کد خبر: ۵۹۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 15 April 2018

تابناک / یک عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، متن این تذکرات که اکبر رنجبرزاده آنها را قرائت کرد، بدین شرح است:

تذکر محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر و اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد به رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و وزیر خارجه: در خصوص توقف فوری اجرای پیمان CTB با توجه به اینکه ایران هنوز به آن نپیوسته است؛ ضرورت دارد تجهیزات مربوط به این پیمان و سنسورهای وابسته به آن جمع آوری شود و همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش در خصوص توقف اجرای آزمون استخدام آموزش و پرورش تا تعیین تکلیف وضعیت حق‌التدریسی‌ها و مصوبه کمیسیون آموزش مجلس در این مورد.ّ

تذکر علی ساری نماینده اهواز به وزیر اقتصاد و دارایی: درخصوص عدم تعیین تکلیف و شماره‌گذاری خودروهای وارداتی ویژه مناطق آزاد و حومه تحت پوشش آنها و تلاش عده‌ای خاص به حذف آن در استان خوزستان. اسقاط خودروهای فرسوده شامل حامل مناطق آزاد نمی‌شود. چرا عده‌ای در تلاش هستند این اتفاق بیفتد قطعاً رانت بزرگی پشت این قضیه وجود دارد.

تذکر صدیف بدری نماینده مردم اردبیل به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش: چرا مطالبات حق‌التدریسی‌ها و اضافه‌کاری‌ها و پاداش پایان خدمت فرهنگیان و معلمان در سال ۹۶ هنوز به طور کامل پرداخت نشده است. همچنین تذکر به وزیرکشور: جلوگیری از اقدامات تنش‌زا و غیرضروری برخی مسئولین استان گیلان و شهرستان آستارا در منطقه حیران.

تذکر احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم و بندر خمیر به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: بیش از یک سال است که تنها بیمارستان دولتی بندرعباس، بیمارستان شهید محمدی به دلیل خرابی دستگاه ام آر آی موجبات نگرانی و سرگردانی بیماران و نارضایتی آنها شده است، همچنین تذکر به وزیر جهادکشاورزی: در خصوص بروز یک نوع بیماری قارچی در نخیلات در شهرستان حاجی آباد باعث ضرر هنگفت شده است.

تذکر هاجر چنارانی نماینده نیشابور و فیروزه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: استحاله فرهنگی یعنی به فراموشی سپردن مشاهیر ملی همچون شیخ فریدالدین عطار و حکیم خیام نیشابوری از یک طرف و ترویج باروهای غربی درحوزه فرهنگ، کتاب، فیلم و سینما می شود، همچنین چرا باید روزهای ملی که فقط ۵ روز است و بیانگر فخر فرهنگی ملت ایران است و مشاهیری همچون عطار و خیام نیشابوری باید بازتعریف شوند در جدول وزارتخانه جایی نداشته باشد.

تذکر پروانه مافی نماینده مردم تهران و اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد به وزیر جهادکشاورزی: لزوم تعیین تکلیف وزارتخانه متبوع درخصوص نرخ خرید تضمینی گندم با وجود تصمیم شورای اقتصاد مبنی بر عدم افزایش نرخ خرید تضمینی گندم اطلاع حاصل شد که حضرتعالی دستوری مبنی بر افزایش نرخ خرید تضمینی صادر کرده اید، لازم است بگویید منابع لازم از کجا تامین می شود، چنانچه افزایش ضروری به نظر می رسد انتظار می رود با تاخیر یک ساله طلبه کشاورزان پرداخت نشود.

تذکر پروانه مافی نماینده تهران به وزیر آموزش و پرورش: لازم است هرچه سریعتر تکلیف آزمون دوره اول سمپاد مشخص شود تا خانواده ها از بلاتکلیفی خارج شوند.

تذکر بشیرخالقی نماینده خلال به وزیر صنعت، معدن و تجارت: بی توجهی به شهرک صنعتی هشتچین، همچنین تذکر به وزیر نیرو: قلع و قمع ۲۷۰ اصله درخت میوه هشت ساله در فاصله ۵۳ متری رودخانه در روستای سنگاباد شهرستان کوثر.

تذکر محمد دهقان نماینده مردم چناران به اتفاق ۶۲ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت عزل رئیس بانک مرکزی و عوامل دخیل در گرانی ارز و متوقف کردن چرخه زندگی مردم و ضربه به نظام اقتصادی کشور.

تذکر علی بختیار نمایندگان گلپایگان به وزیر راه و شهرسازی: عدم اجرای بزرگراه عراقشهر کرد علی‌رغم تصویب چند ساله مصوبات استانی و همچنین تذکر به وزیر کشور: جابجایی مرزهای سیاسی حوزه انتخابیه بدون توجه به اسناد ثبتی طی سال های گذشته و لزوم جدیت در اصلاح آنها.

تذکر علی بختیار نماینده گلپایگان به وزیر نیرو: تعلل در واگذاری مدیریت بهره برداری کوچه لری به شرکت توسعه آب و نیروی ایران با وجود ابلاغ آن.

تذکر امیر خجسته نماینده مردم همدان به رئیس جمهور: لزوم توجه جدی و برکناری و برخورد با متخلفین مالی در بنیاد شهید و سازمان اقتصادی کوثر و بانک دی و تذکر به وزیر راه و شهرسازی: لزوم توجه جدی به تعریف و ابلاغ استانداردهای ساخت و ساز در مناطق واقع در گسل.

تذکر نادر قاضی پور، محبوب، امیرآبادی و رنجبرزاده به رئیس جمهور: تسریع در صدور دستور جلوگیری از دادن افطار توسط دستگاه هایی که شامل ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند.

تذکر محبوب، امیرآبادی، قاضی پور به وزیر کشور: باتوجه به اینکه ماه مبارک رمضان نزدیک است تمهیدات موثر در مبارزه با روزه خواری در نظر گرفته شود.

تذکر منصور مرادی نماینده مریوان به رئیس جمهور: در خصوص آلودگی آب های رودخانه های سیروان بر اثر واژگونی تانکرهای حامل مواد سوخت در کشور عراق و جاده مریوان-سنندج.

تذکر محمدابراهیم رضایی نماینده خمین به وزیر راه و شهرسازی: چرا مسئولان وزارتخانه مانع اقدامات نسجنیده مدیریت سازمان هواشناسی کشور در تبیین قرارداد با یک شرکت فرانسوی نشده است در حالی که دانش لازم در کشور وجود دارد.

تذکر علی وقف چی نماینده زنجان و طارم به وزیر جهادکشاورزی: تسریع در کاهش قیمت کودهای شیمیایی در شهرستان طارم، همچنین تذکر به وزیرکشور: تاخیر در اجرای پروژه های ملی و استانی و تعطیلی آن به خصوص بزرگترین پروژه شمال غرب کشور و نابسامانی در بزرگترین بازار ایران یعنی بازار زنجان و تذکر به وزیر راه و شهرسازی: در خصوص مسیر اتوبان زنجان-قزوین و ایجاد روشنایی در مسیر فوق.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار