رئیس پلیس راه ایلام از توجه ویژه مردم عزیز استان بدلیل رعایت توصیه های ترافیکی و اصلاح رفتاری رانندگان در هنگام رانندگی در جاده های لعزنده تقدر کرد .
کد خبر: ۵۹۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸ 15 April 2018

رئیس پلیس راه استان ایلام با بیان اینکه برابر اعلام سازمان هواشناسی استان در ۴۸ ساعت آینده در اقصی نقاط استان بارش شدید باران پیش بینی شده و می طلبد رانندگان عزیز در جهت پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی تصادفات که در اثر لعزنده بودن سطح جاده ها اتفاق می افتد نسبت به نگرش مثبت در رانندگی که همان رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است اقدام کنند.


به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ "رضا همتی زاده "  اظهار داشت: اولین قدم و عکس العمل در مواجه با شرایط آب و هوایی یا شرایط غیر معمول دیگر کاهش سرعت خودرو است و با شرایط محیطی باید تطبیق داشته باشد تا براحتی راننده بتواند خودرو را کنترل کند .


وی ادامه داد : با کاهش سرعت علاوه بر کاهش ریسک سر خوردن همچنین وقت بیشتری برای عکس العمل مناسب در هنگام مواجه با حوادث خواهد داشت .


رئیس پلیس راه استان ایلام یاد آور شد: در بارندگی با خیس شدن کف جاده و ترکیب آب با مواد شیمیایی تایر و کف جاده لغزندگی شدیدی برای خودرو ها ایجاد می کند که در این شرایط راننده باید با دقت و احتیاط کامل و بدور از ارتکاب تخلفات رانندگی کنند .


وی در پایان افزود: رانندگی با سرعت بالا در هنگام بارش خاصیتی بنام هیدرو پلانینیگ بوجود می آید که سطح تماس تایر با جاده بسیار کاهش پیدا می کند و به راحتی کاهش توانایی در کنترل خودرو را در پی خواهد داشت از این رو رانندگان باید با رعایت قوانین و مقررات ، امنیت در جاده ها را برای خود و سایر کاربران جاده ای به ارمغان آورده و روزهای بهاری بدون حادثه را تجربه کنند ./م

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار