انتشار فیلم صحنه برخورد مامور گشت ارشاد با دختر جوان با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی همراه بود. این فیلم ساعتی بعد از توضیح پلیس درباره برخورد با مامور متخلف در خاش که راننده‌ای را کتک زده بود، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
کد خبر: ۵۹۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 21 April 2018

به گزارش «تابناک یزد»، ماجرا ظهر پنجشنبه با انتشار فیلمی از کتک‌کاری دختر جوان و مامور زن پلیس تهران آغاز شد.

در این فیلم که توسط یکی از دوستان دختر به صورت مخفیانه ضبط شده است، مامور پلیس زن از دختر نوجوان درخواست می‌کند همراه آنها سوار خودروی ون گشت ارشاد شود که با واکنش تند دختر رو‌به‌رو می‌شود.

دختر الفاظی را علیه مامور پلیس به کار می‌برد که با واکنش تند مامور زن پلیس رو‌به‌رو شده و کار به درگیری می‌کشد.

پس از انتشار فیلم در فضای مجازی واکنش‌ها به آن آغاز شد و معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در واکنش به این فیلم اعلام کرد، این موضوع را بشدت پیگیری می‌کند. وزیر کشور هم دستور بررسی جامع و ارائه گزارش آن را تا روز شنبه صادر کرد.

دستور وزیر کشور

در ادامه دستیار رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس هم واکنش نشان داده و خواستار مشخص شدن موضوع و برخورد با عاملان و مقصران شدند. تعدادی از هنرمندان هم خواستار برخورد با مامور متخلف شدند.

پس از انتشار دستور وزیر کشور، دفتر سخنگوی نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این حادثه در یکی از پارک‌های تهران رخ داده و بازرسی پلیس این شهر مشغول بررسی و تهیه گزارش است.

آموزش‌های لازم داده شده است

سخنگوی ناجا هم در مصاحبه‌ای ضمن ابراز تاسف از اتفاق صورت گرفته در یکی از پارک‌های تهران که موجب آزاردگی خاطر بینندگان این فیلم شده است، اعلام کرد؛ به هیچ وجه چنین رفتاری از سوی ماموران مورد تائید پلیس نیست. هرچند فیلم پخش شده بخشی از واقعه رخ داده است.

سردار منتظرالمهدی ادامه داد: برای انجام و فرجام بهینه ماموریت‌های پلیسی که مبتنی بر قانون است، همیشه ماموران آموزش داده می‌شوند و در خصوص کنترل هیجانات و افزایش سعه صدرشان در مواجهه با بی‌اعتنایی و قانون‌گریزی برخی افراد در مناسبت‌های اجتماعی تذکرات لازم داده می‌شود. رفتار ماموران همیشه مورد نظارت و قضاوت دستگاه‌ها و سیستم‌های نظارتی ما قرار می‌گیرد. در این خصوص بازرسی تهران بزرگ در حال بررسی موضوع است. انتظار می‌رود همه دختران و بانوان شئونات اجتماعی را رعایت کنند.

شناسایی مامور گشت ارشاد

خبرگزاری میزان هم دیروز از شناسایی مامور متخلف خبر داد و اعلام کرد، بازرسی پلیس تهران بلافاصله پس از این موضوع و انتشار فیلم درگیری با دختر جوان در پارک جمشیدیه، مامور متخلف را شناسایی و احضار کرده و دفاعیات او را اخذ کرده است. به نظر می‌رسد گزارش پلیس تهران جمعه نهایی شده و پس از ارسال به دفتر فرمانده نیروی انتظامی، از طریق وی در اختیار وزیر کشور قرار گیرد.

برنامه ریزی شده بود

خبرگزاری فارس هم دیروز در گزارشی از پشت پرده این ماجرا اعلام کرد، دختران جوان چهار نفر بوده‌اند که یکی از آنها که لباس سفید به تن داشته و در فیلم مشخص شده، اقدام به کشف حجاب کرده و با یک نفر دیگر از دوستان خود پس از کشمکش کوتاه از صحنه خارج می‌شوند.

براساس اطلاعات موجود دختر جوان سومی که اقدام به فحاشی می‌کند با چنگ زدن به صورت مأمور زن گشت ارشاد، صورت وی را زخمی کرده و حتی در این برخورد انگشت دست مأمور زن شکسته می‌شود. این اتفاق در تاریخ 20 فروردین‌ماه یعنی 9 روز قبل از پخش ویدئوی مورد نظر در پارک طالقانی تهران رخ داده و همین امر یعنی پخش تصاویر آن 9 روز پس از وقوع حادثه حکایت از آن دارد که اقدام این دختران جوان با یک برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده رخ داده است.

نصب دوربین مخفی روی لباس یکی از دختران حاضر در صحنه و جیغ و دادهای تصنعی نشان می‌دهد این حادثه با آمادگی قبلی صورت گرفته بود که این موضوع هم در بررسی‌های بعدی مشخص و به تائید رسیده است.

هر چند مأموران ناجا در این حادثه کنترل خودشان را از دست داده‌اند اما بیش از هر چیز هماهنگی این حادثه و بهره‌برداری سیاسی آن به چشم می‌خورد.

جزییات تازه از درگیری دختر جوان با مامور گشت ارشاد +عکس

بازداشت مامور متخلف در خاش

فیلم برخورد با دختر نوجوان در پارکی در تهران، ساعتی پس از برخورد با مامور پلیس خاش منتشر شد.

در دومین ماجرا مامور پلیس راهور، راننده متخلفی را کتک می‌زند.

براساس اعلام پلیس سیستان و بلوچستان، راننده کامیونی که در این فیلم حضور دارد، از اتباع کشور افغانستان است و پس از درخواست پلیس برای ارائه مدارک هویتی، همراه برگه‌ای مبلغ 30 هزارتومان (3 عدد اسکناس 10 هزارتومنی) به مامور می‌دهد که مامور قصد بردن وی به پاسگاه و تشکیل پرونده درباره این اقدام او را دارد و با اشاره به لباس و درجه‌اش به وی معترض می‌شود که «به پلیس رشوه می‌دهی.»

در ادامه آمده است: متاسفانه در سایه مشاجره زبانی بین دوطرف، این مامور پلیس اقدام به زدن سیلی به وی می‌کند.

مامور پلیس با دستور قضایی بازداشت و از کار معلق شد.

 

//جام جم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار