رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت : بر اثر بارش برف سنگین در هفته اخیر و غافلگیری کشاورزان استان خسارات سنگینی به بخش کشاورزی وارد شده است
کد خبر: ۵۹۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ 17 April 2018

به گزارش تابناک : سید مجید موسوی اظهار کرد : طی برآورد های به عمل آمده کل سطح گندم کشت شده استان ۱۰۱۸۴ هکتار و جو ۴۸۹۵ هکتار بوده که همگی درگیر بارش اخیر شده و احتمال خسارت ۳۰ تا ۶۰ درصد گندم و خسارت حدود ۴۰ تا ۷۰ درصدی جو قابل تخمین است.

وی افزود : در خصوص محصول کلزا سطح سبز این محصول در وسعت ۹۶۵ هکتار درگیر بارش برف اخیر شده و قریب به اتفاق در اثر برف سنگین خوابیده و خسارت وارده بیش از ۷۰ درصد برآورد می شود.

موسوی تصریح کرد: محصولات سبزی و صیفی بهاره شامل کاهو، کلم، نخود فرنگی، لوبیا سبز، پیاز نشائی که به تازگی کشت شده بود در سطحی حدود ۷۰۰۰ هکتار از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد و مزارع علو فه ای استان (عمدتا یونجه) نیز در حدود ۳۰۰۰ هکتار محتمل خسارت ۲۰ تا ۸۰ درصد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص خسارت های وارده به محصولات باغی استان گفت: با توجه به بارش سنگین برف و کاهش محسوس دما به زیر صفر این محصولات به شدت تحت تنش سرما زدگی قرار گرفته اند و در حال حاضر به صورت دقیق نمیتوان برآورد خسارت کرد.

وی ادامه داد: با توجه به بارش سنگین برف و کاهش دما به صورت محسوس، حدودی تخمین زده می شود که باغات گردو ۹۰ تا ۱۰۰ درصد، بادام ۹۰ تا ۱۰۰ درصد، هسته دارها ۶۰ تا ۷۰ درصد و دانه دار ها ۵۰ درصد متحمل خسارت شده باشند.

 

 

 

 

منبع : قدس آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار