استاندار در نشست خبری خبر داد:
به گزارش تابناک تبریز، خدابخش در نشست خبری بااصخاب رسانه از سفر ریاست جمهوری به تبریزدر هفته آینده خبرداد و گفت که این سفر دو منظوره است ؛ هم سفر استانی است و هم در آن تبریز 2018 به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲ 18 April 2018

به گزارش تابناک تبریز، خدابخش در نشست خبری بااصخاب رسانه از سفر ریاست جمهوری به تبریزدر هفته آینده خبرداد و گفت که این سفر دو منظوره است ؛ هم سفر استانی است و هم در آن تبریز 2018 به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

 

خدابخش تصریح کرد که در ۷ ماه گذشته که در خدمت استان بودیم، تلاش کردیم که با انواع روش های مختلف بتوانیم به عنوان ضلع چهارم گردشگری ایران شویم.

خدابخش با اشاره به اینکه تمامی مصوبات سفر نخست ریاست جمهوری اجرایی شده و تنها یک مورد باقی مانده است ابراز داشت: به جز پروژه تبریز-مرند-بازرگان که قرار بود شرکت خارجی اجرا کند، بقیه اجرا شده و یا در شرف اتمام است، ضمن اینکه فقط قطعه مرند به یک پیمانکار داخلی واگذار شده است.

وی ادامه داد با اتحادیه تورگردانان کشور جلسات ویژه ای برگزار کردیم. ۴۶۰۰ آژانس مسافرتی در کشور فعالیت میکنند که ۴۵۳۶ تور بر هستند و فقط۶۴ آژانس وجود دارند که گردشگر به ایران می اورند‌

وی ادامه داد :هر گردشگری که تورها به تبریز بیاورند ۳۰ دلار تشویقی دهیم

خدابخش یادآور شد: در ارتباط با فعالیت‌های دانش بنیان اقدامات مطلوبی صورت گرفته و استان در این عرصه در رتبه 6 کشور قرار دارد؛ در استان 88 شرکت دانش بنیان وجود دارد که به نسبت جمعیت و انتظارات کم است و ما متعهد شدیم رتبه استان از ششم به دوم ارتقاء یابد.
وی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: دولت از طریق صندوق شکوفایی و نوآوری 3 هزار میلیارد تومان پول ذخیره کرده تا به صورت تسهیلات به جوانان نخبه فعال در عرصه دانش بنیان اعطاء شود.

وی ادامه داد: این صندوق ساختمان برج فناوری در تبریز خریداری کرد و شرکت‌های دانش بنیان تبریز در این ساختمان با اجاره به شرط تملیک واگذار می‌شود. در این سفر مابین استانداری و معاونت علمی ریاست جمهوری و تعدادی از وزارتخانه‌ها برای انتخاب تبریز به عنوان پایلوت دانش بنیان تفاهم نامه امضا خواهیم کرد که می تواند در رشد علمی و  اقتصادی تبریز تحول ایجاد کند.  

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: خوشبختانه تعدای از وزرا صحبت‌های مثبتی به نفع استان نسبت به سابقه تجاری و کم بودن معوقات بانکی استان داشتند به طوری که این صحبت‌های مثبت موجب شد تا کنسرسیوم بانک‌ها برای تامین مالی سه هزار میلیارد تومانی احداث کارخانه 100 هزار تنی ذوب مس در سونگون و شهرک صنایع پایین دستی شرکت کنند.

وی افزود: کنسرسیوم دیگر نیز  اعلام آمادگی کردند تا تامین مالی اتوبان مرند تا بازرگان را به میزان 2500 میلیارد تومان به عهده گیرند.

استاندار درباره اقدامات برای احیای دریاچه ارومیه گفت :اگر دولت روحانی وارد نمیشد دریاچه ارومیه کاملا خشک میشد.

وی در ادامه، با بیان اینکه برای احیای دریاچه ارومیه از سال 93 تا به امروز در سه استان حوضه آبریز 2200 میلیارد تومان پول هزینه شده است، خاطرنشان کرد:  اگر دولت روحانی ورود نیافته بود صددرصد خشک شده بود،  27 برنامه برای احیای دریاچه ارومیه نوشته شده است.  نیمی از 2200 میلیارد برای انتقال آب از زاب به دریاچه است که تونل 34 کیلومتری 19 کیلومتر حفاری شده است و 15 کیلومتر باقی مانده است.  

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه احداث تصفیه خانه تبریز و ارومیه و برخی از شهرهای اطراف هم در دستور کار است ابراز داشت:  بارش‌ها 26 درصدنسبت به سال قبل و 11 درصدنسبت به طولانی مدت افزایش یافته است.  کشت جایگزین و... هم از دیگر بند‌ها است که اگر این بند‌ها اجرایی شود، احیای دریاچه ارومیه نزدیک خواهد بود. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :