یادبود سردار شهید علی‌اکبر دانشیار؛
بهار سال گذشته، یکی از زیباترین مرگ‌ها نصیب مردی شد که سال‌ها آن را در کوه‌های ایلام با طعم برف و باروت می‌جست؛ سردار علی‌اکبر دانشیار که یکی از مجاهدانی بود که ایلام را به ایلام مقاوم و قلعه خلل ناپذیر ایران در جنگ بدل کرده بود.
کد خبر: ۵۹۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 18 April 2018

بهار سال گذشته، یکی از زیباترین مرگ‌ها نصیب مردی شد که سال‌ها آن را در کوه‌های ایلام با طعم برف و باروت می‌جست؛ سردار علی‌اکبر دانشیار از مجاهدانی بود که ایلام را به ایلام مقاوم و قلعه خلل ناپذیر ایران در جنگ بدل کرده بود. او اما بعد از آن هشت سال و با زخم‌هایی که از آن نبردها به نشان شجاعت برداشته بود، سال گذشته و در روز ولادت مولایش علی (ع)و در جوار حرمش جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و به غافله یاران قدیمی‌اش پیوست.

 به گزارش «تابناک»؛ سردار علی‌اکبر دانشیار که در این سال‌ها مسئولیت جانشینی دفتر دبیر شورای عالی امنیت ملی را بر عهده داشت، از فرماندهان قدیمی جنگ و سال‌ها در میدان نبرد شجاعانه جنگیده بود. او از پایه‌گذاران تیپ مستقل 114 حضرت امیرالمؤمنین (ع) در ایلام بود که بعدها به لشکر 11 امیر تغییر نام داده بود. او که مبارزات انقلابی‌اش را در سال‌های ابتدایی انقلاب در قرارگاه نجف اشرف آغاز کرده بود، سرانجام در جوار مولایش حضرت مولی‌الموحدین امام علی(ع) در نجف اشرف به ملکوت اعلی پیوست.

عملیات مهران، یکی از نقاط مهم نقش آفرینی سردار دانشیار بود؛ جایی که علیرغم وجود کمبود یگان‌های رزمی توانستیم با یک فرماندهی مدبرانه پیروزی را در میدان نبرد از آن خود کنیم. 

 
 محمدتقی قاسمی با تشریح بخشی از اقدامات نظامی این تیپ در جبهه میانی، بیان داشت: با تشکیل این تیپ عملا هدایت جبهه میانی از بیجار تا میمک، کانی سخت تا کنجانچم، ذیل و از مهران تا دهلران با هدایت و فرماندهی این تیپ و سردار دانشیار انجام می گرفت و با عملیات های چریکی و پارتیزانی توسط رزمندگان تلفات زیادی از دشمن گرفت. این یادگار دفاع مقدس افزود: اولین عملیات آفندی تیپ 114 حضرت امیر با هماهنگی و فرماندهی سردار دانشیار و با حضور گردان های 505 محرم، بهشتی، مال و ادوات در مرداد 62 در منطقه مهران طرح ریزی و اجرا شد که الحمدالله با رشادت رزمندگان موفقیت بزرگی نصیب لشکر اسلام شد.

جانشین سابق سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام در ادامه به خصوصیات اخلاقی این سردار بزرگ اشاره و تصریح کرد: علی اکبر دانشیار را باید اسوه اخلاق، تواضع دانست تا جایی که این اخلاق و رفتار سردار زبانزد خاص و عام شده بود.
وی ادامه داد: در این چند سالی که افتخار همراهی با این سردار بزرگ نصیبم شده بود یک شب ندیدم که نماز شب دانشیار قضا شود و علاوه بر این همیشه قدرشناس خدمات رزمندگان بودند و با صبر و استقامت عجیبی که داشتند مشکلات را به راحتی پشت سر می گذاشتند و در یک کلام باید گفت علی اکبر دانشیار خستگی را به معنای واقعی خسته کرده بود.

محمدتقی قاسمی عنوان "سردار مهاجر" را توصیفی مناسب برای این سردار عنوان و اظهار داشت: دانشیار با مدیریت و درایتی که داشت، از سال 59 تا 63 و در اوج جوانی از کاشان به این استان مهاجرت کرد و تمام جوانی اش در ایلام بود و سردار مهاجر بهترین توصیف برای وی است.

 
 دکتر محسن رضایی در پیامی که سال گذشته و در پی عروج سردار دانشیار صادر کرده بودند، ایشان را چنین توصیف نمودند: همه کسانی که از نزدیک، دانشیار را می‌شناسند، گواهند که او فرمانده‌ای شجاع، خدمتگزاری صدیق و سرداری صمیمی، فداکار و متواضع بود که در عرصه های گوناگون خدمت، از زمانی که در کوران دفاع مقدس، لشکر امیرالمومنین(ع) را از جوانان غیور خطه ایلام پایه گذاری کرد تا مسئولیت های مختلف در دوران جنگ و پس از آن و تا واپسین روز عمر با برکتش که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، صادقانه خدمت می کرد، از هیچ تلاش فداکارانه ای دریغ نورزید.

نکوداشت اولین سالگرد عروج علی اکبر دانشیار در روز پنجشنبه، سی ام فروردین ماه از ساعت 18 تا 19:30 در مسجد حضرت ولیعصر(عج) واقع در خیابان خالد اسلامبولی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار