فرمانده انتظامي استان از عمليات گسترده براي كشف 8 ميليارد و 335 ميليون تومان كالاي قاچاق خبر داد.
کد خبر: ۵۹۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ 26 April 2018

به گزارش تابناک : سردار "قادر كريمي" در جلسه قرار گاه جهادي مبارزه با قاچاق كالا و ارز كه در ستاد فرماندهي انتظامي استان خراسان رضوي برگزار شد، گفت: در سالي كه به فرمايش مقام معظم رهبري، سال "حمايت از كالاي ايراني" نام گرفته، توسعه اقدامات و عمليات پليسي براي تامين و برقراري نظم و امنيت شايسته، در حمايت از توليدکنندگان كالاي ايراني و همچنين مقابله با قاچاق كالا و ارز، يكي از اولويت هاي اساسي پليس استان خراسان رضوی است كه با جديت و قاطعيت در دستور كار قرار دارد.

فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي افزود: در سال گذشته نيز كه سال اقتصاد مقاومتي بود، اقدامات ويژه اي در اين راستا انجام شد و ماموران انتظامي استان خراسان رضوی توانستند با انهدام 40 باند، بيش از 160 ميليارد تومان كالاي قاچاق و خارج از شبكه توزيع را كشف كنند كه اين اقدام گسترده نسبت به سال 1395، 8 درصد رشد داشته است.

سردار كريمي اظهار داشت: از ابتداي امسال نيز در فروردين ماه، اقدامات و عملكرد پليس در امر مبارزه با قاچاق كالا نسبت به مدت مشابه سال قبل، 51 درصد رشد را نشان مي دهد و بيش از 8 ميليارد و 335ميليون تومان انواع كالاي قاچاق خارجي در استان خراسان رضوي كشف شده است.

وي با تشكر از اقدامات گسترده پليس آگاهي، پليس فتا، پليس فرودگاه و پليس راه آهن و فرماندهي مرزباني استان خراسان رضوي، عنوان داشت: اميدواريم امسال با روحيه جهادي بتوانيم ماموريت خطير و مسئوليت اساسي مبارزه با قاچاق كالا و ارز را به درستي و شايستگي انجام بدهيم.

سردار كريمي با اشاره به ضرورت ارتقاء اشرافيت اطلاعاتي نسبت به وضعيت موسسات مالي غير مجاز و دفاتر كاريابي، اضافه کرد: نظارت بر اين اماكن و تشديد كنترل و مراقبت ها، نقش موثري در مبارزه با قاچاق كال ادارد و اين به عنوان يك وظيفه اصلي و ماموريت خطير در نيروي انتظامي محسوب مي شود كه بايد با برنامه ريزي علمي و اقدام هوشمندانه، مورد توجه قرار گيرد.

این مقام ارشد انتظامی همچنين ساماندهي و گسترش عملكرد فرماندهي انتظامي شهرستان هاي استان خراسان رضوي در امر مبارزه با قاچاق كالا، تشديد نظارت ها و تحليل وضعيت صرافي ها و همچنين نظارت بر اماكن عمومي را از ديگر اولويت هاي اساسي در ماموريت قرارگاه جهادي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در استان دانست و بر اهتمام جدي در اين خصوص تاكيد كرد.

 

 

منبع : پایگاه خبری پلیس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار