مدیر آموزش و پرورش آبادان عنوان کرد
مدیر آموزش و پرورش آبادان با اشاره به کمبود 495 معلم در آبادان، گفت: از این تعداد، ۵۶ نفر در پایه ابتدایی، ۱۸۶ نفر در پایه متوسطه اول، ۱۶۰ نفر در پایه متوسطه دوم نظری و ۹۳ نفر در پایه فنی و حرفه‌ای موردنیاز است.
کد خبر: ۵۹۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 17 April 2018

اعظم قاسمی زاده ظهر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش آبادان در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود 495 معلم در آبادان، اظهار کرد: از این تعداد، ۵۶ نفرشان در پایه ابتدایی، ۱۸۶ نفرشان در پایه متوسطه اول، ۱۶۰ نفرشان در پایه متوسطه دوم نظری و ۹۳ نفرشان در پایه فنی و حرفه‌ای موردنیاز است.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها در جهت توسعه فضاهای آموزش‌وپرورش و نیروی انسانی موردنیاز را در دو قالب برنامه‌ریزی بر اساس جدول زمان‌بندی‌شده و دیگری در قالب نیازهای منطقه‌ای، درزمینهٔ مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش انجام‌شده است که در این زمینه بایستی رده‌ها به تجهیزات کامل موردنیاز مجهز باشد.

مدیر آموزش‌وپرورش آبادان با توجه به کمبود ۴۹۵ معلم در پایه‌های مختلف تحصیلی در آبادان، بیان کرد: از ۳۶۲ معلم موردنیاز در سال تحصیلی گذشته ۲۸۷ نفرشان تأمین شد و در حال حاضر نیز با کمبود معلم مواجه هستیم.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی وزارت آموزش‌وپرورش در جهت استقرار پایه دوازدهم در سطح مدارس کشور ۹۳ معلم و چهار فضای آموزشی برای استقرار پایه دوازدهم در آبادان کمبود داریم.

قاسمی زاده عنوان کرد: سونامی آموزش‌وپرورش از فروردین‌ماه با موضوع اسکان میهمانان نوروزی آغاز و با برگزاری امتحانات نهایی، کنکور، نقل و انتقالات، موضوع بازنشستگان، پروژه مهر و غیره تا پایان سال ادامه می‌یابد و ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروهای موردنیاز را در این فصل در دستور کار داریم.

وی اظهار کرد: به مدارس روستایی، حاشیه نگاه ویژه داریم و ازجمله سیاست‌های برنامه‌ای ما است که امسال نیز به‌طورجدی دنبال می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش آبادان افزود: در ایجاد زیرساخت‌های آموزشی با توجه به کسری بودجه‌ای که آموزش‌وپرورش با آن مواجه است به‌تنهایی قادر به تأمین و رفع کمبودها نخواهیم بود.

وی در مورد هزینه کرد اداری از سوی سازمان منطقه آزاد بیان کرد: نخستین دریافتی ما از سازمان منطقه آزاد اروند در پنجم فروردین‌ماه جاری بوده و در سال ۹۶ هیچ مبلغی برای هزینه کرد اداری از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در اختیار ما قرار نگرفت است.

قاسمی زاده افزود: درخواست پیش‌بینی ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار را از سوی منطقه آزاد اروند در جهت کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت ارائه کرده‌ایم که در صورت تحقق ۴۰ درصد آن به اروندکنار تعلق می‌گیرد.

وی در خصوص اقدامات انجام‌شده در نوروز امسال به جهت اسکان مسافران نوروزی گفت: امسال ۱۴۱ هزار و ۴۷۴ نفر در ۱۰۲ مدرسه با یک هزار و ۱۳ کلاس درس اسکان یافتند که برای خدمات‌رسانی بهینه به آنان ۴۸ نیروی اجرایی ستادی این اداره با همراهی مدیران و سرایداران مدارس یادشده در این امر مشارکت داشتند.

مدیر آموزش و پرورش آبادان بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده جشنواره خیرین مدرسه‌ساز چهارم اردیبهشت‌ماه امسال در محل تالار معلم‌آبادان برگزار خواهد شد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار