یک واکنش جدی به سفرهای شهرستانی و برخوردهای چکشی استاندار؛
گوشزدها وانتقاداتی که این روزها از رسانه ها وشبکه های مجازی عبور کرده وداد امام جمعه شهرستان را نیز درآورده است. ممکن است که بر عملکرد وشیوه کار ائمه جمعه شهرستان ها نیز انتقادات جدی وارد باشد ،اما واکنش امام جمعه دره شهر به اتفاقات اخیر که درسفرهای شهرستانی استاندار ایلام به وقوع پیوسته جای تامل دارد.
کد خبر: ۶۰۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 06 May 2018

تابناک ایلام ::همه ما اعتقاد داریم که در فضای آرام و همدلی حاکم براستان محروم ایلام ،مدیران ارشد ونمایندگان استان در مجلس می توانند به آرامی و البته با دغدغه به مشکلات مردم رسیدگی وطرح های عملیاتی منطقی تری رابرای برون رفت استان از مشکلات در اندازند.

اما مردم ومدیران باید بدانند لزوم ایجاد فضایی آرام برای رسیدن به نقطه مطلوب نباید به دستاویزی برای دوختن دهان رسانه های منتقد ودلسوز استان مبدل شود.فضایی که همکنون بر سر فضای رسانه ای و مجازی استان سایه افکنده و مدیران ارشد استان با استفاده از ظرفیت مشاورین بی جیره ومواجب خود وگسترانیدن آنها در گروههای تلگرامی ،به مثابه یک فیلتر هوشمند پست های منتقدین را حذف ویا به محض انتشار این پست ها ،پست کننده یا نویسنده را آماج حمله خود قرار می دهند.

این عزیران باید بدانند که گردش اطلاعات ولزوم تن دادن به نقادی لازمه محقق شدن آزادی ومردمسالاریست و غیر از این تعبیری جز استبداد رای و خفقان را نمی توان برای فضای موجود قایل بود. اجازه دهید در سایه فیلتر شدیدی که بر ارتباطات و گزدش اطلاعات شده است ،لااقل بمنظور تحقق نظارت عمومی برمدیران وقرار دادن آنان در اتاقهای شیشه ای فضای انتقادی مسیر واقعی خود را بپیماید ،هراس نداشته باشید که کسی بر اتاق ها شیشه ای مدیران ارشد!سنگ نخواهد زد و اگر هم سنگی انداخته شود محض هوشیار باش است واین شیشه ها هم نشکنند!

بر همین اساس پیشاپیش به دوستان عزیز مخالف انتقاد توصیه می شود ،انتقادات را سنگ اندازی برای شکست اتاق های شیشه ای فرض نکرده واگر هم دنبال رشد وترقی هستند ،یقین بدانید راه رشد وترقی هر فرد از کارآمدی و توانمندی و وجود ویژگی های خاص در ذات آدمی می گذرد و پست و مقام وجایگاههایی که غیر از این راه کسب شده اند از لانه عنکبوت هم سست ترند!

به هرحال باید پذیرفت که فضای سیاسی واجتماعی وحتی اقتصادی استان آبستن حاشیه ها واتفاقاتی است که لزوم گذار از آنها وپرداختن به متن ،گوشزد نمودن آن به مدیران وپیشگیری از تکرار آنها ست ،واین مهم جز با نظارت همگانی از رسانه ها وشبکه های اجتماعی میسور نخواهد بود.لذا برخود فرض می دانیم با پرداختن به رسالت خود در راه توسعه استان محروممان قدمی ولو کوچک برداشته و مدیران را در قرار گرفتن در مسیر واقعی خدمت یاری رسانیم.

دنبال نبش قبر نیستیم ،اما لزوم اثبات برخی وقایع وتنویر آنها ،آدمی را وادار به نبش قبر هم می کند.هفته های گذشته فضای مجازی ورسانه ای استان از حاشیه های سفرهای شهرستانی مدیریت ارشد استان ملو بود ،انتقاداتی به شیوه اجرای این سفرها صورت گرفت ،در جایی هم منتقدین مورد عتاب وسرزنش قرار گرفتند.

چه بخواهیم وچه نخواهیم ،آثار این حواشی حتی با دفن شدن آنها همچنان در فضای ذهنی مردم باقی خواهند ماند ،مخصوصا اینکه اگر اقدامی غیر معمول جلوه نماید یا بدعتی نو در اجرای برنامه ها مشاهده شود .خواه این بدعت نواختن ساز ودهل برای استقبال باشد ،خواه حضور وغیاب برای استقبال و یا تندخویی وبداخلاقی با یک مدیر ارشد شهرستانی!

رسانه ها وشبکه ها اجتماعی بسیار به این مقوله پرداختند که استقبال ها باید مسیر عادی خود را طی کند ،مدیریت ارشد باید در نحوه مواجهه با مدیران کمی حرمت نگه دارد و...اما هربار با پاسخی مواجهه شدند که بیشتر به نعل وارونه زدن شباهت داشت تا جوابیه وپاسخ و...ازاین دست!

گوشزدها وانتقاداتی که این روزها از رسانه ها وشبکه های مجازی عبور کرده وداد امام جمعه شهرستان را نیز درآورده است. ممکن است که بر عملکرد وشیوه کار ائمه جمعه شهرستان ها نیز انتقادات جدی وارد باشد ،اما واکنش امام جمعه دره شهر به اتفاقات اخیر که درسفرهای شهرستانی استاندار ایلام به وقوع پیوسته جای تامل دارد.

واکنش امام جمعه دره شهر به سفرهای شهرستانی ورفتار استاندار ایلام

*سرکشی و بررسی کارها توسط مسئولان ارشد استانها و نیز دولتها کار ارزشمندی است.

*سفر استاندار مصوبات خوبی در مورد میراث فرهنگی، پیگیری ثبت جهانی و پرداخت حقوق ساکنین معارض این منطقه بعنوان دغدغه های مردمی داشت.

*متاسفانه در این سفر به بعضی موارد عمده مردم شهرستان در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و جنگلها با توجه به نزدیکی فصل تابستان و حادثه آتش سوزی و نیز عدم پرداخت حقوق 17 ماه گذشته این اداره نشده که امیدواریم مصوبات تصحیح و اعتباری برای پرداخت این معوقات مصوب شود.

*هماهنگی مسئولان استان با شهرستان در اینگونه سفرها ضروری است نه اینکه مسئولان استان هر زمان اراده کنند بدون هماهنگی به شهرستان بیایند.

*مسئولین استان ابتدا از حضور مسئولین شهرستان اطلاع پیدا کرده و بعد برنامه ریزی کنند

*دعوت و حضور ائمه جمعه برای بیان شفاف مشکلات ضروری است در حالیکه عملا خلاف انرا شاهد هستیم.

*عدم حضور ائمه جمعه در این مراسمات شائبه برنامه ریزی عمدی ان را بوجود می آورد که البته ما اینگونه به موضوع نگاه نمی کنیم.

*اینکه پس از هفت ماه از انتصاب استاندار جدید وی برای حضور در دره شهر بعنوان قطب کشاورزی، دامپروری، گردشگری، وجود افراد نخبه علمی، فرهنگی و هنری یک نیم روز تعطیل باشد نشان از برنامه ریزی نامناسب ان دارد.

*متاسفانه بدعتی در استان ایلام پایه گذاری شده که بدو ورود مسئولین به اسم استقبال مردمی بنا سور، ساز و دهل برپا می کنند که این اصلا چیز مناسبی نبوده و استاندار باید به فرمانداران بانی این حرکت تذکر دهد.

*همه ما و شما می دانیم مراسمات" استقبال مردمی" بصورت شخصی برنامه ریزی شده و حتی به افراد حاضر در آن مراسم هزینه نیز می دهند.

*ما انتظار داریم که این بدعت را برداشته و همانند گذشته چند نفر از مسئولین به استقبال بروند.

*انتخاب گزینشی افراد و نیز یک حزب و تفکر برای سخنرانی نشانی از دیدار مردمی نداشت.

*سخنان یکسویه یک گروه و حزب، عدم دعوت از افراد بی طرف برای اظهار نظرو کنسل شدن سخنرانی امام جمعه موقت برای رساندن صدای مردم به استاندار نمایانگر نمایشی بودن این برنامه ریزی بوده است.

*دیدار مردمی یعنی شنیدن صدای مردم نه احزاب سیاسی و گروه های خاص

*ایا عدم شنیدن صدای رسای ائمه جمعه برای رساندن واقعیتها و مشکلات مردم به گوش مسئولین هرچند هم مورد پسند شما نباشد را میتوان دیدار مردمی نامگذاری کرد.

*به استاندار ایلام توصیه می کنیم برخوردتان را با مردم و مسئولان اصلاح کنید زیرا میان بداخلاقی و قاطعیت فرق بسیار است.

*بسیاری از نخبگان استان به طریقه صحبت برخورد شما در جلسات مردمی و اداری ابراز ناراحتی شدید کرده اند.

*اگر مردم دره شهر پای صحبت شما نشستند فقط به حرمت میهمان و میزبان بود ولا غیر

*همه افرادی که در جلسات می بینید فارغ از همه مسائل سیاسی و غیر سیاسی دارای شخصیت بوده و شما باید آن را در نظر داشته باشید.

*اگر کار مسئولی را نمی پسندید بجای ضایع کردن و بی احترامی وی را عوض کنید.

*برگزاری جلسات مردمی ابزاری مانند سعه صدر، اخلاق نیکو و برخورد ملایم را می طلبد اگر این ابزار را ندارید لااقل به مردم یک شهر متمدن کنایه نزنند .

*از وزیر کشور تقاضا داریم که برای شما کلاسی بعنوان نحوه برخورد با مردم برنامه ریزی کرده تا بتوانید با مردم تعامل بهتری داشته باشید .

*شما برای شنیدن حرف مردم امده اید پس بجای بی احترامی بشنوید و ناراحت نشوید.

*چرا بعنوان مسئولان نظام اسلامی در روز جمعه در شهرستان تا ساعت ۱۴ بعداز ظهرحضور داشته اما حتی یکی از شما در نماز جمعه حضور نیافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار