کد خبر: ۵۹۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 15 April 2018

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با حضور در صدا و سیمای مرکز ایلام و در برنامه رادیویی"ایلام و توسعه" به تشریح اقدامات و فعالیت های حوزه بهداشت و درمان در سطح استان پرداخت.

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر کریم همتی اظهار کرد :طرح تحول نظام سلامت یکی از طرح‌هایی است که مورد تایید و حمایت مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور و دیگر مسئولان ارشد کشوری به عنوان یک طرح بنیادین و ماندگار در کشور به مرحله انجام درآمده است.

وی افزود : این طرح به طور محسوسی توانست هزینه های مردم خصوصاً اقشار کم درآمد را به حداقل ممکن برساند و در قالب آن اقدامات و فعالیت‌های بزرگی انجام شد که نمونه‌های بارز آن به روز شدن بیمارستانها، بهینه شدن امکانات و افزوده شدن تخت های بیمارستانی در کشور است.

همتی یادآور شد : در مجموع وسایل و امکاناتی که شاید آرزوی همه ما در بیمارستان‌ها بود، به حوزه درمان در این طرح اضافه شده است و هر سال در قالب طرح تحول نظام سلامت، اعتبارات خوبی به استان‌ها تزریق می‌شود.

وی تاکید کرد : قوای سه گانه کشور از اجرای طرح تحول نظام سلامت همواره حمایت نمودند و این حمایت همه جانبه صیانت از ارزش‌هایی می‌باشد که نظام برای مردم و سلامت آنان قائل است.

رییس دانشگاه ایلام با اشاره به اجرایی طرح نظام سلامت در استان افزود :ایلام به عنوان یک استان محروم در حوزه سلامت، آنچنان که شایسته است از برکات طرح تحول نظام سلامت از ابتدای اجرا نتوانسته بهره‌مند گردد و دوستانی که قبل از بنده تصدی ریاست دانشگاه را برعهده داشته اند، علیرغم تلاش و کوشش نتوانستند برای استان از ظرفیت طرح تحول نظام سلامت به صورت مطلوب بهره لازم را ببرند.

البته در قالب این طرح عظیم امکاناتی همچون دستگاه‌های تشخیصی و سی تی اسکن برای سه شهرستان حوزه جنوب و ام آر آی بیمارستان امام خمینی (ره)مرکز استان، به روز شدن وسایل و تجهیزات بیمارستانی از برکات طرح تحول نظام سلامت برای استان بوده است.

وی بیان داشت : بالاترین نقطه قوت طرح تحول نظام سلامت کاهش هزینه‌های درمانی بیماران است که به مبلغ اندکی رسیده است.

وی یادآور شد :افزایش تخت در بیمارستان ها ، افزایش فضای بیمارستانی و ارتقاء امکانات، تجهیزات و نیرو را به دنبال خواهد داشت. استان البرز در طول اجرای طرح تحول نظام سلامت از ۲۶ هزار تخت یاد شده، بالغ بر ۲هزار تخت را به مجموع تخت‌های بیمارستانی خود افزوده اما استان ایلام بهره از این تختهای بیمارستانی نداشته است.


وی افزود  :سال به همراه استاندار محترم رایزنی های بسیاری داشتیم که حاصل آنان اختصاص ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل بیمارستان ۳۶۱ تختخوابی ایلام بوده که در صورت افتتاح به یکی از طرح‌های بزرگ و ماندگار استان تبدیل خواهد شد.

وی اضافه کرد : این بیمارستان در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت اختصاص ۵۰ میلیارد یادشده در سال ۹۷، بخش عمده احداث ساختمان آن به پایان خواهد رسید.


  دکتر همتی به شاخص تخت  بیمارستانی در استان ایلام اشاره کرد افزود : تخت های بیمارستانی موجود استان ۷۰۰ تخت فعال می باشد و با افزایش تخت‌های بیمارستان ۳۶۱ تختخوابی، این رقم را افزایش خواهد داد و شاخص تخت بیمارستانی در استان را بهینه خواهد نمود.

وی ادامه داد: در دیگر نقاط کشور به دنبال افزایش تخت، بیمارستان جدید نیز احداث شده اما در استان ایلام بیمارستان های حضرت امام(ره) سابقاً متعلق به سازمان هلال احمر و بیمارستان شهید مصطفی نیز یک مکان رفاهی بوده که تغییر کاربری یافته است. بنابراین در استان افزایش فضای فیزیکی و تخت بیمارستانی امکانپذیر نبوده است.

وی افزود : از زمان ریاست بنده در دانشگاه با تلاش و رایزنی های بسیار موفق به جذب  اعتباری  بالغ بر۸۰ میلیارد تومان برای دانشگاه  شده ایم که در نوع خود بی‌نظیر است.

همتی یادآور شد : استاندار ایلام یکی از شخصیت های برجسته و دوستدار سلامت هستند که در چند مرحله با همراهی ایشان و نمایندگان محترم مردم در مجلس به رایزنی در سطح کلان کشور پرداخته ایم که حاصل این تلاش‌ها اخذ ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه بوده است.

وی افزود :  زمان تصدی بنده به عنوان  ریاست دانشگاه ، بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان کسری اعتباری وجود داشت و معوقات پزشکان و پرسنل نیز درصد بالایی بود و ماه های زیادی به تعویق افتاد که این امر موجب نگرانی و دغدغه خاطر همکاران را فراهم نموده بود.

وی بیان داشت : تاثیر مثبت این اعتبارات در سطح دانشگاه مشهود است و توانستیم بخش عمده ای از مشکلات دانشگاه شامل بخش عظیمی از مطالبات پرسنل و پزشکان و بازنشتگان را پرداخت کنیم که موجبات رضایتمندی عموم آنان را فراهم ساخته است.

همتی در پایان افزود: از دی ماه سال گذشته تاکنون بسیاری از اوقات را در مرکز کشور برای پیگیری مطالبات و اعتبارات برای دانشگاه به سر برده ام. در این راه از یاری و مساعدت وزیر محترم بهداشت، استاندار محترم، سیاسیون، دولتمردان و نمایندگان محترم مردم استان در مجلس برای رفع مشکلات حوزه سلامت بهره مند بوده ام./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار