رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در شبکه های اجتماعی برای یکی از شهروندان ایجاد مزاحمت می کرد.
کد خبر: ۵۹۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 16 April 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علی جمالی  اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط شخصی ناشناس برای وی ایجاد مزاحمت کرده پس از تشکیل پرونده رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: پس از اخذ اظهارت شاکی و هماهنگی با مراجع قضایی و پس از تحقیقات گسترده و انجام اقدامات فنی و تخصصی،متهم در کمترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شد.

وی اظهار داشت: متهم ابتدا هرگونه جرم و ایجاد مزاحمتی را انکار می کرد اما پس از مواجهه با مستندات غیر قابل انکار و محکم پلیس به بزه ارتکابی معترف شد.

رئیس پلیس فتا ایلام در ادامه عنوان داشت: متهم علت و انگیزه خود را اختلافات و مشکلات شخصی با شاکی و حس انتقام جویی عنوان داشت.

وی در ادامه با اشاره به افزایش جرائم رایانه ای تصریح کرد: هرگونه مزاحمت در فضای سایبری برابر قانون جرائم رایانه ای جرم محسوب شده و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است که لازم است کاربرانی که در این حوزه فعالیت می کنند حتماً قانون جرائم رایانه را مطالعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار