استاندار یزد روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: این استان در برقراری تفاهم و افزایش همکاری های جمعی در اجتماع نسبت به سایر استانها از امتیاز بالایی برخوردارند و در بسیاری موارد ، همکاری ها از میانگین کشوری نیز بالاتر است.
کد خبر: ۵۹۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ 21 April 2018

محمود زمانی قمی روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور سیدحمید کلانتری معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد با اشاره به تجربه کاری در هشت استان کشور گفت: بسیاری از استانها در آرزوی موفقیت های یزد بویژه در حوزه آموزشی هستند، باید تفاهم و همکاری در حوزه های مختلف تداوم یابد.
وی افزود: بسیاری از مسائل و مشکلات با همکاری خوب دستگاه قضایی بویژه در حوزه های اقتصادی و آب به خوبی حل شده که این امر شایسته ستایش است.
استاندار یزد با اشاره به مشکلات اخیر در بحث آب انتقالی از زاینده رود به استان یزد هم گفت: تاکنون از بی آبی و کم آبی می نالیدیم ولی این روزها با جریان تعرض و قانون شکنی مواجه هستیم.
زمانی قمی تأکید کرد: باید علاوه بر دریافت خسارت از این افراد ، تعرض آنها نیز به طور کامل متوقف شود ضمن آنکه در کنار پیگیری این موضوع به دنبال انتقال آب نیز باشیم.
وی ادامه داد: واقعیت این است که فلات مرکزی ایران از لحاظ آب دچار بحران بی سابقه ای در طول 60 سال گذشته است و بخش های شرب ، صنعت و کشاورزی به شدت با بحران کم آبی درگیر است.
رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان یزد در ادامه بر لزوم برگزاری نشست میان بخش خصوصی با نخبگان ، علما و دانشگاهیان تصریح کرد: با این نشست ها می توان زمینه تبادل نظر بخش های مختلف و فرهنگسازی برای حضور جدی تر بخش خصوصی را فراهم کرد.
همچنین معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت که استان یزد در دوره مدیریت جدید بیشتر نیازمند ایجاد نوگرایی، شادابی ، نشاط و تحرک بهتر در بخش های مختلف برای توسعه و پیشرفت است.
کلانتری افزود: همیشه به دنبال این بودیم، بزرگان یزدی در فضایی بزرگ، حرکتهای جمعی برای توسعه استان انجام دهند.
وی با انتقاد از اینکه برخی از مردم در بسیاری ها فعالیت های اجتماعی به همدیگر کمک نمی کنند، افزود: باید برای پیشرفت کشور به هم کمک و با یکدیگر در این مسیر حرکت کنیم ، اگر فردی پشت سر ما حرکت می کند نباید برای او مزاحمت ایجاد کرد.
یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت با سه هزار و 600 واحد تولیدی چهارمین استان صنعتی کشور محسوب می شود .
این استان بزرگترین تولید کننده کاشی و سرامیک کشور است و 25 درصد تولید محصولات نساجی و نیمی از سنگ آهن تولید کشور را در اختیار دارد .
همچنین به عنوان نخستین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان شناخته می شود.
بیشتر واحدهای صنعتی و معدنی این استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی اداره می شود.
یزد در 24 سال گذشته رتبه برتر کشور را در آزمون سراسری کسب کرد و به نسبت جمعیت دارای بیشترین نخبگان در ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار