مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: طبق پیش بینی های مرکز ملی هواشناسی کشور بارش نزولات جوی در استان ایلام برای اردیبهشت ماه سال جاری همچنان تداوم دارد.
کد خبر: ۵۹۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ 17 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ یوسف شیخ الملوکی اظهار کرد: این بارش ها نرمال و با میزان بارندگی موثر بوده که در صورت تغییر نکردن الگوهای جوی می توان اردیبهشت ماهی بارانی را در استان انتظار داشت.

وی افزود: تداوم ریزش نزولات جوی در اردیبهشت ماه می تواند تا حدودی کسری بارش ها در استان را کاهش داده و فاصله میانگین بارشی امسال با بلندمدت را کمتر کند.

شیخ الملوکی یادآور شد: میانگین 373 میلیمتر بارش باران از ابتدای سال زراعی جاری ( اول مهر هرسال تا آخر شهریور سال بعد) تاکنون در استان ایلام ثبت شده است.

این مقدار بارش نسبت به بارش سال گذشته با 380 میلیمتر 2 درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت با مقدار 429 بارش نزولات جوی 13 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در این مدت شهرستان ایلام 504 میلیمتر بارش باران داشته که این مقدار نسبت به سال بارش های گذشته با 433 میلیمتر 16 درصد افزایش و در مقایسه با بلندمدت با 515 میلیمتر بارش 2 درصد کاهش دارد.

وی گفت: در این بازه زمانی بیشترین بارش باران متعلق به شهرستان ایوان با 578 میلیمتر بوده که در مقایسه با بارش های سال گذشته با 646 میزان 10 درصد و در قیاس با بلندمدت با 586 میلیمتر یک درصد کاهش یافته است.

شیخ الملوکی اظهارکرد: کمترین بارندگی ها در سال زراعی جاری نیز متعلق به شهرستان مهران با 127 میلیمتر است که این مقدار بارش ها نسبت به سال گذشته با 133 میلیمتر چهار درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت با 201 میلیمتر 37 درصد کاهش را نشان می دهد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار