رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: جهادکشاورزی از سرمایه گذران طرح های توسعه گلخانه ای در استان حمایت می کند.
کد خبر: ۵۹۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 21 April 2018

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،فاطمه خمسه روز شنبه در جلسه ستاد گلخانه های استان که با حضور منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استانداری قزوین و مدیران برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه تعامل  و همگرایی خوبی در استان برای توسعه طرح های گلخانه ای وجود دارد که در این راستا؛ از سرمایه گذاران و بهره بردارانی که بخواهند در این بخش سرمایه گذاری کنند حمایت می کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت محصولات گلخانه ای همچون سبزی و صیفی و گل شاخه بریده  رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه محدودیت منابع آبی در استان وجود دارد و چاره ای جز تولید محصولات کشاورزی در فضای بسته و گلخانه نداریم گفت :  بر اساس مصوبات سفر هیئت دولت به استان؛ طرح ایجاد شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان در دستور کار قرار گرفت که دراین راستا تاکنون فاز اول این طرح در ۷۱ هکتار از اراضی کشاورزی در دست اجراست که زیر ساخت های اولیه آن در حال تکمیل شدن است.

به گفته خمسه، در سال جاری برای استان ۴۰ هکتار گخانه و سایه بان  برنامه ریزی شده که در صدد عملیاتی  این میزان برنامه هستیم.

این مقام مسئول تاکید کرد : جهاد کشاورزی براین باور است که برای تولید پایدار محصولات کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آبی بایستی به سمت توسعه گلخانه حرکت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار