کد خبر: ۵۹۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 26 April 2018

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ صحیح استفاده از آب در کشور، گفت: ایرانی‌ها سه برابر متوسط جهانی آب مصرف می‌کنند.

به گزارش مهر، علی اکبر مهاجری ظهر چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت منابع نیروی انسانی صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار داشت: بحران کم‌آبی را در همه مناطق کشور شاهد هستیم و استان بوشهر نیز اسیر این بحران است.

وی با اشاره به اینکه مشکلی برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: فرهنگ مصرف بهینه آب باید در سطح کشور نهادینه شود تا مشکلات و کمبودهای کمتری داشته باشیم.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در ایران سه برابر متوسط جهانی است خاطرنشان کرد: تنها راه عبور از مشکلات و کمبود منابع آبی، بهینه‌سازی مصرف و ترویج فرهنگ استفاده صحیح است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید برق در سطح کشور به بیش از ۶۰ هزار مگاوات رسیده است، ادامه داد: اوایل انقلاب ۱۳ سد در سطح کشور داشتیم ولی امروز تعداد سدهای در حال بهره‌برداری به ۲۰۰ سد می‌رسد.

مهاجری خاطرنشان کرد: در حالی که تعداد کارکنان صنعت آب و برق کشور نسبت به اوایل انقلاب کاهش یافته است ولی شاهد افزایش خدمات هستیم و شاخص عملکردی بهبود یافته است.

وی افزود: اکنون ۳۵ هزار نفر در صنعت آب و برق کشور مشغول به فعالیت هستند ولی شاهد افزایش پروژه‌ها و ارتقا امکانات صنایع این حوزه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار