معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با اقدامات صورت گرفته سال گذشته سه هزار زوج در حال طلاق در استان سازش کردند.
کد خبر: ۵۹۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 26 April 2018

به گزارش تابناک : سید جواد حسینی ظهر امروز در همایش آموزشی مددکاران و مشاوران بنیاد شهید سراسر کشور با بیان اینکه در بنیاد شهید بیش از 600 مددکار اجتماعی  مشغول به فعالیت هستند اظهار داشت: مددکاری برای همه انسان‌ها مقدس است اما شما مددکاران به مقدس ترین قشر جامعه یعنی خانواده شهدا و ایثارگران خدمت ارائه می‌دهید که کار شما با ارزش‌ترین کارهاست.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در کنار انواع مددکاری، مددکاری جامعوی از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: جامعه امروزی با گسترش صنعت، گسست نسلی، بحران هویتی و اضافه شدن دنیای مجازی به دو دنیای آرمانی و واقعی روبه‌رو شده است و با توجه به آسیب‌ها و تهدیدات فراوان در این دنیا باید مداخلات موثر صورت گیرد.

 وی افزود: اگر سرجمع آسیب‌ها سالانه  در حد 10 درصد باشد جامعه نرمال است و این در حالی است که بعد از انقلاب سالیانه 15 درصد آسیب‌ها در جامعه رشد پیدا کرده و این آسیب‌ها علاوه بر رشد نو پدید نیز شده است.در جامعه امروزی میانگین سن آسیب‌ها کاهش یافته و آسیب‌های اجتماعی نیز  تغییر شکل داده که نمونه آن اعتیاد صنعتی و اعتیاد زنانه است.

معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه در نوع نگاه به مسائل اجتماعی پس از انقلاب دگردیسی ایجاد شده افزود: در دهه اول انقلاب نوع نگاه به مسائل اجتماعی نگاه اخلاق مدار آخرت گرایانه بود که ابزار این نوع نگاه پند و اندرز و امر به معروف و نهی از منکر بود.

حسینی با بیان اینکه  نگاه اجتماعی به مسائل در دولت تدبیر و امید تقویت شده گفت:در دولت تدبیر و امید طرح تقسیم کار ملی پیرامون کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مصوب شده و بر اساس این طرح 100 پروژه با اعتبار 12 میلیارد تومان در استان در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: با مداخلات موثر صورت گرفته شده در استان خرسان رضوی سال گذشته شاهد کاهش 2 دهم درصدی شیوع اعتیاد، کاهش 12.8 درصدی طلاق، کاهش 10 درصدی جرایم حاشیه شهر مشهد و کاهش 17 درصدی ورود زندانیان مواد مخدر بوده‌ایم. همچنین در سال گذشته با مداخلات موثر صورت گرفته بیش از 3 هزار زوج در حال طلاق با یکدیگر سازش کردند و 160 حکم مجازات جایگزین  زندان توسط مراجع قضایی استان صادر شده است.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار