بازهم طبل بیکاری و تعطیلی یک واحدصنعتی در ایلام به صدار درآمد و این بار قرعه فال به نام شرکت سپید مرغ مانشت افتاد. گویی بختک شوم تعطیلی و بیکاری نمی خواهد ایلام رنجور را رها کند و هر بار با یک صورت خود را نشان می دهد.
کد خبر: ۵۹۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 17 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ بازهم طبل بیکاری و تعطیلی یک واحدصنعتی در ایلام به صدار درآمد و این بار قرعه فال به نام شرکت سپید مرغ مانشت افتاد.


گویی بختک شوم تعطیلی و بیکاری نمی خواهد ایلام رنجور را رها کند و هر بار با یک صورت خود را نشان می دهد.


و امروز هم بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران کشتارگاه سپیدمرغ مانشت و تعطیلی این واحد صنعتی را رقم زده است.


کشتارگاه سپیدمرغ مانشت که یکی از 2 کشتارگاه صنعتی ایلام در زمینه کشتار و بسته بندی مرغ است چراغ خاموش و دور از جنجال های تبلیغاتی و رسانه ای اواخر اسفندماه 96 تعطیل شد.


با تعطیلی این واحد صنعتی تعداد زیادی از کارگران مشغول به کار آن طعم تلخ بیکاری را چشیده اند و خانه نشین اجباری شده اند.


مدیرعامل این کشتارگاه در گفت وگویی خبری عدم وصول مطالبات از عاملان توزیع به مبلغ 20 میلیارد ریال، عدم پرداخت مالیات، گرانی مواد اولیه مصرفی شرکت همچون نایلون، سلفون، کارتن و، وجود مشکل در سیستم توزیع، پرداخت حقوق پرسنل و گرانی حامل های انرژی،عدم سودآوری را از جمله عوامل تعطیلی کشتارگاه صنعتی ایلام دانست.


به گفته فرزاد باسامی ذائقه و تمایل مردم استان به خرید و مصرف مرغ گرم باعث شده که سهم بیشتری از بازار فروش مرغ به خرید و فروش مرغ گرم اختصاص داشته باشد.


وی اذعان داشت: بارها در خصوص مشکلات این واحد صنعتی با استاندار، فرماندار مذاکره انجام شده و با حضور در چندین نشست ستاد تسهیل مشکلات، خواسته ها و حتی اعلام ورشکستگی و تعطیلی کشتارگاه به مسئولان استان اعلام شده است.


وی خواستار رسیدگی به رفع مشکل این کشتارگاه از سوی مسئولان شد تا این واحد صنعتی باردیگر فعالیت خود را از سربگیرد و کارگران بیکارشده آن مجدد به کار فراخوانده شوند.


کشتارگاه سپیدمرغ مانشت یکی از 2 واحد صنعتی کشتار مرغ در استان است که از سال 84 تاکنون بدون وقفه فعالیت داشته است.


این شرکت برای 79 نفر به صورت مستقیم و حدود 150 نفربه صورت غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد کرده است.
ظرفیت اسمی این کشتارگاه چهارهزار قطعه در ساعت است و در مجموع برای این واحد صنعتی 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری و هزینه شده است.


در جایی که استان ایلام نیازمند ایجاد پروژه های اشتغال زا است نباید با ایجاد موانع و یا اهمال کاری در رفع مشکلات واحدهای صنعتی فعال راکد و تعطیل شوند.


امید است که در سال جدید مسئولان با ارائه راهکارها و حمایت از صنعتگران و واحدهای اشتغال زا از جمعیت بیکاران و تعطیلی واحدهای فعال بکاهد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار