مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: سال گذشته افراد خیر و نیکوکار 165 میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در این استان تعهد کردند.
کد خبر: ۵۹۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 18 April 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا حیدری افزود: این میزان کمک بصورت نقدی و غیر نقدی (زمین و مصالح) از سوی افراد خیر بومی و غیر بومی تعهد شده و این مبلغ عملیات ساخت 20 فضای آموزشی مشارکتی در مناطق مختلف این استان آغاز شده است.

وی یادآور شد: گرایش و اشتیاق مردم ایلام و کشور برای ساخت مدرسه در این استان در طول سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام از برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز با هدف جمع آوری مشارکت های مردمی برای ساخت مدرسه در این استان در 22 اردیبهشت امسال خبر داد و گفت: پیش بینی می شود میزان کمک های اهدایی افراد خیر در جشنواره امسال 20 درصد افزایش یابد.

حیدری با بیان اینکه اکنون 175 مدرسه در این استان تخریبی و یا به مقاوم سازی نیاز دارند، گفت: از این تعداد 86 فضا تخریبی بوده و مقابل زلزله آسیب پذیرند و 89 فضا نیز به مقاوم سازی نیاز دارند.

وی از دیگر نیازهای آموزشی این استان را نیمه تمام بودن 9 فضای آموزشی در حاشیه مسکن مهر عنوان کرد که نیازمند تامین بودجه برای تکمیل شدن قرار دارند.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام تاکنون در مجموع 221 فضای آموزشی با مشارکت 512 میلیارد ریالی افراد خیر در استان احداث شده است.

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار