مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به اینکه ورود دام به دشت تا پایان اردیبهشت ممنوع است، بنابراین متأسفانه عامل اصلی تخریب دشت لاله‌های واژگون گردشگران و عامل انسانی است.
کد خبر: ۵۹۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ 21 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علی محمدی‌مقدم با بیان اینکه دشت لاله‌های واژگون یک مزیت منحصر به فرد در چهارمحال و بختیاری است، اظهار کرد: این دشت به لحاظ تنوع زیستی گیاهی و ذخائر ژنتیکی از ارزش بالایی برخوردار است و همچنین یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان در بخش گردشگری طبیعی است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دشت لاله نیاز به همدلی و همراهی همه نهادهای دولتی مؤثر و متولی دارد، عنوان کرد: رویکرد اداره‌کل منابع‌طبیعی همسوسازی ظرفیت‌های اداراتی مانند محیط‌زیست، میراث فرهنگی و گردشگری در راستای استفاده بهینه با رفتار مسؤولانه در قبال مزیت‌های منحصر به فرد در چهارمحال و بختیاری است.
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در کنار نهادهای دولتی و غیردولتی، مدیریتی جامع و خردمندانه بر دشت لاله‌های واژگون استان حاکم کنیم و در این راه مشارکت جوامع محلی و همراهی آن‌ها برای بهره‌برداری مسؤولانه از آن دشت مؤثر است.
محمدی‌مقدم با بیان اینکه واگذاری مدیریت دشت لاله‌های واژگون به جوامع محلی و بومی از شعارهای اداره‌کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری است، گفت: باتوجه به اینکه ورود دام به دشت تا پایان اردیبهشت ممنوع و همچنین فصل گل‌دهی دشت اواخر فرودین است، بنابراین متأسفانه عامل اصلی تخریب دشت لاله‌های واژگون گردشگران و عامل انسانی است.
وی در پایان با اشاره به اینکه مساحت دشت لاله‌های واژگون چهارمحال و بختیاری حدود 3 هزار 814 هکتار است، خاطرنشان کرد: 189 دامدار مجاز از طوایف بختیاری با تعداد 10 هزار دام از مراتع دشت برای چرای دام استفاده می‌کنند که این رقم تقریبا سه برابر ظرفیت مرتع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار