مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان:
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: دولت آن‌چنان روی نیروگاه‌های خورشیدی سرمایه‌گذاری نمی‌کند و ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار در این رابطه هستیم.
کد خبر: ۵۹۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 18 April 2018

محمود دشت بزرگ درباره اقدامات برق منطقه‌ای خوزستان در جهت گسترش انرژی خورشیدی، اظهار کرد: توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر در استان خوزستان، مطالبه اصلی اداره برق منطقه‌ای خوزستان است و از همان سال ۹۵ هم که بحث افزایش ریزگردها در استان مطرح شد، یکی از راهکارهای ما این بود که در کانون‌های ریزگرد، نیروگاه‌های تجدید پذیر را توسعه دهیم و در کل خود ما متقاضی این انرژی‌ها هستیم.

وی افزود: نکته‌ای که وجود دارد این است که دولت آن‌چنان روی این موضوع سرمایه‌گذاری نمی‌کند و ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار در این رابطه هستیم که البته این به آن معنا نیست که متولی این موضوع در کشور برق منطقه‌ای است و سازمانی به نام ساتبا وجود دارد که مدیرعامل آن معاون وزیر نیرو است و متولی توسعه انرژی‌های تجدید پذیر است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در کل ما از توسعه این انرژی‌ها حمایت می‌کنیم و حتی با سرمایه‌گذاران در این حوزه مذاکراتی داشته‌ایم و الان شرایط برای ورود سرمایه‌گذاران به این مقوله محیا است ولی به نظر می‌رسد جذابیت خوزستان در مقایسه با دیگر استان‌ها از نگاه سرمایه‌گذاران مناسب نباشد.

دشت بزرگ بیان کرد: قطعاً توسعه این نیروگاه‌ها اقدام بسیار ارزشمندی است و کسی نمی‌تواند ادعا کند که این موضوع برای دولت صرفه ندارد و دولت در این بحث مصمم است، اما نظر من این است که باید تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاران قائل شویم که بیایند و در زمین‌های کانون ریزگرد، نیروگاه‌های انرژی تجدید پذیر راه‌اندازی کنند.

وی افزود: حتی می‌توانیم مردم را تشویق کنیم برای در اختیار قرار دادن زمین‌ها در نقاط موردنظر به سرمایه‌گذار، زیرا یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران این حوزه زمین است و نظر من این است نیروگاه‌های انرژی تجدید پذیر نه‌تنها می‌توانند جایگزین نیروگاه‌های حرارتی شوند، بلکه حتی می‌توانند جای نیروگاه‌های برق‌آبی را نیز بگیرند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: ما باید سبد تولید برق را در استان متنوع کنیم و نیروگاه‌های بادی و خورشیدی جایگزین نیروگاه‌های فعلی شود که البته در خرمشهر، ملاثانی، ایذه و برخی نقاط دیگر استان، در حال تأسیس نیروگاه‌های بادی و خورشیدی هستیم.

وی گفت: راه‌اندازی قوی این دست نیروگاه‌ها در استان نیازمند عزم جدی است و پیشنهاد می‌کنیم برای یک بازه زمانی چهارساله، صرفاً جهت اینکه این نیروگاه‌ها توسعه پیدا کنند، کلیه مجوزهایی که در کشور در حوزه تأسیس نیروگاه‌های خورشیدی داده می‌شود، در خوزستان متمرکز شود تا با توجه به کمبود آب شدیدی که داریم بتوانیم نتیجه بگیریم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار