رئیس و کارشناسان آموزش وپرورش لنده بعداز گذر از رودخانه خروشان مارون در آرامگاه شهید طیب شهید شاخص استان کهگیلویه و بویراحمدحضور یافتند.
کد خبر: ۵۹۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 21 April 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد از لنده دکتر جاویدان رئیس و جمعی از کارشناسان آموزش وپرورش این شهرستان در سفری پر هیجان از مدرسه شهید طیب واقع در منطقه صعب العبور موگر بازدید کردند.

رئیس و کارشناسان آموزش وپرورش لنده بعداز گذر از رودخانه خروشان مارون در آرامگاه شهید طیب شهید شاخص استان کهگیلویه و بویراحمدحضور یافتند.
 
دانلود

جاویدان رئیس آموزش و پرورش لنده در حاشیه این سفر با اشاره به اقدامات موثر در توزیع امکانات سخت افرازی ونرم افزاری گفت : آموزش وپرورش به عنوان متولی تعلیم و تربیت  همواره نگاه یکسانی در خصوص توزیع امکانات آموزشی در مناطق برخوردار و نیمه برخوردار داشته است.

وی شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان را یک سیاست جدی و اصولی برشمرد و گفت: گاهی از میان مناطق محروم و دورافتاده چهره هایی رشد می کنند که مایه افتخار جامعه می شوند که نمونه بارز و عینی آن شهید طیب، فرزندی از دیار محروم موگر بود .

جاویدان گفت : آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی و آموزشی کشور این افتخار را دارد که زمینه ساز پرورش چنین نخبگانی در مناطق محروم باشد .

رییس آموزش وپرورش لنده در ادامه به احیای مدرسه موگر بعداز سالها اشاره کرد و دراین باره گفت : هدف والا از احیای مدرسه موگردر مهرماه امسال روشن نگهداشتن چراغ آموزش در زادگاه مردی بود که با همه سختی های آن زمان فعل خواستن را صرف و از موگر تا فلوریدا پرواز کرد، شهید طیب این پیام را به فرزندان عشایر رساند که میتوان در اوج محرومیت آسمانهای علم ودانش را درنوردید.
 


جاویدان هدف دیگر از احیای مدرسه موگر را چشیدن طعم علم دانش در دورترین مناطق شهرستان عنوان و دراین راستا گفت : مناطق کم برخوردار نیز این فرصت باید برای آنان فراهم شود تا طعم شیرین عدالت آموزشی را بچشند چرا که اعتقاد داریم نمونه های از شهید طیب ها از دل همین مدارس بیرون می آیند و امروز خوشحالم با بازدید از این مدرسه دو دانش آموز را دیدم که تک تک سوالات کارشناسان آموزشی را پاسخگو بودند .

در پایان بازدید هدایا و وسائل کمک آموزشی به دانش آموزان مدرسه شهید موگر اهدا و از زحمات آقای کریمی معلمی که هر روز مسیر صعب العبور این روستا را طی میکند تقدیر شد .
 
سفری پرهیجان به زادگاه مردی که از

ماجرای پلی ناتمام بر رودخانه
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در تصاویر پایه های پلی مشخص است که سالهاست در بستر رودخانه کاشته شده اند ولی  همچنان ناتمام مانده است.
ناتمامی کار پل از یک طرف و حرف مردم روستا که می گویند پایه ها را زدند اما دولت که می خواهد اینقدر هزینه کند ، لااقل پلی بزند که وسیله نقلیه ازش عبور کند ! چرا که این پل یک متر و نیم عرض دارد و فقط انسان می تواند از آن عبور کند ، از جمله حواشی این سفر و از خواسته های مردمی بود.
 
سفری پرهیجان به زادگاه مردی که از
 
شهید طیب را بهتر بشناسیم
شهید هدایت الله طیب در روستای موگر از توابع شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد.
طیب پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی برای ادامه تحصیل راهی شهر بهبهان در استان خوزستان شد.
در مقطع دبیرستان به دلیل فعالیت علیه رژیم طاغوتی شاهنشاهی از سوی عوامل ساواک گچساران دستگیر شد.
وی شهریورماه 56 برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرد و پس از چندماه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی، وارد دانشکده کشاورزی سنت پترزبورگ فلوریدا شد و در رشته مهندسی کشاورزی آغاز به تحصیل کرد.
در کشور امریکا شهید طیب فعالیت‌های ضد رژیم پهلوی خود را گسترش داده و به فعالیت‌های ضد استکباری تبدیل کرد.
وی در دانشگاه امریکا با همکاری تعدادی از دانشجویان مسلمان انجمن اسلامی دانشجویان را در ایالت فلوریدا تاسیس کرد.
با شروع جنگ تحمیلی پس از ورود به ایران خود را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران معرفی و پس از گذراندن یک دوره یک ماهه در شیراز، مدت 6ماه را در جبهه آبادان خدمت کرد.
همزمان با شروع عملیات فتح المبین، فرماندهی تانکهای چیفتن را بر عهده گرفت و در اوایل سال 61 درمنطقه رقابیه در عملیات فتح المبین به شهادت رسید.
تصاویرتکمیلی
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار