مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با بیان اینکه تمام ۶۵ روستای کارون از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند، گفت: با این کار پرونده مشکل آب شرب روستایی کارون بسته شد.
کد خبر: ۵۹۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 19 April 2018

درویشعلی کریمی عصر دیروز (چهارشنبه 29 فروردین ماه) در آیین بهره برداری پروژه های آبرسانی شهدای مدافع حرم و کوی امام حسین (ع) شهرستان کارون، اظهار کرد: امروز هم جشن حلول ماه شعبان و هم جشن حل مشکلات آبرسانی شهرستان کارون را داریم که در واقع امروز آخرین افتتاحیه آب روستایی این شهرستان را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: تا پیش از سال 94، بیست روستا از روستاهای این شهرستان به صورت نیمه پایدار از آب برخوردار بودند. از سال 94 عزمی جدی در مجموعه آبفای روستایی کشور و استان شکل گرفت و با رصد و پیگیری جدی نمایندگان اهواز، باوی، حمیدیه و کارون، اراده ای جدی شکل گرفت تا با حل مشکل آب کارون، حداقل پرونده یک شهرستان را در خوزستان از لحاظ مشکلات آب شرب ببندیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان ادامه داد: طی مطالعاتی که انجام شد و با توجه به منابع آبی موجود، تلاش همکاران ما در این راستا قرار گرفت تا 45 روستا از مجموع 60 روستای شهرستان کارون که فاقد آب بودند، به هر شکلی آبرسانی شوند. وضعیت حاکم در این روستاها تا پیش از این، به گونه ای بود که شاید در هفته اکثر این روستاها تنها دو یا سه ساعت آب داشتند و یا برخی از این روستاها از آب خام رودخانه استفاده می کردند.

کریمی ادامه داد: نتیجه تلاش های همکارانم در مجموعه آب و فاضلاب روستایی استان و همچنین شرکت آبفا روستایی کارون، اضافه شدن 45 روستای برخوردار از نعمت آب آشامیدنی به 20 روستای قبلی بود که در حال حاضر 65 روستای شهرستان کارون از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: امروز بنا بود دو پروژه بزرگ افتتاح شود که یکی از آنها پروژه چمیان است که حدود پنج هزار نفر جمعیت را پوشش می دهد و شش روستا را شامل می شود.

وی افزود: پروژه دیگر، پروژه آبرسانی در حاشیه دز در شهرستان اهواز است که روستای ام الطرفه و روستاهای اطراف را پوشش می دهد.

کریمی بیان کرد: در این پروژه هشت روستا از 10 روستای فاقد آب و برق این منطقه که عمدتا خودگردان بودند و به طور مستقیم از رودخانه کارون آب برداشت می کردند بعد از سال ها تلاش و ممارست عزیزان ما در مجموعه آبفا، با افتتاح تصفیه خانه حاشیه دز که حدود 14 میلیارد تومان اعتبار را به خود اختصاص داده است، صاحب آب سالم و با کمیت و کیفیت قابل قبول می شوند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار