مدیر کمیته امداد شهرستان ملکشاهی از ارائه آموزش های شغلی برای بیش از ۳۶۰ نفر از مددجویان جویای کار این نهاد در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 22 April 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛محمد کمری بیان کرد: سال گذشته درمجموع بیشتر از ۳۶۰ نفر از مددجویان و کارجویان این شهرستان دوره‌های گوناگون حرفه‌آموزی را متناسب باعلاقه مندی های شغلی خود فراگرفتند.

وی به موارد آموزشی و نوع مشاغل آموزش داده‌ شده اشاره کرد و گفت: بیشترین نوع آموزشی که مددجویان شهرستان ملکشاهی از آن استقبال کرده‌اند در زمینه کشاورزی بوده که سال گذشته حدود ۲۷۰ نفر در این زمینه آموزش‌دیده و ۱۷ میلیون تومان هم در این زمینه هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ملکشاهی حرفه نمدبافی و تولیدات دستی را از دیگر موارد موردعلاقه مددجویان این شهرستان درزمینهٔ آموزش عنوان کرد و گفت: سال گذشته در یک دوره آموزشی تعداد ۳۰ نفر از مددجویان زن روستاهای تابعه این شهرستان در دوره آموزش نمدبافی حضورداشته و شرکت‌کنندگان با نحوه تولید نمد سنتی آشنا شدند.

وی افزود: این دوره آموزشی به مدت ۴۵ روز برگزار و مبلغ ۱۴ میلیون تومان نیز جهت برگزاری این دوره هزینه شد.

کمری افزود: نمدبافی ازجمله مشاغل و حرفه‌های سنتی در این شهرستان بوده و با توجه به رونق دام‌پروری در شهرستان ملکشاهی افراد زیادی در این زمینه مشغول فعالیت هستند و تولیدات دستی نمد نیز به‌عنوان یکی از صنایع‌دستی در این استان و مناطق هم‌جوار طرفداران زیادی دارد.

وی گفت: علاوه بر دوره‌های آموزشی مذکور، درزمینهٔ پوشاک، خیاطی و نازک دوزی نیز چند دوره آموزشی برگزار شد و تعداد ۴۰ نفر نیز در این زمینه آموزش دیدند که بیش از ۴۰ میلیون تومان نیز در این زمینه هزینه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار